Lubelscy taksówkarze szykują się do protestu. Tysiące taksówek zjadą do stolicy (zdjęcia)

Kilkudziesięciu taksówkarzy z Lublina ma wziąć udział w ogólnopolskim proteście, jaki w najbliższy poniedziałek odbędzie się w Warszawie. Domagają się równego prawa wobec wszystkich przewoźników.

Na przyszły poniedziałek w Warszawie zapowiedziany został duży protest taksówkarzy. Akcja będzie ogólnopolska, gdyż wezmą w niej udział kierowcy taksówek z całego kraju. Wszyscy domagają się od rządu respektowania i bezwzględnego egzekwowania obecnie obowiązującego prawa w zakresie zarobkowego przewozu osób przez władze centralne oraz lokalne. Chodzi o kierowców świadczących swoje usługi w oparciu o takie aplikacje jak Uber czy Taxify, obecnie Bolt.

Organizatorem akcji jest NSZZ Solidarność Region Mazowsze Taksówkarzy Zawodowych. Jak wyjaśniają, bierność służb spowodowała przez ostatnie 6 lat bardzo duży wzrost nielegalnych przewozów działających w szarej strefie. Masowa skala zjawiska możliwa jest dzięki łamaniu polskiego prawa w wielu obszarach takich jak unikanie ponoszenia obowiązkowych danin na rzecz Państwa Polskiego oraz stosowanie cen dumpingowych. Jak dodają, od taksówkarzy urzędy wymagają spełnienia szeregu restrykcyjnych wymagań i ponoszenia znacznych kosztów prowadzenia działalności. Z kolei firmy Uber czy Bolt działają ulgowo a przede wszystkim z ominięciem przepisów polskiego prawa.

Protest związany jest również z trwającymi od dłuższego czasu rządowymi pracami, których celem jest uregulowanie rynku. Tymczasem powstało już siedem wersji ustawy, z której każda jest niedoskonała. Przewoźnicy domagają się równego traktowania wszystkich, a więc ustalenia takich przepisów, jakie obowiązują w większości krajów, w których działają firmy kojarzące kierowców z pasażerami. Tymczasem jak zaznaczają taksówkarze, obecnie rząd przymyka oko na tego typu działalność, choć jest ona sprzeczna z prawem.

Tutaj podawany jest m.in. przykład Lublina, gdzie dzięki skutecznym działaniom policji i Inspekcji Transportu Drogowego udało się częściowo ograniczyć działalność Taxify. Jeszcze nie tak dawno przedstawiciele tej firmy zapewniali, że wszystko co robią jest zgodne z prawem, a żaden z kierowców nie został ukarany. Ogłosili to jednak w momencie, kiedy wciąż prowadzone były czynności w sprawie zatrzymanych kierowców. Teraz okazuje się, że jeden z drugim otrzymują oni decyzje administracyjne nakładające na nich kary w wysokości po kilkanaście tysięcy złotych.

W proteście będą również brali udział taksówkarze z Lublina. Kilkudziesięciu z nich szykuje się już do wyjazdu do Warszawy a ich samochody są sukcesywnie oklejane. Są to przedstawiciele praktycznie wszystkich działających w Lublinie korporacji. Na dzień dzisiejszy protestujący nie chcą jeszcze zdradzać szczegółów akcji, jednak jak udało nam się nieoficjalnie ustalić, ruch w stolicy może zostać całkowicie sparaliżowany. Przemawia za tym fakt, iż równocześnie protestować będą tysiące nauczycieli z całego kraju.

(fot. lublin112)

64 komentarze

  1. To jest kapitalizm! A nie komunistyczne wyłudzenie hajsu, skończył się PRL, nie umiecie iść za duchem czasu to zmienić zawód a nie blokujecie miasta. Tym bardziej wybiorę alternatywnych przewoźników niż taxi. Protest tylko wam zaszkodzi.

    • Polski Związek Kołnierzy Wymiętych

      To nie jest kapitalizm, tylko nieuczciwa konkurencja. Rozumiem, że sprzęt RTV-AGD też kupujesz u pasera, bo przecież jest TANIEJ?

