Czwartek, 28 marca 202428/03/2024
690 680 960
690 680 960

Lubelscy taksówkarze szykują się do protestu. Tysiące taksówek zjadą do stolicy (zdjęcia)

Kilkudziesięciu taksówkarzy z Lublina ma wziąć udział w ogólnopolskim proteście, jaki w najbliższy poniedziałek odbędzie się w Warszawie. Domagają się równego prawa wobec wszystkich przewoźników.

Na przyszły poniedziałek w Warszawie zapowiedziany został duży protest taksówkarzy. Akcja będzie ogólnopolska, gdyż wezmą w niej udział kierowcy taksówek z całego kraju. Wszyscy domagają się od rządu respektowania i bezwzględnego egzekwowania obecnie obowiązującego prawa w zakresie zarobkowego przewozu osób przez władze centralne oraz lokalne. Chodzi o kierowców świadczących swoje usługi w oparciu o takie aplikacje jak Uber czy Taxify, obecnie Bolt.

Organizatorem akcji jest NSZZ Solidarność Region Mazowsze Taksówkarzy Zawodowych. Jak wyjaśniają, bierność służb spowodowała przez ostatnie 6 lat bardzo duży wzrost nielegalnych przewozów działających w szarej strefie. Masowa skala zjawiska możliwa jest dzięki łamaniu polskiego prawa w wielu obszarach takich jak unikanie ponoszenia obowiązkowych danin na rzecz Państwa Polskiego oraz stosowanie cen dumpingowych. Jak dodają, od taksówkarzy urzędy wymagają spełnienia szeregu restrykcyjnych wymagań i ponoszenia znacznych kosztów prowadzenia działalności. Z kolei firmy Uber czy Bolt działają ulgowo a przede wszystkim z ominięciem przepisów polskiego prawa.

Protest związany jest również z trwającymi od dłuższego czasu rządowymi pracami, których celem jest uregulowanie rynku. Tymczasem powstało już siedem wersji ustawy, z której każda jest niedoskonała. Przewoźnicy domagają się równego traktowania wszystkich, a więc ustalenia takich przepisów, jakie obowiązują w większości krajów, w których działają firmy kojarzące kierowców z pasażerami. Tymczasem jak zaznaczają taksówkarze, obecnie rząd przymyka oko na tego typu działalność, choć jest ona sprzeczna z prawem.

Tutaj podawany jest m.in. przykład Lublina, gdzie dzięki skutecznym działaniom policji i Inspekcji Transportu Drogowego udało się częściowo ograniczyć działalność Taxify. Jeszcze nie tak dawno przedstawiciele tej firmy zapewniali, że wszystko co robią jest zgodne z prawem, a żaden z kierowców nie został ukarany. Ogłosili to jednak w momencie, kiedy wciąż prowadzone były czynności w sprawie zatrzymanych kierowców. Teraz okazuje się, że jeden z drugim otrzymują oni decyzje administracyjne nakładające na nich kary w wysokości po kilkanaście tysięcy złotych.

W proteście będą również brali udział taksówkarze z Lublina. Kilkudziesięciu z nich szykuje się już do wyjazdu do Warszawy a ich samochody są sukcesywnie oklejane. Są to przedstawiciele praktycznie wszystkich działających w Lublinie korporacji. Na dzień dzisiejszy protestujący nie chcą jeszcze zdradzać szczegółów akcji, jednak jak udało nam się nieoficjalnie ustalić, ruch w stolicy może zostać całkowicie sparaliżowany. Przemawia za tym fakt, iż równocześnie protestować będą tysiące nauczycieli z całego kraju.

(fot. lublin112)

