Czwartek, 25 kwietnia 202425/04/2024
690 680 960
690 680 960

Lubelskie lotnisko obsłużyło zakładaną liczbę pasażerów. Planowana rozbudowa terminalu

Plan Lubelskiego Portu Lotniczego, co do ilości obsłużonych w tym roku pasażerów został wykonany. Tymczasem przed nami jeszcze grudzień. W najbliższym roku pasażerów ma być blisko dwukrotnie więcej, szykowana jest również rozbudowa terminalu.

Z miesiąca na miesiąc zwiększa się liczba pasażerów korzystających z lubelskiego Portu Lotniczego. Listopad został zamknięty wynikiem 338 operacji lotniczych i 25,6 tys. obsłużonych pasażerów. Pomimo że było ich mniej niż w rekordowym październiku, kiedy to z lotniska skorzystało 29,7 tys. osób, to już teraz osiągnięty został tegoroczny plan. Pod koniec ub.r. władze lotniska informowały, że w 2015 roku planują obsłużenie 230 tysięcy osób. Po 11 miesiącach okazuje się, że z lotniska skorzystało już 237 tys. pasażerów, a w grudniu ma być kolejnych 30 tys a nawet więcej. Miesiąc ten jest bowiem jednym z ważniejszych dla linii lotniczych, gdyż zwłaszcza w okresie świąteczno-noworocznym notowane są rekordowe obłożenia miejsc w samolotach.

Na nadchodzący rok lotnisko planuje spory wzrost ilości pasażerów do około 400 tys. Mają w tym pomóc planowane przez Ryanaira nowe połączenia a także wzrost lotów czarterowych w sezonie wakacyjnym. Dodatkowo coraz większym powodzeniem cieszą się loty obsługiwane przez Wizz Air. Węgierski przewoźnik po uruchomieniu na świdnickim lotnisku swojej bazy poszerzył również ofertę. Połączenia z Brukselą Charleloi, Glasgow i Doncaster Sheffield przyjęły się bardzo dobrze wśród pasażerów.

Tymczasem w związku z rozwojem lotniska, na najbliższy rok planowane są inwestycje zwiększające jego przepustowość. Przede wszystkim ciasno robi się w terminalu, który władze Portu Lotniczego chcą rozbudować. Zwłaszcza, że liczba pasażerów ma wzrastać o min. 50 procent rok do roku. Trwają również rozmowy z Polską Agencją Żeglugi Powietrznej na temat budowy nowej wieży kontroli lotów.

(fot. PLL)
2015-12-01 19:00:54

18 komentarzy

  1. może ktoś napisze jakie straty poniesie lotnisko w 2015 czyli ile dołożymy do niego z naszych kieszeni?!

  2. brawo Świdnik, Brawo! super wynik, oby tak dalej trzymamy kciuki!

    • Akurat Świdnika zasługi tu żadnej nie ma 😉

      • Akurat ma, bo poza terenami, które zostały wykupione w trybie specustawy, to sporą cześć ziemi przekazało miasto Świdnik, o drogach dojazdowych nie wspomnę.

  3. No i super! A gdzie są teraz ci wszyscy malkontenci, którzy wieszczyli naszemu lotnisku los, który spotkał Radom? Łyso wam?

    • A gdzie wyczytałeś,że lotnisko za 2015 wyszło na plus? To jest informacja o ilości pasażerów a nie o wyniku finansowym lotniska. Arenę też tysiące osób odwiedza i jest pod kreską, a na dodatek trzeba będzie zwrócić do Unii kupę kasy. Prawdy o wynikach finansowych tego typu chybionych inwestycji nigdy nie poznasz.

      • Człowieku Lotnisko wyjść na plus to może tylko w wielkich miastach , zupełnie podobnie jest z komunikacją miejską , tak samo z drogami , tego typu inwestycje są robione po to żeby ułatwić mieszkańcom regionów życie i komunikację – jeśli by patrzeć tylko na to żeby takie inwestycje miały zysk to w Lublinie nie było by lotniska , żadnej drogi szybkiego ruchu , komunikacji miejskiej i podobnych . A kościoły,place zabaw,parki, generują zysk ?????

        • łoś super ktoś

          A czemu sądzisz że kościoły nie przynoszą zysku ?? To jest korporacja lepsza od banków…

        • Co do kościołów to jak najbardziej przynoszą zysk i to duży, tylko że nie dla społeczeństwa a dla wąskiej grupy panów w sukienkach.

      • A gdzie w moim komentarzu doczytałeś się czegoś na temat wyjścia na plus? Oczywiste jest że zysku nie ma i długo nie będzie, ale lotnisko funkcjonuje, rozwija się i służy regionowi.

  4. adek ze świdnika

    a nie można było zrealizować plany budowy który przewidywał większy terminal? a nie można było od razu zbudować większej wieży kontroli lotów? teraz to są zbędne wydatki – dodatkowe pozwolenia. plany, wyburzenia itp. …

    • Jakbyś odrobinę zgłębił temat to byś wiedział że terminal miał mieć dwa piętra ale Unia finansująca projekt stwierdziła że to jest niepotrzebny gabaryt i kazała zostawić terminal jednopiętrowy. To był warunek przyznania dotacji.

  5. A czy przypadkiem Wizzair nie ogłosił ostatnio, że ogranicza loty z LUZ? To od razu powstaje artykuł wychwalający lotnisko…

  6. gamonie wy chyba nie korzystacie z lotniska wiec ni pierd,cie bzdur o stratach skoro zalozyli ze 230tys pasazerow wystarczy na pokrycie kosztow lotniska a jest lepiej to prosty rachunek mam zal ze na swieta nie ma promocji tylko drozej ale to jest wolny rynek moge wybrac busa bedzie taniej ale dluzej

    • A dlaczego gamoniu lotnisko ma dopłacać tobie za przelot z pieniędzy podatników? Pretensje do przewożników; pomyliłeś adresy. Łącząc się w bulu pozdrawiam.

  7. Panie deed.lotnisko zarabia tez w malych miastach np.w rzeszowie..i musi tu zarabiac…nawet drogi zarabiaja..podatek od paliwa:)ptosze nie zostaeac politykiem bo za panskich rzadow upadniemy;)

    • „Lotniska obsługujące mniej niż milion pasażerów rocznie były na minusie. To Szczecin (minus 4 mln zł), Bydgoszcz (minus 4,6 mln), Rzeszów (minus 15 mln) i Łódź (minus 37,7 mln). ” – widać jak ten twój Rzeszów zarabia 😉

Z kraju