Wtorek, 07 maja 202407/05/2024
690 680 960
690 680 960

Młoda kobieta potrącona przez audi. Kierowca autobusu starał się ją ostrzec (zdjęcia)

Groźny wypadek na ul. Filaretów w Lublinie. Zablokowany jest jeden pas jezdni w kierunku centrum. Na miejscu pracują policjanci.

171 komentarzy

  1. Wystarczyło żeby kierowca w autobusie jej nie przepuścił. Wypadku by nie było…

    • Przechodzenie pieszego przez jezdnię nie jest zabronione. W przeciwieństwie do omijania.

    • Wystarczyło, żeby się wysunęła zapora z jezdni, a pieszej nic by się nie stało.
      Wystarczyło parę wykroczeń wcześniej wsadzić degenerata drogowego do więzienia, jeżeli odebranie prawa jazdy na niewiele by się zdało.
      Wystarczyło zrobić tam próg zwalniający, albo przejście z sygnalizację świetlną, choć to drugie też „nie daje nieśmiertelności”.

      Wybrałeś wariant obarczający niewinnego kierowcę autobusu.

      • Ja piszę co wystarczyło zrobić żeby nikomu nic się nie stało. Ale niektórzy są tak podli że dobrze że dziewcyna cierpi bo można wieśniaka w Audi do więzienia móc wsadzić. Koszmar.

        • To, że można wieśniaka w aŁdi do więzienia wsadzić, to dobrze.
          Dzięki temu do części innych pseudo-kierowców (w samochodzie każdej marki) dotrze, że za bezmyślną jazdę i spowodowanie wypadku idzie się siedzieć.
          Utarło się przekonanie, że za wypadki na PdP ma cierpieć tylko pieszy, bo kierowca dostanie 1000 PLN grzywny i karę w zawieszeniu.

        • Bo miejsce bandytów jest w wiezieniu. Bandytów drogowych także.

    • Jak kierujący pojazdem może nie przepuścić pieszego będącego na PdP? Kierowca autobusu miał przejechać dziewczynę, żeby uchronić są przed potrąceniem?

    • Tak, czep się jeszcze kierowcy autobusu…
      Napisz, że to wina pieszej, bo mogła dzisiaj z domu nie wychodzić.
      Wina w 100% pirata w audi, a wy staracie się cześć winy przypisać innym…

    • Wystarczyło żeby nie wyprzedzał autobusu…

  2. Dlaczego za wypadki na przejściu wini się tylko kierowców? Osoba, która przechodzi przez jezdnię powinna dokładnie sprawdzić, czy może przejść. Wszędzie kierujemy się zasadą ograniczonego zaufania….tym bardziej , ze kierowca autobusu ostrzegał ją, no ale cóż pewnie słuchawki na uszach nie pozwoliły zareagować.

    • A dlaczego za wypadki na przejazdach kolejowych winni są zawsze kierowcy. Proste: bo nie ustąpili pierwszeństwa przejazdu pociągowi.

      • Franiu – nie znasz przepisów. Te nakładają na kierującego inne obowiązki przed przejściem dla pieszych a inne przed przejazdem kolejowym.
        Naucz się przepisów – będziesz bezpieczniejszy.

    • Dlaczego kiedy mężczyzna bije swoją partnerkę wini się tylko jego? Kobieta, która wchodzi w związek powinna dokładnie poznać swojego partnera. Tym bardziej, że rodzice, koleżanki ostrzegały ją, że to drań. Ale cóż, pewnie klapki na oczach i zakochanie nie pozwoliły go właściwie ocenić.

    • Dlaczego za gwałt winni się tylko gwałciciela?
      Mogła przecież nie wychodzić z domu.

      (Dla wolniej myślących, to jest sarkazm.)

  3. zabrać prawko dozywotnie

    • Zabrać, nie zabrać. Bez znaczenia. W więzieniu nie będzie miał dostępu do samochodu.
      A jak wyjdzie, to będzie jeździł z pilotem. Po to, żeby przed każdym PdP pilot wysiadł i sprawdził, czy nikt nie przechodzi.

  4. gosc z autobusu mogl bebila do wawozu zepchnac jak widzial .moze by lajza poszukala rozumu.

  5. Dziś na rano na następnym przejściu dla pieszych kierowca autobusu wystawił mi pieszego. Autobus ruszył z zatoki więc zmieniłem pas na lewy. Autobus powoli bez hamowania jechał w kierunku przejscia a piezxy na nie wchodził. Gdy byłem bezposrednio przed przejsciem pieszy przeszedł na drugi pas po ktorym jechałem a kierowca autobusu zaraz za pieszym bez hamowania przejechał przrz przejscie. Gdybym jechał jak typowy Seba z ałdi lub bemki to potrąciłbym tego pieszego. Kierowca autobusu nie wciskając hamulca i przejeżdzając za jego plecami doprowadził do niebezpiecznej sytuacji.