      • Nie przesadzasz troszeczkę? Konkurencja nie ukradła Ci wozu, a jedynie zaproponowała bardziej elastyczne rozwiązanie. Kto Wam broni stworzyć podobny system? Macie wszystkie możliwe wymagania, wykosicie konkurencję „w pień”. Tylko trzeba ruszyć makówką, a nie narzekać, zastraszać i protestować, bo Wam się należy!

        • Janusz komentarzy

          99% korporacji korzysta z aplikacji do zamawiania taxi tak jak „nielegalne przewozy” więc ten argument jest …. niedorzeczny. Rozchodzi się tu przede wszystkim o łamanie prawa przez tak zwanych przewoźników którzy mogą jeździć trochę taniej bo omijają przepisy itp. I nie pisz, że tak nie jest bo prawie żaden (podkreślam PRAWIE) nie ma choć by działalności gospodarczej założonej która jest wymagana do przewozu osób, nie mają wyrobionej licencji, kas, badań, a opłatę nalicza się na podstawie aplikacji a nie zalegalizowanego taksometru, co daje pole do oszukiwania. No ale lepiej uczepić się tezy, że to innowacja i powtarzać to jak mantra. Z takiej innowacji taksówkarze już od kilku lat korzystają, ale oprócz tego działają spełniając wymogi stawiane przez państwo.

          • Niestety dla taksówkarzy, na nic się zdadzą protesty, z kilku powodów :
            A. Klient widzi różnice jedynie w cenie,
            B. Korporacje jak UBER mają ogromne zaplecze finansowe dlatego zawsze znajdą sposób na ominiecie tych przepisów
            C. Zamawianie przejazdu jest prostsze, wygodniejsze i bardziej czytelne,

      • A ty kupujesz RTV-AGD w sieciówkach? To grafuluje, ale przepłacasz i to bardzo dużo, z dolarami w oczach widzisz kolejne promocje i wyprzedaże, które są fikcyjnie napędzane, a za sprzęt płacisz i tak tyle samo albo nawet więcej niż jest on wart. To jest ta Twoja uczciwa konkurencja?
        5 zł za kłapnięcie drzwiami, a licznik bije nawet jak sie stoi? Posiedzieć w samochodzi to ja moge sobie za darmo, nie będę płacił za stanie, tylko przejazd z punktu A do punktu B najkrótszą najszybsza trasą. Nabieranie klientów już dawno Wam się skończyło, teraz macie tylko ból tyłka o to jak „kierys to było…”. Wyjdźcie lepiej z tego średniowiecza, sami jesteście sobie winni i sami się wykończycie, żadne prostesty nie pomogą, bo są bezpodstawne bo to Wy jesteście ta nieuczciwą konkurencją, za Was powinni się wziąć w pierwszej kolejności.

        • Trzasniecie drzwiami to opłata za pierwszy kilometr z małym groszem za powrót na postój. Licznik bije nawet jak stroisz, ponieważ nikt nie będzie siedział z Tobą za darmo. W uber też bije czas, w odróżnieniu od taxi bije cały czas – 0,25 PLN za każdą minutę. Jesteś Januszem myślenia, który na oglądał się filmów typu zmiennicy, albo jeszcze starszych…

  2. A ja się domagam równych cen 😀 Stop złodziejskim taryfom spod dworców 😀

    • Nikt z pod dworca nie karze jeździć, jest telefon, korporacje mają apki…to tak jak bys mówił że ktoś cię na stacji paliw oszukał bo tam piwo 5zl, zakupy robisz w normalnym sklepie, to taksówka korporacyjna też można jeździć

      • Jeśli taksiarze spod dworców są twoim kumplami, to tym bardziej:
        stop mafii taksówkowej !

      • A przyjezdni? Skąd mają wiedzieć że pod dworcem jeżdżą za kosmiczne ceny? Konkurencji w postaci innych taksówek koła przebijają i pieprzą o uczciwej konkurencji? Uber czy Bolt niech sobie działają ale niech mają wszystkie pozwolenia licencje itp. Będzie wtedy uczciwie.

