Wtorek, 16 kwietnia 202416/04/2024
690 680 960
690 680 960

Nawet 15 tys. złotych kary za przeważone wywrotki

Przedsiębiorcy, których ciężarówki były znacznie przeważone muszą liczyć się z wysokimi karami. Jeden ze skontrolowanych pojazdów ważył o 10 ton za dużo, drugi zaś o 12.

W poniedziałek 28 maja inspektorzy z z Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Lublinie, patrolujący drogi na motocyklach, zauważyli dwie ciężarówki, co do których mieli przypuszczenia, że mogą być przeładowane.

Funkcjonariusze nie pomylili się. Pierwszy z pojazdów zamiast wymaganych 32 ton ważył 42 tony czyli o ponad 30% więcej, przy czym nacisk na osiach napędowych zamiast wymaganych 18 ton wynosił 27 ton, czyli więcej o ponad 50 %.

Drugi z pojazdów zamiast wymaganych 32 ton ważył 44 tony czyli o ponad 37% więcej, przy czym nacisk na osiach napędowych zamiast wymaganych 18 ton wynosił 29 ton, czyli więcej o ponad 60 %.

Wobec przedsiębiorców, do których należały pojazdy, zostało wszczęte postępowanie wyjaśniające. Grożąca kara za takie przeładowanie wynosi 15000 złotych.

Pojazdy zostały dopuszczone do dalszej drogi dopiero po częściowym rozładunku mającym na celu przywrócenie wymaganych mas i nacisków osi.

IMG_20180528_090342

2018-06-05 18:31:25
(fot. WITD)

15 komentarzy

  1. Samochód waży 16 ton, ładując 16 nic nie zarabia.. 99% 4-ro osiek będzie miała na garbie ok 30 ton.. mniej przy dzisiejszych stawkach się nie opłaca..

  2. Proponuję ITD, żeby zajęła się wyjeżdżającymi na DK19 wywrotkami z kopalń piachu w Rokitnie.

    • AI jak zamówisz wywrotke piasku i zobaczysz ile masz za 500 zl to powiesz ze cie oszukali bo przecież paka duża.

  3. Dobrze że się biorą za ciężarówki. Dobra robota. Obniżyli stawki i się dziwią że żeby zarobić trzeba wozić jednym kursem 2x tyle.

  4. Co to na nich 15 tyś kilka razy każdy zapłaci zanim się dogadają i ustalą nowe stawki.
    A dla kierowcy niema na podwyżki !!!

    • kierownik paleciaka

      Niema to może być Twoja żona. Piszemy osobno „nie ma”, w sensie że czegoś brakuje. I pewnie dlatego jesteś kierowcą ciężarówki.

  5. Ale poco te podchody wystarczy za magnes lub przeładownie 3 miesiące odsiadki (od razu ,bo przeładowana ciężarówka to potencjalny zabójca oraz 10000 kary dla przedsiębiorcy i po kłopocie)

  6. A ile chciałbyś jako kierowca zarabiać ? Bo może mam pracę. Tylko prawo jazdy z wkładką musi być. Na 4 ośkę.

  7. Kara powinna być o jedno zero większa, szef-prezes takiej firmy zarabia na czysto kwotę takiej kary max. w 3 do 7 dni. Kary są zbyt niskie, a tym samym mało odczuwalne dla karanych. Tak więc przeładowywanie pojazdów pow. 3,5 tony, ale nie tylko tych, nie zniknie dopóki to się nie zmieni.

  8. Wyjazd z Rokitna to podstawa a drugi z Kprd i po co sie droga inspekcjo drogowa oszukiwac, szcz4erze to zaden nie wyjezdza legalnie tylko z 10 ton na plusie i stwarza niebezpieczenstwo taka prawda

  9. efekty przeładowania widać na Wojciechowskiej w kierunku Konopnicy po budowie obwodnicy .popękany asfalt i łaty co pare metrów ” ale Polak mądry po szkodzie” a firma transportowa ma to w niosie

Z kraju