Czwartek, 29 lutego 202429/02/2024
690 680 960
690 680 960

Pierwsze Impulsy dla województwa lubelskiego już gotowe. Zaczną wozić pasażerów jeszcze w tym roku (zdjęcia)

Na liniach kolejowych województwa lubelskiego pojawi się 9 sztuk nowych Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych serii Impuls 2. Pojazdy te zastąpią kilkudziesięcioletnie składy EN57.

W zakładach Newag w Nowym Sączu trwa produkcja elektrycznych zespołów trakcyjnych Impuls 2, jakie zostały zamówione przez Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego. Umowa opiewa na dziewięć dwuczłonowych pojazdów, które mają zostać skierowane do obsługi ruchu regionalnego na liniach zelektryfikowanych. Zastąpią one najstarsze składy serii EN57.

Pierwsze Impulsy są już gotowe. Od marca jeden z nich był testowany na torze doświadczalnym Instytutu Kolejnictwa w Żmigrodzie. Kiedy wracał, został uchwycony na torach przez miłośnika kolei podczas przejazdu przez Poznań. Obecnie wyprodukowane już pojazdy są w trakcie procesu homologacji.

Jak zapewnia Remigiusz Małecki z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego, Impulsy jeszcze w tym roku zostaną dostarczone do naszego regionu i rozpoczną przewozy pasażerów na zelektryfikowanych liniach kolejowych. Pojawią się one m.in. na trasach: Siedlce – Łuków – Terespol, Dęblin – Lublin – Chełm, Łuków – Dęblin oraz Świdnik Miasto – Lublin Airport.

– Zakup nowych składów to, po inwestycjach drogowych, kolejny krok w kierunku poprawy komunikacyjnej w regionie. Jako samorząd województwa zdajemy sobie sprawę, że nowoczesny transport musi być nie tylko szybki, bezpieczny, wygodny i ekologiczny, ale także, jak pokazują wydarzenia związane z pandemią COVID-19, odporny na różne kryzysy. Kolej jest tego gwarantem – tłumaczy Jarosław Stawiarski, marszałek województwa lubelskiego.

Każdy z elektrycznych zespołów trakcyjnych będzie wyposażony m.in. w nowoczesne, oszczędne zespoły napędowe zapewniające prędkość do 160 km/h oraz urządzenia Europejskiego Systemu Zarządzania Ruchem Kolejowym. Bezpieczeństwo podróży zapewni pełny monitoring wnętrz i otoczenia. Ponadto każdy z pojazdów zostanie wyposażony w defibrylator AED. Pociągi będą też przystosowane dla pasażerów o ograniczonej mobilności.

Przestrzeń pasażerska zaoferuje m. in. specjalną strefę do przewozu większego bagażu oraz rowerów, wygodne i ergonomiczne fotele pasażerskie, wydajne układy klimatyzacji, dostęp do Internetu oraz do gniazd elektrycznych i USB zasilających urządzenia mobilne. Dzięki nowoczesnemu systemowi informacji pasażerskiej, pasażerowie otrzymają niezbędne informacje o podróży, które będą prezentowane na wysokiej jakości wyświetlaczach i monitorach.

Zgodnie z założeniem, nowe elektryczne zespoły trakcyjne, za które Województwo Lubelskie zapłaci ponad 146 mln zł, mają przyczynić się do zmiany wizerunku transportu kolejowego w naszym regionie, a także podnieść jego atrakcyjność w codziennych podróżach.

 

Pierwsze Impulsy dla województwa lubelskiego już gotowe. Zaczną wozić pasażerów jeszcze w tym roku (zdjęcia)

Pierwsze Impulsy dla województwa lubelskiego już gotowe. Zaczną wozić pasażerów jeszcze w tym roku (zdjęcia)

Pierwsze Impulsy dla województwa lubelskiego już gotowe. Zaczną wozić pasażerów jeszcze w tym roku (zdjęcia)

Pierwsze Impulsy dla województwa lubelskiego już gotowe. Zaczną wozić pasażerów jeszcze w tym roku (zdjęcia)

Pierwsze Impulsy dla województwa lubelskiego już gotowe. Zaczną wozić pasażerów jeszcze w tym roku (zdjęcia)

(fot. UMWL, wideo – MrPitagoras1989/You Tube)

8 komentarzy

  1. a jak tam połączenie Lublin-Kraków?
    wrócimy do czasu przejazdu sprzed wojny, czy nie da rady w naszym pięknym kraju dokonać takich osiągnięć?

    • To może napisz jak było przed wojną skoro tak dobrze pamiętasz.
      Ja podpowiem ci jak jest dzisiaj.
      Ok. 4 lub 5 godzin w zależności czy połączenie jest przez Kielce czy przez Rzeszów.

  2. ***** *** i ich wyborców

    Wisi mi to tak samo jak Ci co rządzą tym krajem oraz Ci co na nich głosowali!

  3. Wreszcie jakieś porządne pociągi, a nie badziewie z pessy.

  4. Znając życie klimatyzacja później nie będzie działać,ani wifi. A później ten złom będzie się tak szybko psuć jak autobusy Ursus czy te go… z Sanoka co jeździło w mpk.

    • Nie nie, to nie jest produkcji Bydgoskiej Pesy. Wystarczy raz się przejechać Impulsem i człowiek gołym okiem widzi jakim badziewiem jest Dart.

  5. A zelektryfikowana trasa Lublin- Kraśnik-Stalowa Wola -Rzeszów to czym będzie obsługiwana. Nie dosyć ze rozkład jest zupełnie nieskorelowany z Intercity to tabor będzie ze szrotu?

Z kraju

Polityka i społeczeństwo