64 komentarze

  1. Jedzcie najlepiej wszyscy, będzie się chociaż chwilę normalniej jeździło po mieście.

  2. Bolt i Uber są tani. Skoro tak to pojeździjcie z nimi np. w sobotę wieczorem jak zastosują wyższe mnożniki. Kurs z ul Narutowicza na ul Nałkowskich w normalnej taksówce na drugiej taryfie to koszt około 17 do 20 zł w firmie Bolt 26 zł i 17 gr zalecam spróbować i przekonać się na własnej skórze . Bolt jest tani tylko przy pierwszym kursie później Zaczyna się zabawa ale oczywiście Nikt wam nie broni próbować a w taksówce kurs zawsze wyniesie tyle samo szczególnie w nocy i nie pisz jeden z drugim że taksówkarze odwożą ludzi dookoła jeśli ktoś jest na tyle trzeźwy i wie gdzie mieszka to nie da się obwieźć a w korporacjach raczej standardem jest że pytamy pasażera którędy życzy sobie dojechać do domu właśnie po to żeby nie mówić że odwozimy ludzi dookoła i zgadzam się z kolegą który napisał o dotowaniu firmy Bold i Uber. dla was lepiej pchać kasę do kieszeni obcego bo jest taniej Poczytaj trochę na temat tych firm i dowiedz się co zrobili Włosi Hiszpanie kierując się dobrem własnych obywateli zakazali działalności obu tym firmom w swoich krajach całkowicie. Ale żeby nie było że tak bronie branży taksówkarskiej oczywiście zgadzam się również z kolegą że miasto powinno ustalić na sztywno najniższe i maksymalne stawki w taksówkach ponieważ oszukiwanie pasażerów nie ma nic wspólnego ze swobodą prowadzenia działalności gospodarczych. Tak zrobiono m.in. w Warszawie. Maks. stawka w dzień to 3 zł i informacje na plakatach były np. na Okęciu.

    • Tak, szczególnie upilnujesz taksówkarza czy nie jedzie „na około” w obcym tobie mieście, którego w ogóle nie znasz. Możesz być trzeźwy jak przysłowiowa świnia, a i tak złotówa gdy zechce to ci zrobi wycieczkę po dzielnicach. 🙂

      • A nie masz mapy w telefonie ? Co za kałmuk

        • Zacznij takiemu wytykać, że mógłby tamtędy jechać, to Ci powie że tam nie można, bo zakaz, zmiana organizacji ruchu, że to on wie lepiej bo jest kierowcą. Zapnie Cię w to twoje kokoloko bardziej niż Ci sie wydaje.

  3. A nie zastanowili się cepy jedne że może chodzi po prostu o cenę? No tak, przecież to są złotówy, więc im się należy. Bardzo dobrze że mają ostrą konkurencję, bo bez niej cenowo czuli się bezkarnie. Gdyby mieli choć odrobinę rozumu to wykosiliby te wszystkie ubery w jeden miesiąc. Mało tego, gdyby od dawna mieli poludzkie ceny za swoje usługi to w ogóle nie powstałaby im pod nosem żadna konkurencja. No ale gdzie u złotówy szukać rozumu…

    • Janusz komentarzy

      Rozumiem, że chcesz zarabiać 1000 zł miesięcznie jeszcze przez najbliższe 10 lat?? Nie było podwyżek cen taksówek w Lublinie od około 10 lat więc nie gadaj o wysokich cenach. A koszty życia chyba wzrosły. No chyba, że oczekujesz dopłaty w ogóle za to, że wsiadłeś do taksówki? Ile chcesz, 100 zł, więcej? Nie oczekój, że ktoś Cię za darmo będzie woził.

    • Cena 1,30 jest nieopłacalna… W Niemczech stawka za km = cena jednego litra paliwa… Zobacz ile kosztuje auto na minuty, prawie tyle co taxi, czyli taxi jest tanie jak barszcz.

      • Przykładami z d. możemy się poprzerzucać…
        Jaki jest minimalny koszt godziny pracy?
        Jaka jest minimalna pensja?

  4. Dla taksiarzy każda konkurencja jest niezdrowa. Wystarczyło, że jeden z taksówkarzy obniżył cenę za kłapnięcie drzwiami do 1zł i już okazało się, że to niezdrowa konkurencja i trzeba było porysować furę i przebić opony. Przez wiele lat zapracowaliście sobie na reputacje, którą macie. Ja do taksówki regularnej od 3 lat lnie wsiadłem, a jeżdżę przynajmniej raz w tygodniu.

