Młoda kobieta potrącona przez audi. Kierowca autobusu starał się ją ostrzec (zdjęcia)

Groźny wypadek na ul. Filaretów w Lublinie. Zablokowany jest jeden pas jezdni w kierunku centrum. Na miejscu pracują policjanci.

171 komentarzy

  1. Na tym przejściu w przeszłości zginęła już niejedna osoba (wiele razy paliły się tam znicze). Wcześniej było ono jeszcze bardziej niebezpieczne gdyż przebiegało prosto przez 4 pasy a nie tak jak jest teraz jest ono przedzielone. Niestety wielokrotnie przechodzę przez to miejsce i widzę pędzące z dużą prędkością samochody, nie zwalniające przy przejściu. Jedynym rozwiązaniem jest postawienie znaku ograniczającego prędkośc w tamtym miejscu albo sygnalizację świetlną

    • Dyrdymałko Eustachy

      Znak nie „przemówie” do wiekszości, pożal się Boże, „kierowców”, mus tam zrobić progi zwalniające, albo w poprzk jezdni wykopać rowki (taniej).

  2. W relacji pieszy i kierowca – mogą wystąpić przypadki:
    1. pieszy zachowuje szczególną ostrożność i kierowca zachowuje szczególną ostrożność;
    2. pieszy szczególnej ostrożności nie zachowuje a kierowca zachowuje szczególną ostrożność; kierowca może jednak nie zdążyć zatrzymać się;
    3. pieszy zachowuje szczególną ostrożność a kierowca nie zachowuje; pieszy widząc zbliżające się niebezpieczeństwo, może zatrzymać się w pół kroku;
    4. pieszy nie zachowuje szczególnej ostrożności i kierowca nie zachowuje szczególnej ostrożności. …
    Szczególna ostrożność to przeciwieństwo beztroski dziecka z lizakiem w dłoni. Żaden kierowca i żaden pieszy nie chce mieć wypadku. Jedni i drudzy – uważąjmy.

  3. czy policja wciąż łapie ubery i taxifi na prośbę korporacji, czy już może zajęła się naszym bezpieczeństwem na drogach??

    • Tak, a jak policja reaguje na wykroczenia to jest ta zła i nie dobra bo sie czepia tak ? Troszeczkę obiektywizmu i wszedzie Policji niestety nie będzie.

  4. Ostateczna przyczyna tego wypadku jest identyczna we wszystkich tego typu: pieszy nie zachowuje szczególnej ostrożności w celu zneutralizowania niebezpieczeństwa przy nieustąpieniu mu pierwszeństwa przez kierowcę…. Od kogo tu najwięcej zależy? Nie oglądajmy się na przepisy bo one nigdy nie wyeliminują przypadku ani losu z życia – patrzmy na nasze życie i bezpieczeństwo sami. Wchodzisz na przejście – upewnij się że nikt nie gwałci twojego prawa pierwszeństwa bo z rozpędzoną maszyną nie masz szans. Moja rada oczywiście jest dla myślących ludzi a nie dla obrońców uciśnionych, bo z nimi szkoda czasu na dyskusję.

    • Bzdura! Przyczyną tego wypadku jest omijanie pojazdu, który zatrzymał się przed PdP, aby przepuścić pieszą. Klasyka gatunku. Jedno z najsurowiej karanych wykroczeń, o którym w mediach trąbią na okrągło od lat. Ale miszczowie kierownicy wiedzą lepiej i nawet do nich nie dociera tak oczywisty fakt, że jest tylko jeden powód, dla którego pojazdy zatrzymują się przed PdP. Czy piesza mogła spojrzeć w lewo, wychylając się ostrożnie zza autobusu? Mogła. Czy to, że tego nie zrobiła świadczy o współwinie? Absolutnie nie.

      • Kleofas – czekaj, czekaj. Wykazujesz że piesza mogła uniknąć wypadku, a za chwilę mówisz że to nie świadczy o współwinie. Zaprzeczasz sam sobie.
        Kierowca może celowo wjechać w osobę poza przejściem?