      • Mogę ale nie chcę, chce jeździc taxify i uberem, i co ty na to? Zabronisz mi?

    • Jakims sposobem w innych krajach jezdza i nic nikomu nie przeszkadza. Skoro mozna podjechac za 7 zl , to kiego mialbym wyrzucac za to samo 15 . Chyba normalne. To jak w stokrotce cukier kosztuje 2.80 a w lidlu 2zl chyba normalne ze kazdy pojdzie do lidla.
      A wymagania prawde u nas w kraju , jak wszedzie sa po to zeby łupic szara mase, i was i nas.

      • kolejny argument z doopy. biedra i lidl działają legalnie na tych samych zasadach i muszą spełniać te same wymogi do prowadzenia tej działalności. to się nazywa KONKURENCJA. taxi i NIELEGALNE PRZEWOZY to jak wódka z MONOPOLOWEGO i wódka od RUSKICH Z BAZARU, niby to samo ale nie do końca ¯\_(ツ)_/¯ …

    • Ci „złodzieje” spod dworca potrafią wypisac fakturę na blankiecie rachunku z rozliczenia na ryczałt, byle tylko klient nie mógł zgłosic tego do skarbówki. Śmiech na sali to co się tam wyprawia.

    • Akurat te taryfy jeżdżą Prawie po opłacanych stawkach. Na zachodzie 1 km = cena 1 litra paliwa. W Polin wszystko drożeje, a taxi tanieje… Jeśli kogoś nie stać na jazdę z wynajętym kierowcą, to mogą zawsze wynająć auto na minuty, rower, hulajnoge, albo pojechać komunikacją miejską. Stawka 1,30 za km jest dumpingowa, dyktowana przez ubera który nie ma nawet 1/1000000 pojazdu.

  3. Przeciez innowacje w Polsce byly zanim uber wszedl na rynek tylko ludzie o tym nie mowia albo udaja ze nie wiedza. Przeciez mytaxi czy itaxi sa aplikacjami od dobrych kilku lat i wtedy wszystko widzimy kto po nas jedzie ,karte podpinasz i przynajmniej nie musisz sie martwic o nic.

  4. Niech kazdy gra na takich samych zasadach… panowie spod dworców, którzy czekają na „jelenia” jeden kurs i pan i władca postoju cały dzień, uber, bolt niech robią to wpelni legalnie i niech wtedy klient decyduje z kim chce jechać,

    • A na targowek po fajki pojdziesz bo taniej choc nie koniecznie legalnie. Nie zyjemy w raju niestety. Kazdy idzie tam gdzie taniej bo pieniadz nie lezy na ulicy.
      Jesli ktos jezdzi uberem to chyba prawko ma , wiec wie jak jezdzic i przeszedł badaniam co za roznica czy podwozi, rodzine, czy sasiada czy obcego ? A podatki ? Podatki ida do kieszeni zlodziji z wiejskiej, woronicza i Torunia.
      A ze jeleni jest wystarczajaco to i tam im nie ubedzie przez ubera czy bolta.

  5. Najwięcej krzyczą o taksówkarzach ci. Co. Nawet nie. Korzystają z taksówek…. A załóż sobie jeden z drugim działalność pracuj uczciwie, bez wolnych weekendów i niedziel zapłać podatki i pogadamy wtedy! Uber Bolt. I tym podobni tylko psują rynek cechują się cena. Ciekawe jak wkoncu dojdzie do. Poważnego wypadku z udziałem ubera albo bolta ucierpi pasażer i. Zostanie mu tylko droga cywilna bo. Przecież. Oni nie muszą. Mieć wymaganych licencji, badań i ubezpieczeń. Kierowca tej apki pierwszy powie że nie wiózł nikogo zarobkowo..

  6. Prawda jest taka, że nielegalny przewóz osób popierają tylko ludzie słabo orientujący się w świecie. Krótko mówiąc ludzie krotkowzroczni i małooczytani, aby nikogo nie obrazić.

