Inspektorzy WITD przeprowadzili kolejne kontrole kierowców Taxify

Inspektorzy Wojewódzkiej Inspekcji Transportu Drogowego przeprowadzili kolejne kontrole kierowców działających w ramach Taxify. Przewozy nadal wykonywane są bez wymaganych uprawnień.

Inspektorzy po raz kolejny podczas przeprowadzonych kontroli stwierdzili wykonywanie przewozów bez wymaganych uprawnień w zakresie dostępu do rynku transportowego tj. wymaganej licencji.

Jak informują funkcjonariusze WITD jest jednak zdecydowany postęp w zakresie wymaganych orzeczeń lekarskich i psychologicznych. Podczas jednej z kontroli okazało się, iż kierujący posiada takie dokumenty. Natomiast przy kolejnej kierujący wprawdzie nie okazał właściwego orzeczenia lekarskiego, lecz okazał orzeczenie psychologiczne.

– Każda kontrola to także zaskoczenie nie tylko dla osoby kontrolowanej, ale także kontrolujących. Za przykład niech posłuży kontrola wykonana na Sławinku, gdy okazało się, że przewóz wykonuje dobrze znany inspektorom przedsiębiorca transportowy, który dotychczas skupiał swą działalność na transporcie drogowym rzeczy. Co więcej, przewozy wykonywał flotą przeszło 20 samochodów ciężarowych. Kolejne zaskoczenie to samochód, którym wykonywano zakończony w Abramowicach przewóz – to praktycznie fabrycznie nowa, 14-dniowa skoda kombi. Niestety, pomimo wymogu ustawowego, nie spełniała wymogu konstrukcyjnego w zakresie liczby miejsc – informuje Paweł Gruszka z Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Lublinie.

Ustawodawca krajowy dopuszcza, po uzyskaniu licencji, wykonywanie przewozów okazjonalnych samochodem osobowym lecz pod warunkiem dysponowania pojazdem o liczbie miejsc 8 lub 9. Pojazdy o mniejszej liczbie miejsc mogą być wykorzystywane, ale wyłącznie jako taksówki z odpowiednią licencją oraz wyposażone m.in. w taksometr i kasę fiskalną.

Ustawodawca dokonał tym swoistego podziału rynku pomiędzy 2 grupy podmiotów. Podstawa prawna została określona w art. 5b ust. 1 i art. 18 ust. 4a, 4b, 5 ustawy z dnia 6 września 2001  r. o transporcie drogowym.

(fot. lublin112)

Zobacz również

45 komentarzy

  1. Bartek… w Londynie… pozostałe miasta mają swoje wymagania i przepisy. Ogólnie prawie wszędzie trzeba zdać egzamin z topografii i przejść badania lekarskie (każdy, nie po 45 roku życia), które się ponawia co 5 – 8 lat zależnie od wieku. licencje (kierowcy i auta) odnawia się co roku lub co trzy lata (zależne od miejsca), wszystko kosztuje, wszystko trzeba mieć… uberopodobne żeby działać legalnie muszą!!! korzystać z licencjonowanych kierowców tylko i wyłącznie ale i tak tego nie robią, już raz stracili licencję operatora (uber) w Londynie, po apelacji otrzymali ją tymczasowo na 15 miesięcy (normalnie 5 lat)… ogólnie przywoływanie UK jako przykładu w tej branży to tylko wtedy jeśli chcesz pokazać jak wiele obostrzeń i przepisów trzeba przestrzegać bo licencję stracić bardzo łatwo a zarobkowy przewóz osób bez licencji to przestępstwo kryminalne…

  2. A ja się tylko zapytam czemu oni się tak uczepili tego taxyfi? W innych miastach też jest taka nagonka na to?

  3. Po tym jak jeden z kierowców taxisyfu podczas ucieczki przed kontrolą potrącił inspektora itd, to i tak mało ich trzepią. Poczytajcie na fejsie, forum taxi Warszawa a tam dopiero są kwiatki o taksisyfie i uberkupie.

Materiały wideo

Lubelscy policjanci wzięli udział w akcji #GaszynChallenge (wideo)
Nowe iluminacje świąteczne na Rynku Wielkim w Zamościu (wideo)
99. Rocznica Bitwy pod Komarowem (wideo)
W Zamościu trwa 18 Międzynarodowy Festiwal Folklorystyczny EUROFOLK (wideo)
W Zamościu trwa XIII Zamojski Festiwal Kultury (wideo)

Co? Gdzie? Kiedy?

Pobiegnij leśnym szlakiem w szczytnym celu
Wyprawa – „Uroczyska pogranicza zapomniane cmentarze Polesia”
Zaproszenie na terenowe akcje poboru krwi
Spotkanie autorskie z Joanną Brodzik – „Umami. Opowieści i przepisy”
European Teqball Tour w Chełmie (wideo)