        • Piesza mogła uniknąć wypadku! Mogła nie wychodzić tego dnia z domu. Niestety jej szklana kula była tego dnia w naprawie!

          Wszyscy wiemy że wina jest w 100% po stronie kierowcy, a są tacy co będą szukali winy wśród budujących tę drogę, projektantów, kierowcy autobusu, pieszej i Bóg wie u kogo jeszcze…

        • Mogła również uniknąć wypadku, gdyby nie wyszła tego dnia z domu. Albo gdyby tego dnia spacerowała inną trasą. Czy to też czyni ją współwinną? Ani w sprawie karnej, ani w sprawie cywilnej nie będzie tutaj mowy o współwinie pieszej. Gdy pojazd na prawym pasie zatrzymał się, piesza miała prawo oczekiwać, że jest bezpieczna. Dlaczego? Ano dlatego, że w myśl prawa inny pojazd nie może ominąć tego stojącego przed PdP. To że nie przewidziała, że po sąsiednim pasie porusza się kretyn nie czyni ją odpowiedzialną za ten wypadek. Gdyby tak było, to przy każdym rozjechaniu pieszego na pasach, pieszy byłby współwinny. Ba, nie byłoby wypadku, w którym ofiara nie byłaby współwinna, bo każdy uczestnik zdarzenia drogowego mógł coś zrobić inaczej. Wiadomo, że ktoś powinien był dawno temu wyrobić w tej pieszej nawyk braku zaufania do kierowców, gdy znajduje się na PdP. Brak tego nawyku nie był jednak przyczyną tego potrącenia.

    • 👍👍👍

  5. Probem prosty zatoczka a za nia zebra tak?autokar wyjezdza tak? kierowca auta pozwala mu sie włączyc ,autokar widzac pieszego z prawei staje a drugi no sory

  6. a drugi ma jechać wolno jak autobus i bacznie się przyglądać, bo 10 letnie dzieci mogą przebiegać. Nie chodziły na kurs prawa jazdy i nie uczyły się o zachowaniu szczególnej ostrożności. To samo jakieś osoby bez prawa jazdy. Kierowca zdawał z tego egzamin, masz się jeden z drugim durniem wpatrywać czy w rejonie przejścia nie biegnie jak ja to mówię „zwierzyna”. Ludzie opanujcie się, jedźcie wolniej i uważniej. Nie rozumiem tej waszej chęci walnięcia ludzi. Codziennie kilkadziesiąt aut wyprzedza mnie w rejonach przejść dla pieszych. To jakaś paranoja

  7. Dlaczego w Lublinie nie stosuje się progów zwalniających? Kilkadziesiąt osób w skali roku by żyło….

  8. niebezpieczne przejscie ? zlikwidować , ile osób zginie jeszcze mających pierwszeństwo ?

  9. Kurcze trafił ja już od strony kierowcy
    Więc już schodziła z przejścia więc kierowca winny jak zawsze ale żeby nie zareagować na sygnał kierowcy autobusu to musiała być chyba w sluchawkach

  10. To przejście powinno nigdy nie powstać !! Jest bardzo źle zlokalizowane i stanowi zagrożenie dla mniej odpowiedzialnych użytkowników dróg.

  11. Widzicie że przed przejściem jest przystanek autobusowy ?
    Kierowca jedzie 70km/h widzi wyjeżdżający z zatoczki autobus. Zmienia pas na lewy aby go ominąć.
    Autobus porusza się bardzo powoli kiedy wykonuje ten manewr.
    Audi jest już blisko przejścia i nie zdąży wyhamować.
    Miły kierowca autobusu ustępuje pierwszeństwa kobiecie.
    Kierowca autobusu widząc co się dzieje trąbi na kobitę ale ta zamiast zrozumieć że grozi jej niebezpieczeństwo prawdopodobnie przyspiesza kroku myśląc że kierowca ja pogania.
    Bum !
    Kobieta jest martwa
    Kierowca siedzi w wiezieniu.
    Jego rodzina zostaje prawdopodobnie z poważnymi problemami finansowymi.
    Kierowca autobusu ma traumę bo zastanawia się czy mógł postąpić inaczej.
    Wina leży po stronie przepisów. Tylko i wyłącznie.
    Pieszy nie może mieć pierwszeństwa na drodze. Koniec i kropka. Dla własnego bezpieczeństwa.
    Osobiście współczuję z całego serca kierowcy bo tu nie chodziło o brawurę tylko o zbiór niefortunnych zdarzeń.
    Takie moje zdanie.
    Ktoś może mieć inne. Szanuję to.