  7. Ale wy durnie jesteście.
    I nie do taksówkarzy adresuję te słowa.
    Wiecie co będzie jak taxi zabraknie ?
    Podobają się wam pajace mnożniki w podwozach?
    To wyobraźcie sobie, że taxi nie ma.
    Są tylko podwozy.
    I mnożniki będą razy 30.
    Bo nikt inny Was nie zawiezie.
    Staną się monopolistami.
    I będzięcie mogli mieć pretensje sami do siebie.
    Bo to wy będziecie winni tej sytuacji. Ceny taksówek praktycznie stoją w miejscu od 10 lat, podczas gdy wszystkie inne idą w górè.
    W Warszawie jest takie gówno „mojacar” się nazywa. Właśnie podnieśli opłaty. Na start 15 zł, podczas gdy warszawskie taxi mają 8.
    Ale gównowozy są takie fajne, nie ?
    Tańsze od taxi ?
    No to macie debile.
    Już was wynająć, a wy harmonię prostocie o jeszcze

  8. Wszystkie obciążenia na rzecz Skarbu Państwa, podatki, zus-y itp, których nie zapłacą Uber czy Bolt (Taxify) wyprowadzając pieniądze za granicę zapłacicie między innymi Wy, popierający nielegalnych przewoźników „bo 2 złote taniej”. Skarb Państwa nie znosi próżni i ma wiele narzędzi, aby hajs się zgadzał – nowe podatki czy też wzrost dotychczasowych. Popieraj nielegalne przewozy i pchaj kasę do kieszeni chiskiego Bolta czy amerykańskiego Ubera, tylko nie płacz, jak następna faktura za prąd przyjdzie tatusiowi 2 razy wyższa i tatuś obetnie Ci kieszonkowe,

    • „Popieraj nielegalne przewozy i pchaj kasę do kieszeni chiskiego Bolta czy amerykańskiego Ubera, tylko nie płacz, jak następna faktura za prąd przyjdzie tatusiowi 2 razy wyższa i tatuś obetnie Ci kieszonkowe,”
      Bo jak będę jeździł TAXI, to faktura za prąd nie przyjedzie?! 🙂
      Pod kopułką wszystko styka?

      • Wyższa faktura to więcej akcyzy, VAT-u i dywidendy dla Skarbu Państwa. I dotyczy to wszystkich prowadzących legalną działalność – więcej zarobiłeś zapłacisz więcej podatku, nie dotyczy zaś nielegalnych przewozów, bo one żadnego podatku nie płacą – Twój tatuś (bo rozumujesz jak gimbaza, a nie dorosły człowiek) za nich płaci. Jedziesz sobie takim np Boltem i nawet nie wiesz, że godzinę wcześniej kierowca wziął zasiłek dla bezrobotnych, który ufundował mu Twój ciężko i uczciwie pracujący tatuś i śmieje się z Twojego tatusia, że jest taki głupi i tyra jak osioł, skoro można być sprytnym – zarabiać na nielegalnym wożeniu i jeszcze wziąć zasiłek. Summa summarum – Ty zaoszczędzisz na kursie 2 złote, a Twój tatuś dołoży 5 zł. Tak to działa małolat.

      • Janusz komentarzy

        Podejrzewam, że bardziej chodziło tu o wyprowadzanie pieniędzy z kraju. Każdy taksówkarz który chce otrzymać licencję musi założyć działalność gospodarczą, więc jak by nie patrzyć jest LOKALNĄ mikro firmą. W Polsce płaci wszystkie opłaty ponoszone z tą działalnością a nie w USA czy innym kraju tak jak Uber czy Bolt. Poza tym, ostatnie tygodnie ukazały schemat i status „pracowników” tych firm. Okazało się, że to nie kierowcy tylko wolontariusze!

    • No tak, bo Pan płaci ogromne podatki, jeśli jest ktoś jeszcze kto nie wie ile taksówkarze płacą podatków polecam sprawdzić nawet na youtube dla bardziej leniwych można znaleźć informację.

  9. wpis od czytelnika

    Taksówkarze niech nie płaczą jak beksy. Mogą jeździć buspasami (co jest głupotą) i to im niech rekompensuje wyższe koszty.

