Wtorek, 23 kwietnia 202423/04/2024
690 680 960
690 680 960

Nowy pojazd inspektorów kosztował 2 mln zł i jest postrachem kierowców. Wychwyci każdą usterkę (zdjęcia)

Wojewódzki Inspektorat Transportu Drogowego w Lublinie ma nowe narzędzie w walce z eliminowaniem z dróg niesprawnych pojazdów. To mobilna stacja diagnostyczna, za pomocą której kontrolowane są ciężarówki. Dziś pracuje przy drodze ekspresowej S12/17 Lublin – Piaski.

Na terenie województwa lubelskiego rozpoczęła pracę mobilna stacja diagnostyczna. Jest to nowy sprzęt inspektorów transportu drogowego. Do tej pory prowadzili oni kontrole opierając się na doświadczeniu i wiedzy, natomiast kiedy mieli podejrzenia co do niesprawności danych podzespołów, pojazd był kierowany do jednej ze stacji kontroli, gdzie poddawany był szczegółowemu sprawdzeniu. To znacznie wydłużało czynności. Teraz wszystko można wykonać na miejscu.

Zamontowana na podwoziu ciężarowego Iveco Eurocargo linia diagnostyczna pozwala wychwycić najdrobniejsze usterki i awarie bezpośrednio w punkcie kontrolnym. Rolki umożliwiające badanie skuteczności działania układu hamulcowego oraz szarpak do badania zawieszenia i układu kierowniczego pozwala na eliminowanie z ruchu pojazdów niesprawnych technicznie. Jednak to nie wszystko. Mobilna stacja diagnostyczna wyposażona jest również m.in. w czytniki EOBD, dymomierze, analizatory spalin a także mierniki poziomu dźwięku.

Jak podkreślają inspektorzy, wykorzystanie tego typu sprzętu w codziennej pracy będzie miało istotne znaczenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego. Zapewni również zminimalizowanie występowania patologicznych zjawisk, które wciąż są ujawniane w transporcie drogowym. To z kolei przyczyni się do zapewnienia uczciwej konkurencji na rynku przewozów, jak też zwiększy ochronę środowiska naturalnego.

Mobilna stacja diagnostyczna jest w pełni zautomatyzowana. Po przyjeździe do punktu kontrolnego jest ona rozkładana, co zajmuje około 20 minut. Co ważne, zastosowane w niej zostały rozwiązania konstrukcyjne, które umożliwiają rozstawienie linii na niewielkiej powierzchni. Inspektor na bieżąco odczytuje parametry, dodatkowo przebieg kontroli jest rejestrowany.

(fot. lublin112.pl)

25 komentarzy

  1. Ten nacisk na ciężarówki nabija tylko kasę zachodowi bo trzeba co pare lat ciężarówkę zmieniać bo Ci nie dadzą jeździć.

  2. Bedomo okradać kierowcuw. Jeśli Konfederacja z PO zaprowadzi pozadek. Nie bedzie kontroli na drogach, bedzie wolność.

  3. Spoko, naklej UA albo zarejestruj tam i masz ich z głowy 🙂

  4. A busy z kłębów dymu kiedy uwolnią, zapraszam na Lublin- Kraśnik te żółte zbadać.

  5. Teraz strach na MOP zjeżdżać.

  6. 2mln, teraz bedzie mandat za wszystko, sprzet musi sie zwrocic, a pozniej zarabiac
    doic kierowcow….

Z kraju