    Na koniec jeszcze jedno.
    Ja osobiście ZAWSZE wychylam się z poza mijanego pojazdu zanim przejdę na kolejny pas.
    Miałem przypadki w życiu z jednego jak i drugiego punktu widzenia.
    Brakowało centymetrów żebym to pisał z wiezienia albo z za grobu.

    • Aha. Uważasz, że kierowca audi jest niewinny?
      🤦🤦🤦🤦🤦🤦🤦🤦

      • Tam jest 50 kmh, jeśli jedzie 70 nie powinien mieć prawka nigdy

      • Wina kierowcy ewidentna. To oczywiste. Ale kobieta nie leżała by w szpitalu gdyby poświęciła 10 sekund uwagi przechodząc na tym przejściu. Koniec tematu.

        • @kierowco…
          […] Wina kierowcy ewidentna. To oczywiste. Ale… […]

          To weź się, ku***a, zdecyduj czy kierowca jest winny czy nie jest. Jeśli stawiasz jakikolwiek warunek, poddajesz w wątpliwość swoją tezę to wkrótce dołączysz do grona takich imbecyli jak kierujący przedmiotowym audi.

          Ja ze swojej strony powiem tyle: zwalniam nawet (noga z gazu, zawieszona nad pedałem hamulca) kiedy omijam autobusy MPK stojące w wyimaginowanej zatoczce na Zamojskiej, w kierunku Lubartowskiej. Bo może kiedyś przyjdzie jakiejś kreaturze wyskoczyć „na skróty” zza autobusu do DH „Rusałka”po drugiej stronie ulicy.

          Piesza w sytuacji opisywanej artykułem w chwili uderzenia miała ABSOLUTNE pierwszeństwo. A kierowca audi zachował się jak rasowy idiota bez wyobraźni. No, ale przecież wersją S3 powolniaki nie jeżdżą…

          To – oczywiście – tylko moje, skromne zdanie.

          Koniec. Kropka.

        • Kobieta nie leżałaby w szpitalu, gdyby kierowca nie złamał wszystkich przepisów które obowiązują gdy dojeżdża do przejścia. Podaj choć jeden przepis który złamała piesza?

          Dlatego kierowca będzie ciągany po sądach i pewnie nie wypłaci się do końca życia. Jak dobrze pójdzie będzie miał czas na przemyślenia w celi.

          • Ja podam jeden przepis, który złamała. Większość tu piszących ma problem z czytaniem i swoją wiedzę kończy na artykule 13, a jest jeszcze 14, który m. in. zabrania pieszemu wchodzić na jezdnię przed nadjeżdżający pojazd z za przeszkody, innego pojazdu ograniczającego widoczność nawet będąc na przejściu dla pieszych.

          • Łukasz nie kompromituj się. Przepis dotyczy „wchodzenia na jezdnię”, a piesza już na nim była od kilku sekund. Została potrącona gdy z niego schodziła…

          • Ten artykuł 14 jest o wchodzeniu na jezdnię. Piesza już była na jezdni, na którą weszła zgodnie z przepisami.

          • >>>a jest jeszcze 14, który m. in. zabrania pieszemu wchodzić na jezdnię przed nadjeżdżający >>>pojazd z za przeszkody, innego pojazdu ograniczającego widoczność nawet będąc na >>>przejściu dla pieszych.

            Art. 14. Zabrania się:

            1) wchodzenia na jezdnię:

            a) bezpośrednio przed jadący pojazd, w tym również na przejściu dla pieszych,

            Zabrania się WCHODZENIA NA JEZDNIĘ. A z opisu zdarzenia wynika, że ona nie weszła na jezdnię przed jadący pojazd, ale już była na jezdni gdy to się stało.