  10. Jadąc na protest do Wawy , zabierzecie nauczycieli , aby nie musieli wynajmować autobusów ? Taki gest w niedoli.

  11. Lublin112 ma wujka sałaciarza. Dlatego tak hejtuje ubera i bolta

  12. A wiecie ze taksówka ma wpis „taxi” w dowodzie rejestracyjnym którego nie da się usunąć? Sprzedaj później takie auto. A od Bolta kupisz… dziadek do kościoła jeździł…

  13. Złotówy się źle kojarzą, jeżdżą na około i tylko jak cie oszukać dlatego przeskoczyli na ubery

  14. Panowie po co blokować Warszawę. A nie lepiej zastrajkować i przestać wozić pasażerów, a ludziki pewnie się przestraszą i przestaną jeździć z tańszą konkurencją.

  15. Ok. Powinien być egzamin na taksówkarza jak w Londynie, a nie wszyscy mają GPS i tacy mądrzy. Trzy lata temu, wsiadając do taxi, mówię do sałaty:- Poproszę na Pileckiego, a on do mnie:- Gdzie to jest? Normalnie bym wysiadł, ale śpieszyło mi się.

  16. Nich słupkarze zaczną wystawiać paragony do każdego kursu a nie co drugi, trzeci…

  17. A mnie się taksiarz pyta czy trzeba paragon. Ot, cała ich uczciwość. Po pasażera gnają ile fabryka dała ale już z pasażerem, przepisowe 30,

  18. To powinieneś się cieszyć że szybko po ciebie jedzie, a z tobą bezpiecznie

  19. Wszyscy piszący na nie niech wezmą cegłę i po katolicku walnął się w beret.
    Inowacja Arabski Uber i Chiński Bolt a kierowcy to szoszony(ukraina) i pakistańce, jeździjcie i niech wasze kobiety zostanę wy…. w du…. przez inowacje.

    A radna lubelska Ryfka niech oficjalnie odpowie czy jest podwykonawcą Bolta czy nie.

    • To by była gruba sprawa, gdyby Radna, osoba zaufania publicznego uprawiała nielegalne przewozy. Może jej pracodawca Pan Prezydent Lublina powinien zapytać?

  20. Jedzcie najlepiej wszyscy, będzie się chociaż chwilę normalniej jeździło po mieście.

  21. Bolt i Uber są tani. Skoro tak to pojeździjcie z nimi np. w sobotę wieczorem jak zastosują wyższe mnożniki. Kurs z ul Narutowicza na ul Nałkowskich w normalnej taksówce na drugiej taryfie to koszt około 17 do 20 zł w firmie Bolt 26 zł i 17 gr zalecam spróbować i przekonać się na własnej skórze . Bolt jest tani tylko przy pierwszym kursie później Zaczyna się zabawa ale oczywiście Nikt wam nie broni próbować a w taksówce kurs zawsze wyniesie tyle samo szczególnie w nocy i nie pisz jeden z drugim że taksówkarze odwożą ludzi dookoła jeśli ktoś jest na tyle trzeźwy i wie gdzie mieszka to nie da się obwieźć a w korporacjach raczej standardem jest że pytamy pasażera którędy życzy sobie dojechać do domu właśnie po to żeby nie mówić że odwozimy ludzi dookoła i zgadzam się z kolegą który napisał o dotowaniu firmy Bold i Uber. dla was lepiej pchać kasę do kieszeni obcego bo jest taniej Poczytaj trochę na temat tych firm i dowiedz się co zrobili Włosi Hiszpanie kierując się dobrem własnych obywateli zakazali działalności obu tym firmom w swoich krajach całkowicie. Ale żeby nie było że tak bronie branży taksówkarskiej oczywiście zgadzam się również z kolegą że miasto powinno ustalić na sztywno najniższe i maksymalne stawki w taksówkach ponieważ oszukiwanie pasażerów nie ma nic wspólnego ze swobodą prowadzenia działalności gospodarczych. Tak zrobiono m.in. w Warszawie. Maks. stawka w dzień to 3 zł i informacje na plakatach były np. na Okęciu.