    • Widzę, że zaczął się koncert przykładów, że obowiązujące przepisy są bez sensu. To co należy zrobić, żeby było bezpiecznie. Znak STOPu postawić przed każdym PdP. Czy sygnalizację świetlną zrobić na każdym przejściu?

      • Zaczęłabym od edukacji pieszych już w przedszkolach. Takie lekcje kiedyś były w przedszkolach, szkołach. Komu to przeszkadzało? Lepiej było zrobić kilka godzin „religii” w tygodniu?

    • Masz zakaz wyprzedzania na przejściu i bezpośrednio przed nim. Czego tu nie rozumiesz?

      Możesz tylko zrównać się z autobusem i jechać na tyle wolno, aby w każdej chwili móc się zatrzymać tak aby nie narazić pieszego na niebezpieczeństwo.

  6. SYTUACJA A:
    Zderzyły się dla samochody. Winny jest jeden z kierowców.
    Komentarz: No trudno, stało się. Zdarza się nawet najlepszym, albo zabrać prawo jazdy staremu dziadowi.

    SYTUACJA B:
    Z winy kierującego doszło do potrącenia pieszego.
    Komentarz: dlaczego ta ślepa krowa nie uniknęła wypadku? jak ona LAZŁA?

  7. Stop i światła.

    Stop? Światła? Franiu – optymista z Ciebie ;). Tzn. może zmniejszy to liczbę podobnych zdarzeń, co też będzie jakimś zyskiem. Ale sam wiesz, choćby przeglądając ten portal,. że niektórych kierowców to ani znaki, ani światła nie zatrzymają. O czym zresztą mogą się przekonać nie tylko piesi, ale też inni kierowcy.

  8. Widać, że lobby poganiaczy trzyma się mocno. Tradycyjnie tu na wschodzie kraju i UE, czemu wyraz codziennie dają statystyki wypadkowości.
    Pod płaszczykiem fałszywej troski o bezpieczeństwo innych uczestników ruchu drogowego próbują narzucić swój sposób jazdy. Z pominięciem tak podstawowych zasad jak zakaz omijania/wyprzedzania na PdP.

  9. http://www.youtube.com/watch?v=E1XYZjmqvTc

    No i co? Jest ktoś chętny do skomentowania tego filmu?

    • Komentarz powiedział na końcu policjant. Nie rozumie pan przepisów ruchu drogowego. Następne zdanie powinno być zatrzymuję prawo jazdy

  10. Kilka miesięcy w roku spędzam w Bawarii. Tam nie ma takich wypadków w miastach małych i średnich. Czasem są w Monachium. Czemu? Może piesi nie wchodzą? Wchodzą nawet bezpośrednio przed samochód
    A może nie ma rajdowców?

    Ale za rozjechanie pieszego lub rowerzysty płaci się olbrzymi mandat , traci się prawo jazdy na stałe i prawnik rozjechanego puści winnego z torbami na kilka pokoleń
    Efekt? Przed przejściem nawet pustym każdy zwalnia. Jeśli człek jest 20, m od przejścia na chodniku – kierowca staje i czeka
    Ruch drogowy w Ulm, kempten memingen jest płynny . Takie zatrzymywanie się jakoś korka nie generuje….
    W Lublinie widzac przejście za 100 m dociska się gaz , coby pieszy jak czeka nie wpadł na pomysł wejść . Na hasło przepuść pieszego bo tak trzeba bo tak mówi przepis- odpowiedź trzeba zmienić przepis….

    • Trzeba projektować bezpieczniejsze przejścia. W Bawarii widziałaś przejście przez taką dwupasmówkę? Nie bo zabraniają tego przepisy. Więc odniesienie do tej sytuacji jest co najmniej nie na miejscu i świadczy o braku wiedzy.

      • W Niemczech obowiązują inne przepisy dot. zachowania się pieszych korzystających z pdp. Sprawdź i porównaj.
        Poza tym ostrzegałem wszystkich w moim 1. poście, że jakakolwiek konstruktywna rozmowa z franiem i jemu podobnymi ekspertami do niczego nie prowadzi. Sprawdza się tu przysłowie: Z idiotą nie rozmawiaj, bo sprowadzi cię na wspólną płaszczyznę i pokona doświadczeniem.