          • Tylko że aby być na jezdni to najpierw trzeba na nią wejść. Zawsze dochodzi do potrącenia osoby, która już była na jezdni bo niby jak potrącić na jezdni osobę, która jeszcze nie weszła? To czy była na jezdni z prawej strony czy nie akurat nie jest istotne skoro była zasłonięta przez autobus, ani ona nie widziała czy może bezpiecznie przejść ani kierowca też jej nie widział że się tam znajduje.

            Ja w takiej sytuacji zawsze najpierw się upewniam czy mogę kontynuować przechodzenie przez jezdnię wychylając się z za takiej przeszkody.

            Chociaż w tej sytuacji to kierowca samochodu powinien wyhamować zrównując się z autobusem i spodziewać że ktoś może być na oznakowanym przejściu.

          • Łukaszu. Wg mnie miałbyś rację gdyby artykuł 14 zabraniał wchodzenia na pas ruchu. Kobieta jak przeszła za autobus to już na jezdni była, co więcej była na przejściu dla pieszych. I przed tym przejściem stał autobus A skoro tak to kierowca Audi miał PSI OBOWĄZEK się zatrzymać.

  12. Zobaczycie teraz od dzis lub jutra bedą stali całymi dniami i łapali za prędkość pare lat temu jak ktoś zginął było to samo nic z tym nie zrobili proponuje podwyżkę dla policji żenada

    • i podwyżkę mandatów o której co jakiś czas policja przebąkuje, a jak się ogląda jakieś uwaga pirat albo inną drogówkę to w 90% przypadków od razu proponują mandat z dolnej półki

  13. O czym wy do diabła piszecie? Ostrożność ostrożnością, a wyprzedzanie na przejściu swoją drogą. Zabrać uprawnienia dożywotnio skoro ktoś nie respektuje tak podstawowych zasad kodeksu ruchu drogowego jak zakaz wyprzedzania na przejściu…

  14. Dlatego nigdy nie przepuszczam pieszych na przejściu bo to najbardziej niebezpieczne zachowanie z możliwych !!! Ludzie mają kalafior zamiast mózgu!!!! Piesi szczegolnie bo to oni giną w takim przypadku…..

  15. napewno szła do klubu Escape Romę i juz nie myślała bo po co!!!!!!!

  16. Escape Roome „””

  17. Tak czytam te komentarze i 90 proc z was chyba nie ma prawka.. Nie włazi się na przejście pod jadący samochód! W tym przypadku, z tego co pisze w artykule weszła przed jadący autobus. Z racji, że kierowca autobusu wyjeżdzając z zatoki nie miał prędkości i widział ją, to był w stanie bezpiecznie wyhamować. Drugi kierowca z audi nie miał szans. Audi stoi kilka m za przejsciem, co moim zdaniem świadczy, że nie jechał z dużą prędkością. Ale jak zobaczył ją w ostatniej chwili to nikt z was idealnych nie miałby szans! Czy tak trudno było jej popatrzeć, czy nic nie jedzie?! Dwie sekundy, w czasie których by spojrzała uratowałyby jej życie! Do tego kierowca z autobusu zatrąbił! Gdzie trzeba mieć rozum, żeby mimo wszystko pchać się na przejście! Durne przepisy, bo życie pokazuje, że pieszy absolutnie nie powinien mieć pierwszeństwa, ludzie kompletnie nie myślą!! Oby wyszła z tego cało i mogła normalnie żyć. Współczuję kierowcy..

    • przepisy są mądre tylko kierowcy są kompletnymi ignorantami i idiotami, świadczy o tym Twój komentarz.

    • Do wypadków dochodzi także na przejazdach kolejowych. Dlaczego do twojego genialnego pomysłu nie dorzucić odebrania pierwszeństwa pociągom? Byłoby bezpieczniej.

    • A co mylisz o przepisie zabraniającym omijania/wyprzedzania przed przejściem dla pieszych? Też jest durny?

    • „Współczuję kierowcy..” raczej byłemu kierowcy.