    • Tak, szczególnie upilnujesz taksówkarza czy nie jedzie „na około” w obcym tobie mieście, którego w ogóle nie znasz. Możesz być trzeźwy jak przysłowiowa świnia, a i tak złotówa gdy zechce to ci zrobi wycieczkę po dzielnicach. 🙂

      • A nie masz mapy w telefonie ? Co za kałmuk

        • Zacznij takiemu wytykać, że mógłby tamtędy jechać, to Ci powie że tam nie można, bo zakaz, zmiana organizacji ruchu, że to on wie lepiej bo jest kierowcą. Zapnie Cię w to twoje kokoloko bardziej niż Ci sie wydaje.

  22. A nie zastanowili się cepy jedne że może chodzi po prostu o cenę? No tak, przecież to są złotówy, więc im się należy. Bardzo dobrze że mają ostrą konkurencję, bo bez niej cenowo czuli się bezkarnie. Gdyby mieli choć odrobinę rozumu to wykosiliby te wszystkie ubery w jeden miesiąc. Mało tego, gdyby od dawna mieli poludzkie ceny za swoje usługi to w ogóle nie powstałaby im pod nosem żadna konkurencja. No ale gdzie u złotówy szukać rozumu…

    • Janusz komentarzy

      Rozumiem, że chcesz zarabiać 1000 zł miesięcznie jeszcze przez najbliższe 10 lat?? Nie było podwyżek cen taksówek w Lublinie od około 10 lat więc nie gadaj o wysokich cenach. A koszty życia chyba wzrosły. No chyba, że oczekujesz dopłaty w ogóle za to, że wsiadłeś do taksówki? Ile chcesz, 100 zł, więcej? Nie oczekój, że ktoś Cię za darmo będzie woził.

    • Cena 1,30 jest nieopłacalna… W Niemczech stawka za km = cena jednego litra paliwa… Zobacz ile kosztuje auto na minuty, prawie tyle co taxi, czyli taxi jest tanie jak barszcz.

      • Przykładami z d. możemy się poprzerzucać…
        Jaki jest minimalny koszt godziny pracy?
        Jaka jest minimalna pensja?

  23. Dla taksiarzy każda konkurencja jest niezdrowa. Wystarczyło, że jeden z taksówkarzy obniżył cenę za kłapnięcie drzwiami do 1zł i już okazało się, że to niezdrowa konkurencja i trzeba było porysować furę i przebić opony. Przez wiele lat zapracowaliście sobie na reputacje, którą macie. Ja do taksówki regularnej od 3 lat lnie wsiadłem, a jeżdżę przynajmniej raz w tygodniu.

  24. Do kolegi hm.
    Widzę że bardzo nie Leżą ci taksówkarze i mocno popierasz nowoczesne technologie Ale zachowujesz się tak jakbyś dopiero wyszedł z lepianki z pod ziemi jeżeli ktoś jest na tyle ogarnięty że potrafi ściągnąć aplikację Ubera to wydaje mi się że da radę w obcym mieście zadzwonić do jakiejkolwiek korporacji taksówkarskiej i zapytać o przybliżoną cenę kursu z miejsca a do miejsca B a jeśli chodzi o całą tą zadymę z uberem to tu Wcale nie chodzi o cenę tylko o legalność przewozów idioto o to że ci ludzie jeżdżą bez wymaganych dokumentów i tylko tyle i nie wiem skąd masz informacje na temat porysowanych samochodów i poprzebijane opon bo najpierw zorientuj się jak zróżnicowane są ceny w korporacjach taksówkarskich w lublinie i gwarantuję ci że przejazd taksówką na nie długim odcinku będzie tańszy w taksówce korporacyjnej niż w takim uberze czy bolcie ale skoro nie jeździsz taksówkami to chyba doskonale o tym wiesz jak na razie z Twoich wypowiedzi wynika jedno jedyne co umiesz robić to obrażać innych w gruncie rzeczy nie wiadomo z jakiego powodu najlepiej wszystkich wrzucić do jednego worka i powiedzieć że taksówkarze to złodzieje i sprawa załatwiona

