Niesprawne hamulce, uszkodzone elementy konstrukcyjne, wycieki oleju. 17 zatrzymanych dowodów rejestracyjnych (wideo, zdjęcia)
15:20 05-07-2021
Przy trasach prowadzących do wakacyjnych kurortów, przy głównych szlakach komunikacyjnych, w miejscach zbiórek i w specjalnie wyznaczonych punktach kontrolnych, inspektorzy Inspekcji Transportu Drogowego kontrolują przede wszystkim autobusy przewożące dzieci i młodzież. Sprawdzają stan techniczny pojazdów, prędkość oraz trzeźwość, uprawnienia i czas pracy kierowców.
Z pasażerami i usterkami
Podczas pierwszego tygodnia działań inspektorzy skontrolowali 267 autobusów wycieczkowych. W 17 pojazdach stwierdzili usterki stanu technicznego, które były powodem zatrzymania dowodów rejestracyjnych. W 6 autokarach były na tyle poważne, że zagrażały bezpieczeństwu przewożonych pasażerów i innych uczestników ruchu drogowego. W tych przypadkach funkcjonariusze ITD wydali kierowcom zakaz dalszej jazdy z miejsca kontroli. Przewoźnicy podstawili inne, sprawne pojazdy.
Taki finał miały m.in. kontrole trzech autobusów zatrzymanych w sobotę (26 czerwca), na autostradach A1 i A4 przez inspektorów śląskiej ITD. Autobusy miały niesprawny układ hamulcowy, niesprawny układ ABS i wyciekały z nich płyny eksploatacyjne.
Z kolei w czwartek (1 lipca), koło Kędzierzyna-Koźla patrol opolskiej ITD wycofał z ruchu autobus, który miał nadmiernie skorodowane, pęknięte i odkształcone elementy konstrukcyjne (podłużnice i poprzeczki). Nadmierna korozja elementów konstrukcyjnych była też powodem wycofania z ruchu jednego z autokarów, który przewoził dzieci na kujawsko-pomorskim odcinku autostrady A1.
Naruszenia norm czasu pracy
Wszyscy skontrolowani dotychczas kierowcy autobusów wycieczkowych byli trzeźwi. Choć nie wszyscy przestrzegali obowiązujących norm czasu pracy i jechali z dopuszczalną prędkością. Śląscy inspektorzy w dwóch przypadkach stwierdzili, że kierowcy autokarów wsiedli za „kółko”, choć nie odebrali prawidłowego odpoczynku.
Kierowca jednego z autokarów jechał 100 km/h pomimo, że pojazd nie miał dodatkowego badania, dopuszczającego go do jazdy z taką prędkością. Ponadto w jednym z autobusów tachograf nie miał ważnego przeglądu. Z kolei opolscy inspektorzy, którzy pojechali skontrolować zgłoszony autobus ujawnili, że kierowca w dniu poprzedzającym kontrolę nie rejestrował swojej aktywności.
Za stwierdzone nieprawidłowości kierujących ukarano mandatami karnymi. Wobec przewoźników i osób zarządzających transportem w firmach zostały wszczęte postępowania administracyjne. Grożą im kary pieniężne.
(fot. WITD)
Stacja ,,kontroli” Złomów zamknięta? Nazwisko też jest na pieczątce i wiadomo kogo posadzić.
Czyli oszczędzanie właścicieli Dziad Transów na ludzkim życiu i zdrowiu, ale jak dojdzie do tragedii to zawsze jest „NIESZCZĘŚLIWY WYPADEK!!!”.
Za łapówkę każdy gruchot przegląd przejdzie.
A czy ktoś sprawdza busy? Skorodowane praktyczny drzwi na wylot,a podwozie ? Gdzie jest ITD. Podejrzewam że 90%tych busów które obsługują bliskie wiesniackie trasy nie nadaje się do jazdy.
Te dziury to są chyba zamiennikiem niedziałającej klimatyzacji
a może by ktoś przyjechał na pętlę na Zbożowej…przez weekend jeździło 47 co wydawało dziwne dźwięki, a kierowca nie gasił autobusu podczas postoju…pewnie by nie zapalił ponownie…a dzisiaj też 47 chodził jak traktor…i stał na końcowym ok 15 minut z włączonym silnikiem…na razie nagrywam…ale pójdę z tym na policję…bo ZTM wystosował pismo do mieszkańców, że mają dzwonić na policję jak kierowca nie wyłączy silnika po minucie…
wycięli drzewa, więc widok świetny i widać wszystkie numery…
powiększyli pętlę wbrew mieszkańcom, wycięli 3/4 drzew…to będziemy z nimi walczyć…