    • Co najmniej idiota drogowy niemal zabija dziecko na pasach, a ty mu współczujesz? Napisałam, że co najmniej, bo podejrzewam, że to bandyta drogowy, a nie tylko idiota. Ci pierwsi powodują wypadki, bo nie potrafią jeździć. Ci drudzy sprowadzają niebezpieczeństwo specjalnie i z premedytacją, bo szybka i niebezpieczna jazda „samochodzikiem” to taka rozrywka. Oni nie biorą udziału w wypadku – oni je powodują.

  18. Szanowni komentujący, jeżeli jesteście kierowcami to 3/4 z was powinna przesiąść się do autobusów. Bronicie pirata drogowego zrzucając winę na dziewczynę. Ktoś tu wrzucił wcześniej filmik i ja zacytuję tutaj tego policjanta ” nie rozumiecie przepisów ruchu drogowego”. To właśnie przez takie myślenie jak Wasze ginie tyle pieszych!!!!

    • Zgadza się.
      Część rozumie (ale ma przepisy i zasady ruchu w nosie), a pozostała część nie rozumie, bo jest durna, jak zawsze jakaś część społeczeństwa. Ale te zasady są w miarę proste, żeby każdy był w stanie je stosować.
      Na czerwonym stoimy, przed znakiem stopu się zatrzymujemy, nie jeździmy po chodniku, nie wyprzedzamy/omijamy przed przejściem dla pieszych, poruszamy się prawą stroną drogi, itp.
      Problem w tym, że część z osób (i tych durnych i tych pozostałych) z własnej wygody, z lenistwa ignoruje te zasady, bo wydaje się, że sami wiedzą lepiej jak należy jeździć.

      Brakuje po za tym kultury i mody na bezpieczną jazdę. Panuje przeważnie moda na zbyt szybką jazdę.

  19. >>>W tym przypadku, z tego co pisze w artykule weszła przed jadący autobus. Z racji, że kierowca autobusu >>>wyjeżdzając z zatoki nie miał prędkości i widział ją, to był w stanie bezpiecznie wyhamować.

    Tak myślę, że każdy kierowca zbliżając się do przejścia powinien „nie mieć prędkości”.

    >>>Ale jak zobaczył ją w ostatniej chwili to nikt z was idealnych nie miałby szans!

    To stojącego przed przejściem autobusu nie widział?

    >>>Audi stoi kilka m za przejsciem, co moim zdaniem świadczy, że nie jechał z dużą prędkością.

    Widocznie za dużą, skoro nie był w stanie zahamować. To chyba się łapie pod ten przepis.

    Art. 19. 1. Kierujący pojazdem jest obowiązany jechać z prędkością zapewniającą panowanie nad pojazdem, z uwzględnieniem warunków, w jakich ruch się odbywa, a w szczególności: rzeźby terenu, stanu i widoczności drogi, stanu i ładunku pojazdu, warunków atmosferycznych i natężenia ruchu.

    Tak w ogóle to na pewnym forum widziałem taki wiersz, który po pewnych korektach dobrze pasuje do tego co piszą obrońcy bandytów drogowych

    „Bo ileż mogą oszustw, ileż wymyślić baśni
    Ci co nie chcą uczciwie przyczyn wypadku wyjaśnić”

  20. Wie ktoś jaki jest stan zdrowia pieszej? Czy wraca do zdrowia?

Pracapraca.lublin112.pl

    Kursy walut

    • USD 3.9322zł -0.23%
    • GBP 4.8953zł 0.15%
    • EUR 4.3419zł 0.02%
    • CHF 3.9499zł -0.38%

    Polub nas

    Darmowe ogłoszenia lokalne

      Materiały wideo

      99. Rocznica Bitwy pod Komarowem (wideo)
      W Zamościu trwa 18 Międzynarodowy Festiwal Folklorystyczny EUROFOLK (wideo)
      W Zamościu trwa XIII Zamojski Festiwal Kultury (wideo)
      Szturm Twierdzy Zamość 2019
      Jutro premiera nowego pokazu na fontannie multimedialnej. Zobacz zwiastun (wideo)

      Co? Gdzie? Kiedy?