  25. Uber nie zaszkodzi ale niech jeździ zgodnie z prawem

    Hipotetycznie :
    Niech sobie ten cały uber i bolt istnieje i działa. Sam korzystalem kilka razy.
    Miejsca na rynku wystarczy dla wszystkich. I taxi i uber.
    ALE NIECH BAWIĄ SIE NA JEDNAKOWYCH ZASADACH.
    Od taxi wymaga sie o regularnie kontroluje zgodność z wymogami ustawy. A uber jeździ łamiąc polskie przepsiy.
    Jest w prawie napisane – kazdy pojazd wykonujący zarobkowy przewóz osób musi mieć kasę fiskalna taksometr i oznakowanie taxi.
    Każdy zaś kierujący pojazdem z pasazerem musi miec kupiona licencję i badania psychotechniczne.
    Czy tak trudno spełnić te warunki ? I wtedy bawcie sie w konkurowanie. Ja rozumiem ze te przepisy są archaiczne i niedostosowane do XXI wieku. Ale to nadal przepisy i trzeba je respektować!
    Bo żaden monopolowy nie przetrwał jesli na osiedlu Pan Zdzisiu sprzedaje alko i fajki przemycone zza wschodu bez akcyzy.

    • To może niech nasi politycy dostosują ustawy tak, żeby każdy taxiarz działał jak uber, czyli brak kasy fiskalnej, jedynie aplikacja (nie będzie wątpliwości, że kierowca przewala). Licencja dla ubera i taxify już jest, bez tego nie zaczniesz jeździć. Badania psychotechniczne przeprowadzać w czasie wyrabiania licencji.
      Klienci napewno będą zadowoleni, Ci z ubera nie będą narzekać, bo nic im to nie zmieni, a taxiarze? O to jest pytanie.

      • jak ta licencja dla ubera wygląda?

        • To jest normalna licencja taka sama jak dla zwykłych taryfiarzy i tak samo ją wyrabiasz. Całkiem niedawno było o tym głośno, ale widać nie do wszystkich taxiarzy ta informacja jeszcze dotarła, albo ich mózgi nie sa w stanie przyjać tego do siebie.

          • znaczy się licencja taxi a nie dla ubera czy innego bolca. nie ma specjalnych licencji (jak dla zwykłych taryfiarzy i tak samo ją wyrabiasz) dla NIELEGALNYCH PRZEWOŹNIKÓW. nikt nie ma nic przeciw ludziom, którzy chcą wozić innych za kasę, muszą tylko zrobić licencję TAXI i niech wtedy wożą golasów za frajer, wtedy to będzie KONKURENCJA. jeśli spełniając te same wymagania potrafisz coś zrobić taniej i jeszcze na tym ZAROBIĆ – działaj, nikt ci złego słowa nie powie. zrób tą LICENCJĘ najpierw.

  26. A ja dalej będę jeździł Boltem czy Uberem, bo jest lepsze i tańsze. Nigdy więcej jazdy z cierpem złodziejem. A taki protest tylko zapewni reklamę Uberowi.

  27. Może czas taksówek kończy się… a taksiarze nie chcą się z tym pogodzić i tak się miotają, ale raczej to już nic nie zmieni. Ile małych przedsiębiorców pozamykało warzywniaki bo powstał hipermarket? Ile kierowców autobusów straciło pracę jak młode osoby zaczęły jeździć busami? Trzeba żyć dalej i się dostosować.

  28. jak słysze że od babci króa ma 800zł emerytury biorą 120zł za przewoz z pisk do lu to hu wam w du skur…ny

Pracapraca.lublin112.pl

    Kursy walut

    • USD 3.7867zł 0.03%
    • GBP 4.7214zł -0.63%
    • EUR 4.2582zł -0.21%
    • CHF 3.8475zł -0.1%

    Polub nas

    Materiały wideo

    W Zamościu trwa 18 Międzynarodowy Festiwal Folklorystyczny EUROFOLK (wideo)
    W Zamościu trwa XIII Zamojski Festiwal Kultury (wideo)
    Szturm Twierdzy Zamość 2019
    Jutro premiera nowego pokazu na fontannie multimedialnej. Zobacz zwiastun (wideo)
    Jechał ciężarówką całą szerokością drogi, miał blisko 6 promili. Zobacz nagranie (wideo)

    Co? Gdzie? Kiedy?

