Sobota, 20 kwietnia 202420/04/2024
690 680 960
690 680 960

Pociągi z Lublina do Zamościa pojadą szybciej. Trwają przygotowania do przebudowy linii kolejowej

PKP Polskie Linie Kolejowe szykują się do przebudowy 53 km torów pomiędzy Rejowcem a Zawadą oraz budowy łącznicy w Zawadzie. Dzięki temu podróż koleją z Lublina do Zamościa ma być szybsza o ok. 20 minut.

Trwają prace związane z opracowywaniem dokumentacji przedprojektowej związanej z planowanym remontem linii kolejowej łączącej Lublin z Zamościem. Chodzi o przebudowę ok. 53 km torów pomiędzy Rejowcem a Zawadą i ok. 12 km szlaku od Zawady do Zamościa. W ramach inwestycji ma powstać również nowy tor, który połączy obie linie kolejowe. Dzięki temu prędkość pociągów ma się zwiększyć do 120 km/h dzięki czemu podróże z Lublina do Zamościa będą wygodniejsze, a przede wszystkim szybsze. Jak obliczono, czas przejazdu pomiędzy miastami skróci się o ok. 20 minut. Sprawniej poruszać się będą również pociągi towarowe.

Łącznica, czyli nowa jednotorowa linia o długości ok. 2 km, będzie przebiegała po śladzie linii zlikwidowanej kilkadziesiąt lat temu. W ramach inwestycji przewidywana jest także budowa nowego przystanku Zawada Wschodnia, przebudowa peronów na 8️ stacjach i przystankach, budowa wiaduktu drogowego oraz dwóch kolejowych, a także modernizacja 5️9 przejazdów kolejowo-drogowych. Dzięki temu podniesie się również poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym.

Inwestor, czyli PKP Polskie Linie Kolejowe, wybrał już najkorzystniejszy wariant łącznicy w Zawadzie oraz przebudowy linii Rejowiec – Zawada i Zawada – Zamość. W ciągu drogi krajowej nr 74 Zamość – Szczebrzeszyn zaplanowano też budowę wiaduktu, przy czym tory mają zostać obniżone, aby zmniejszyć wyniesienie obiektu ponad teren. W Zawadzie zaś powstanie Lokalne Centrum Sterowania, które obejmie stacje Krasnystaw Fabryczny, Krasnystaw, Izbica, Ruskie Piaski, Zawada, Zamość. Po zakończeniu inwestycji pociągi poruszające się trasą Lublin – Zamość nie będą musiały zajeżdżać do Zawady i tam dopiero zmieniać kierunek jazdy. Tylko to sprawi, że podróż zostanie skrócona o 12 minut. Opracowywanie dokumentacji ma się zakończyć na początku 2020 r.

(fot. lublin112 – zdjęcie ilustracyjne)

10 komentarzy

  1. co ten gościo w pociągu się małym bawi? 🙂

  2. Proponuję na wykonawcę robót słynne astaldi

  3. będzie jak z trasą Lublin-Warszawa – kilka miliardów i parę lat wyłączone z użytku by oszczędzić 10 minut na przejeździe

  4. Fajnie . Szybciej o 12 min. będę w ZOO .

  5. A co z projektem pana Morawieckiego, tzn nowej trasy; Trawniki- Krasnystaw i Zamość- Rawa Ruska?

  6. Głosuj dziadek na PiS bo jak POwróci Schetyna i Czarzasty to ważniejsze będą Sądy, emerytury UBeków i plan Rabieja. Piniendzy nie będzie ! Trzeba będzie znowu zaciskać pasa !
    i będzie Choooj z tą Polską Wschodnią a ogólnie będziemy krajem teoretycznym.
    Donald jeszcze wróci bo on wie że tu są pieniądze Zakopane.

  7. Ja lubię owady, np Mucha.

  8. a fasolkę po bretońsku lubisz ?

  9. Uwazam też ze do Zamościa powinna być trasa zelktrfowana i powinny jeździć pociągi elektroniczne a przystanek Zamość wschód powiem stać się dworcem PKP

Z kraju