Piątek, 19 kwietnia 202419/04/2024
690 680 960
690 680 960

Nowy biznes lubelskiego lotniska. Niebawem ruszy budowa hangarów dla samolotów biznesowych

Hangary do parkowania i obsługi technicznej małych samolotów biznesowych powstaną na terenie Portu Lotniczego Lublin. To kolejny element budowy niezależnych filarów przychodów lotniska.

Port Lotniczy Lublin rozpoczął współpracę z konsorcjum firm Navcom Systems oraz Elkabel Nieruchomości, które to będzie partnerem w nowym biznesie lotniska. Kryzys, jaki w wyniku pandemii koronawirusa dotknął lotnictwo cywilne sprawił, że władze portu szukają nowych źródeł zarobkowania. Pomysł padł na obsługę małych samolotów biznesowych. Wszystko dlatego, że lubelskie lotnisko, z racji dużej powierzchni, a także braku uciążliwego sąsiedztwa, ma bardzo dobre warunki do prowadzenia niepasażerskiej działalności biznesowej.

Spółka postanowiła znaleźć partnera, który na własny koszt wybuduje hangary i poprowadzi tutaj biznes. Obiekty te mają służyć do parkowania i obsługi technicznej małych statków powietrznych. Na ten cel przeznaczono obszar o powierzchni ok. 57 arów, który znajduje się w bezpośredniej bliskości płyt postojowych, dróg kołowania oraz drogi technicznej prowadzącej do bramy wjazdowej. Można na nim, w zależności od potrzeb, zbudować jeden większy lub kilka mniejszych hangarów o maksymalnej wysokości 12 m. Co więcej, dodatkowo istnieje możliwość budowy zaplecza biurowo-socjalno-magazynowego z kontenerów modułowych.

– Jestem zadowolony z rozstrzygnięcia konkursu. Mamy partnera w nowym biznesie. To kolejny element budowy niezależnych filarów przychodów, dywersyfikujących dotychczasowe kanały, bazujące na obsłudze pasażerów. Na początku tego roku udało nam się uruchomić usługę cargo. Mamy kolejne pomysły, których realizacja pozwoli na uzyskiwanie przez lotnisko środków finansowych – mówi prezes Portu Lotniczego Lublin Andrzej Hawryluk.

Lider konsorcjum, czyli spółka Navcom Systems na rynku lotniczym działa już od lat. Firma powstała w 2000 r. w Świdniku
i zajmuje się naprawą i obsługą awioniki lotniczej samolotów i śmigłowców. Prowadzi także ośrodek szkolenia pilotów. Jak wskazują władze lotniska, inwestycja może zostać uruchomiona w niedługim czasie, ponieważ są już wszystkie niezbędne w tym celu zgody i opinie Urzędu Lotnictwa Cywilnego, Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska oraz Inspektoratu Sanitarnego.

(fot. lublin112)

9 komentarzy

  1. Buahahaha „biznesmeni” lubelszczyzny i multimilionerzy będą się bili o miejsca dla swoich samolocików XD

    Kolejne miliony z naszych rabowanych pieniędzy pójdą w błoto (oczywiście nie wszystkie)
    Kolega Puchatka tez musi coś z tego dostać !!!

    • Tych małych samolotów jest trochę, cały czas pierdzą nad Lubliniem. Obcy tak kradną na potęgę tutaj, że aż im budują serwis.

    • Tu nie chodzi o biznesmenów lubelszczyzny, tylko właścicieli/operatorów samolotów klasy business jet, którzy lądują w Lublinie i zostają na dwa -trzy dni. Dotyczy to Czechów, Litwinów czy Niemców.
      Ps. Ten hangar postawi prywatna firma za swoje pieniądze.
      Natomiast nie bardzo rozumiem kto i co chce tu ukraść.
      Dlatego zanim napiszesz coś głupiego pod wpływem emocji to najpierw pomysl.

  2. Ten zadłużony trup jakim jest lotnisko którego na którego to wciąż płacimy poco wogole istnieje? Dla chorych ambicji kogo? Przecież to lotnisko jest bankrutem. Widać utrzymujemy bankruta wyrzucamy miliony w błoto,te pieniądze przecież można inaczej widać. Kiedy obywatele będą decydować? Nigdy? Jesteśmy potrzebni tym kłamcom politykom tylko prąd wyborami.

    • A ile strat przynosi droga ekspresowa do Warszawy? Jakby analogicznie do budowy lotniska powołać spółkę do budowy drogi ekspresowej a później podawać ile to strat przynosi utrzymanie. Nie budować dróg, lotnisk, chodników itd. bo tylko straty przynoszą.

      • Bzdura. Ta droga w skali roku jeżdżą setki tysięcy aut ludzie z całej Polski, Europy podróżują. Nierob bzdurnych porównań jak przedszkolak bo tego nawet nie należy komentować.

  3. alkoholowy całodobowy i ceny hurtowe – lepszego biznesu nie ma

  4. Mało które lotniska na świecie są dochodowe (średnio 25-30 procent z nich). Tak samo jest z przewozami kolejowymi czy miejskim transportem zbiorowym. Transport zbiorowy ma służyć mieszkańcom, nawet jeśli jest deficytowy. A to czy dana dziedzina transportu bedzie generowała zyski bądź nie to jest inna kwestia.

  5. Dziesięć lat temu powinni to zbudować. Samolotów GA z zewnątrz lata tu od cholery.

Z kraju