    Policja będzie świętowała na pl. Łuczkowskiego w Chełmie
    Kazimiernikejszyn 17-21 lipca – co nas czeka? [PROGRAM]
    Żniwowanie w lubelskim skansenie
    Nauczą przygotowywać pyszne przetwory z owoców i warzyw
    Pikniki teatralne w lubelskich dzielnicach
    x

    Szanowny Czytelniku!

    Pragniemy Cię poinformować, że nasza strona może dostosowywać treści do Twoich potrzeb. Aby to robić, potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie danych w celach personalizacji treści marketingowych, dzięki czemu otrzymujesz:

    Lepszą jakość strony. Możemy dostosowywać treści pasujące do poszczególnych grup odbiorców.

    Reklam jest mniej i są bardziej dopasowane do Twoich potrzeb. Dzięki reklamom finansujemy nasz rozwój, dzięki czemu nasz serwis nie wymaga opłat

    Twoje dane są u nas bezpieczne.Zgodę na przetwarzanie danych możesz wycofać w każdej chwili na stronie Polityka Prywatności.

    Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na przetwarzanie, w tym profilowanie* przez ITLU sp z o.o. oraz naszych Partnerów, Twoich danych danych osobowych zapisanych w plikach cookies i im podobnych technologiach stosowanych w Serwisach przez ITLU sp. z o.o. i Partnerów w celu marketingowym, obejmującym analitykę w celach marketingowych oraz wyświetlanie spersonalizowanych ofert, reklam i innych usług.

    Pamiętaj, możesz w każdej chwili nie wyrazić zgody lub cofnąć zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.

    Informujemy także, że poprzez korzystanie z tego Serwisu bez zmiany ustawień Twojego oprogramowania/przeglądarki wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych w celach dopasowania treści i reklam. Więcej przeczytasz w naszej Polityce Prywatności.

    Kto jest administratorem danych osobowych?

    Administratorem Twoich danych osobowych będziemy my, tj. spółka ITLU Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie oraz nasi Partnerzy (reklamodawcy).

    Szczegółowe informacje na temat celów przetwarzania

    Twoje dane uzyskane w naszych Serwisach za pomocą plików cookies i im podobnych technologii będziemy przetwarzać, w tym profilować:

    • w naszych celach marketingowych polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie, w celach badań analitycznych w celach marketingowych, w celach dokonywania analiz i badania ruchu na stronach, w celu zapewnienia bezpieczeństwa naszych usług, w celu dochodzenia praw i roszczeń (podstawa: nasz prawnie uzasadniony interes),
    • w celach marketingowych naszych partnerów-reklamodawców, polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie, w celach badań analitycznych w celach marketingowych (podstawa: Twoja zgoda).

    Jeśli wyrazisz na to zgodę nasi Partnerzy będą przetwarzali, w tym też profilowali Twoje dane osobowe uzyskane w naszych Serwisach za pomocą plików cookies i im podobnych technologii w celach marketingowych polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie a także badań analitycznych w tych celach.

    Więcej przeczytasz w Polityce Prywatności.

    Twoje prawa

    Jeśli wyraziłeś zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych możesz ją zawsze cofnąć.

    Przysługuje Ci też prawo dostępu do Twoich danych, prawo do ich sprostowania, usuwania, prawo do przenoszenia danych, wyrażenia sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania. Przysługuje Ci także prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym będzie Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Więcej na temat Twoich uprawnień przeczytasz tutaj.

    * Do przetwarzania wykorzystywane będą następujące dane: Twój adres IP, adres URL żądania, nazwa domeny, identyfikator urządzenia, typ przeglądarki, język przeglądarki, liczba kliknięć, ilość czasu spędzonego na poszczególnych stronach, data i godzina korzystania z Serwisu, typ i wersja systemu operacyjnego, rozdzielczość ekranu, dane zbierane w dziennikach serwera a także inne podobne informacje.