      Wykopki w Muzeum Wsi Lubelskiej
      Pożegnanie Lata w Ogrodzie Botanicznym. Będzie ognisko i pieczone ziemniaki
      Kolejne wyprzedaże garażowe na Targu pod Zamkiem
      Policjanci zapraszają na Akcję Honorowego Oddawania Krwi
      Obchody 80. rocznicy agresji Rosji sowieckiej na Polskę
      x

      Szanowny Czytelniku!

      Pragniemy Cię poinformować, że nasza strona może dostosowywać treści do Twoich potrzeb. Aby to robić, potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie danych w celach personalizacji treści marketingowych, dzięki czemu otrzymujesz:

      Lepszą jakość strony. Możemy dostosowywać treści pasujące do poszczególnych grup odbiorców.

      Reklam jest mniej i są bardziej dopasowane do Twoich potrzeb. Dzięki reklamom finansujemy nasz rozwój, dzięki czemu nasz serwis nie wymaga opłat

      Twoje dane są u nas bezpieczne.Zgodę na przetwarzanie danych możesz wycofać w każdej chwili na stronie Polityka Prywatności.

      Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na przetwarzanie, w tym profilowanie* przez ITLU sp z o.o. oraz naszych Partnerów, Twoich danych danych osobowych zapisanych w plikach cookies i im podobnych technologiach stosowanych w Serwisach przez ITLU sp. z o.o. i Partnerów w celu marketingowym, obejmującym analitykę w celach marketingowych oraz wyświetlanie spersonalizowanych ofert, reklam i innych usług.

      Pamiętaj, możesz w każdej chwili nie wyrazić zgody lub cofnąć zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.

      Informujemy także, że poprzez korzystanie z tego Serwisu bez zmiany ustawień Twojego oprogramowania/przeglądarki wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych w celach dopasowania treści i reklam. Więcej przeczytasz w naszej Polityce Prywatności.

      Kto jest administratorem danych osobowych?

      Administratorem Twoich danych osobowych będziemy my, tj. spółka ITLU Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie oraz nasi Partnerzy (reklamodawcy).

      Szczegółowe informacje na temat celów przetwarzania

      Twoje dane uzyskane w naszych Serwisach za pomocą plików cookies i im podobnych technologii będziemy przetwarzać, w tym profilować:

      • w naszych celach marketingowych polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie, w celach badań analitycznych w celach marketingowych, w celach dokonywania analiz i badania ruchu na stronach, w celu zapewnienia bezpieczeństwa naszych usług, w celu dochodzenia praw i roszczeń (podstawa: nasz prawnie uzasadniony interes),
      • w celach marketingowych naszych partnerów-reklamodawców, polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie, w celach badań analitycznych w celach marketingowych (podstawa: Twoja zgoda).

      Jeśli wyrazisz na to zgodę nasi Partnerzy będą przetwarzali, w tym też profilowali Twoje dane osobowe uzyskane w naszych Serwisach za pomocą plików cookies i im podobnych technologii w celach marketingowych polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie a także badań analitycznych w tych celach.

      Więcej przeczytasz w Polityce Prywatności.

      Twoje prawa

      Jeśli wyraziłeś zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych możesz ją zawsze cofnąć.

      Przysługuje Ci też prawo dostępu do Twoich danych, prawo do ich sprostowania, usuwania, prawo do przenoszenia danych, wyrażenia sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania. Przysługuje Ci także prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym będzie Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Więcej na temat Twoich uprawnień przeczytasz tutaj.

      * Do przetwarzania wykorzystywane będą następujące dane: Twój adres IP, adres URL żądania, nazwa domeny, identyfikator urządzenia, typ przeglądarki, język przeglądarki, liczba kliknięć, ilość czasu spędzonego na poszczególnych stronach, data i godzina korzystania z Serwisu, typ i wersja systemu operacyjnego, rozdzielczość ekranu, dane zbierane w dziennikach serwera a także inne podobne informacje.