  5. Do kolegi hm.
    Widzę że bardzo nie Leżą ci taksówkarze i mocno popierasz nowoczesne technologie Ale zachowujesz się tak jakbyś dopiero wyszedł z lepianki z pod ziemi jeżeli ktoś jest na tyle ogarnięty że potrafi ściągnąć aplikację Ubera to wydaje mi się że da radę w obcym mieście zadzwonić do jakiejkolwiek korporacji taksówkarskiej i zapytać o przybliżoną cenę kursu z miejsca a do miejsca B a jeśli chodzi o całą tą zadymę z uberem to tu Wcale nie chodzi o cenę tylko o legalność przewozów idioto o to że ci ludzie jeżdżą bez wymaganych dokumentów i tylko tyle i nie wiem skąd masz informacje na temat porysowanych samochodów i poprzebijane opon bo najpierw zorientuj się jak zróżnicowane są ceny w korporacjach taksówkarskich w lublinie i gwarantuję ci że przejazd taksówką na nie długim odcinku będzie tańszy w taksówce korporacyjnej niż w takim uberze czy bolcie ale skoro nie jeździsz taksówkami to chyba doskonale o tym wiesz jak na razie z Twoich wypowiedzi wynika jedno jedyne co umiesz robić to obrażać innych w gruncie rzeczy nie wiadomo z jakiego powodu najlepiej wszystkich wrzucić do jednego worka i powiedzieć że taksówkarze to złodzieje i sprawa załatwiona

  6. Uber nie zaszkodzi ale niech jeździ zgodnie z prawem

    Hipotetycznie :
    Niech sobie ten cały uber i bolt istnieje i działa. Sam korzystalem kilka razy.
    Miejsca na rynku wystarczy dla wszystkich. I taxi i uber.
    ALE NIECH BAWIĄ SIE NA JEDNAKOWYCH ZASADACH.
    Od taxi wymaga sie o regularnie kontroluje zgodność z wymogami ustawy. A uber jeździ łamiąc polskie przepsiy.
    Jest w prawie napisane – kazdy pojazd wykonujący zarobkowy przewóz osób musi mieć kasę fiskalna taksometr i oznakowanie taxi.
    Każdy zaś kierujący pojazdem z pasazerem musi miec kupiona licencję i badania psychotechniczne.
    Czy tak trudno spełnić te warunki ? I wtedy bawcie sie w konkurowanie. Ja rozumiem ze te przepisy są archaiczne i niedostosowane do XXI wieku. Ale to nadal przepisy i trzeba je respektować!
    Bo żaden monopolowy nie przetrwał jesli na osiedlu Pan Zdzisiu sprzedaje alko i fajki przemycone zza wschodu bez akcyzy.

    • To może niech nasi politycy dostosują ustawy tak, żeby każdy taxiarz działał jak uber, czyli brak kasy fiskalnej, jedynie aplikacja (nie będzie wątpliwości, że kierowca przewala). Licencja dla ubera i taxify już jest, bez tego nie zaczniesz jeździć. Badania psychotechniczne przeprowadzać w czasie wyrabiania licencji.
      Klienci napewno będą zadowoleni, Ci z ubera nie będą narzekać, bo nic im to nie zmieni, a taxiarze? O to jest pytanie.

      • jak ta licencja dla ubera wygląda?

        • To jest normalna licencja taka sama jak dla zwykłych taryfiarzy i tak samo ją wyrabiasz. Całkiem niedawno było o tym głośno, ale widać nie do wszystkich taxiarzy ta informacja jeszcze dotarła, albo ich mózgi nie sa w stanie przyjać tego do siebie.

          • znaczy się licencja taxi a nie dla ubera czy innego bolca. nie ma specjalnych licencji (jak dla zwykłych taryfiarzy i tak samo ją wyrabiasz) dla NIELEGALNYCH PRZEWOŹNIKÓW. nikt nie ma nic przeciw ludziom, którzy chcą wozić innych za kasę, muszą tylko zrobić licencję TAXI i niech wtedy wożą golasów za frajer, wtedy to będzie KONKURENCJA. jeśli spełniając te same wymagania potrafisz coś zrobić taniej i jeszcze na tym ZAROBIĆ – działaj, nikt ci złego słowa nie powie. zrób tą LICENCJĘ najpierw.

  7. A ja dalej będę jeździł Boltem czy Uberem, bo jest lepsze i tańsze. Nigdy więcej jazdy z cierpem złodziejem. A taki protest tylko zapewni reklamę Uberowi.

  8. Może czas taksówek kończy się… a taksiarze nie chcą się z tym pogodzić i tak się miotają, ale raczej to już nic nie zmieni. Ile małych przedsiębiorców pozamykało warzywniaki bo powstał hipermarket? Ile kierowców autobusów straciło pracę jak młode osoby zaczęły jeździć busami? Trzeba żyć dalej i się dostosować.

  9. jak słysze że od babci króa ma 800zł emerytury biorą 120zł za przewoz z pisk do lu to hu wam w du skur…ny

Z kraju