Piątek, 29 marca 202429/03/2024
690 680 960
690 680 960

Dobiegają końca prace na rondzie przy Gali. Zmieni się organizacja ruchu

W środę w godzinach porannych zostanie zmieniona organizacja ruchu na rondzie przy Gali w Lublinie. Chodzi o przejazd w ciągu al. Unii Lubelskiej – ul. Lubelskiego Lipca’80. Al. Zygmuntowskie oraz ul. Fabryczna w dalszym ciągu pozostaną zamknięte dla ruchu.

Już tylko dwa tygodnie pozostały do zapisanego w umowie terminu zakończenia prac związanych z przebudową ronda przy Gali oraz ul. Fabrycznej i Al. Zygmuntowskich w Lublinie. Od środy 16 października wprowadzona zostanie kolejna zmiana w organizacji ruchu pojazdów na rondzie Lubelskiego Lipca ’80. Ruch po stronie zachodniej odbywać się będzie dwoma pasami, a po stronie wschodniej jednym pasem. W zależności od prowadzonych prac mogą być zajmowane skrajne pasy jezdni. Nie będzie też możliwości zawracania na rondzie. Na całym przebudowywanym odcinku obowiązywać będzie ograniczenie prędkości do 30 km/h.

Zgodnie z umową, jaką wykonawca zawarł z Urzędem Miasta, termin zakończenia inwestycji to koniec października. Wykonawca, którym jest Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Lubartów, nie wnioskował o jego wydłużenie. To oznacza, że prace przebiegają zgodnie z planem i mają się zakończyć w wyznaczonym czasie.

W ramach inwestycji wyburzone zostały znajdujące się przy ul. Fabrycznej pustostany, co pozwoliło na poszerzenie jezdni. Oprócz przebudowy skrzyżowania ul. Fabrycznej, Lubelskiego Lipca 80, al. Unii Lubelskiej i Zygmuntowskich, prace objęły również ul. Fabryczną oraz al. Zygmuntowskie. Zburzony został stary most na Czerniejówce w ciągu ul. Fabrycznej, a w jego miejsce zbudowano nową przeprawę. Wymieniona została również nawierzchnia na Al. Zygmuntowskich. Z kolei na końcu ul. 1 Maja budowany jest parking. Na skrzyżowaniu z ul. Bronowicką powstanie zaś sygnalizacja świetlna.

(fot. lublin112)

19 komentarzy

  1. Sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu Fabryczna-Bronowicka będzie działała tak samo absurdalnie jak na pozostałych skrzyżowaniach w Lublinie, m. in. na skrzyżowaniach na odcinku od Lotniczej do Łęczyńskiej. Zielone zapala się dla skręcających w lewo ale żaden pojazd nie skręca, BO GO TAM NIE MA. Pytam więc dlaczego tak jest. Po co te pętle indukcyjne w asfalcie, które „widzą” pojazd i tylko wtedy powinny włączyć mu zielone. Sygnalizacja na przycisk przy Dulęby, zapala się zielone dla pieszych, a nikt nie uaktywnił przycisku. No i po co? Są dziesiątki takich absurdów w Lublinie.
    Jedyna sensowna sygnalizacja jest na skrzyżowaniu Głęboka-Wileńska.

    • Sygnalizacja na skrzyżowaniu Głęboka-Wileńska działa dobrze, bo nie jest podłączona do cudownego systemu zarządzania ruchem 🙂

    • Zgadzam się w całej rozciągłości.

    • Problem zielonego światła dla skręcających w lewo (na innym skrzyżowaniu) był już opisywany. Kierowcy zatrzymują pojazdy poza pętlą indukcyjną i zielone światło się nie włącza; są skargi. Problem rozwiązano poprzez wyłączenie pętli i zapalanie zielonego w każdym cyklu. Lepszym rozwiązaniem byłoby odpowiednie oznakowanie na jezdni, ale prawdopodobnie nie ma przepisu pozwalającego na zastosowanie tego sposobu.
      Problem jest też z małymi pojazdami (rowery, motocykle) – nie są wykrywane przez pętlę indukcyjną.

    • Zbyt wiele jest tych przycisków dla pieszych i niezgodnych z przepisami dla rowerzystów, skoro kierowca nie wysiada z samochodu aby właczyc sobie zielone to piesi równiez nie zyczą sobie tego, a zwłaszcza rowerzysci są wkurzeni. Organizacja ruchu w miescie nie moze dla wygody kierowców wymuszac dodatkowe czynnosci u pozostałych tj pieszych czy rowerzystów. Ten przycisk ma sens tylko tam gdzie uzyty od razu(kilka kilkanascie sekund) powoduję przełaczenie na zielone . Natomiast uzaleznianie wlączenia się lub nie zielonego dla pieszych od tego czy został wciśniety przycisk to draństwo. Kierowca jak dojeżdza do skrzyzowania i trafia mu się zielone to jest zadowolony , pieszy natomiast jesli jest przycisk zawsze musi czekać na zielone i to jest nie fer w stosunku do pieszych. Pieszym i rowerzystom rowniez zalezy na płynnosci przemieszczania zwłaszcza że pozostawiając samochód pod domem potrzebuja więcej czasu aby dotrzeć do pracy

      • Tiaaaa… A maści na ból pośladków próbowałeś? Jestem uczestnikiem ruchu w każdej z trzech wymienionych przez ciebie ról, ale nigdy nie przyszły mi do głowy bzdury jakie tu wypisujesz.

  2. I na skrzyżowaniu Abramowicka/Kunickiego/Głuska/Sierpińskiego – też wszystko działa jak należy

  3. Kiedy ktoś wreszcie pomyśli o wylotówce na Rzeszów tj. przedłużeniu Al. Kraśnickiej? Al. Kraśnicka 2 pasy + Al. JP2 2 pasy = 4 pasy a za Mazdą 1 pas ruchu.

  4. Zakończenie prac to jedno a oddanie do użytkowania to drugie.Jak będzie tak jak z Grygową to może na wiosnę pojedziemy.Pojedziemy to też dużo powiedziane bo będą już przecież bus pasy od Grabskiego do Gali.Zostanie jeden pas bez możliwości wyprzedzania a elek na Bronowicach jeździ duużo. Ruch będzie bardzo płynny 20 do 30 na 50.

  5. Miasto sygnalizacji świetlnych…

  6. tyle świateł ze na święta nie trzeba choinki przed ratuszem

  7. W Chinach, Singapurze, Korei Pl. przez ten czas zbudowano by wielopoziomowe estakady, rondo, tunel i metro. Taka jest różnica między nami…
    Tymczasem, własnie mija 30 lat zydokapitalizmu i rozwoju w PL… Może będzie pokaz kolorowych wodotrysków na pl. Litewskim?

  8. A na nowym rondzie pod wiaduktami na Krochmalnej? Też kierowcy stają na czerwonym świetle przed samym przejściem dla pieszych na którym nie ma pieszych a sygnalizatory wyposażone są w przyciski. Pomimo przycisków oraz tego czy ktoś jest w obrębie przejścia czy też nie czerwone dla aut i zielone dla niewidocznych pieszych i tak się zapalą. Nie ogarniam tego systemu – pewnie miasto płaci więcej za takie sygnalizacje, ale funkcjonalności to nie ma żadnej.

    • Pora chyba żeby poświęcić swój czas pojeździć samochodem z kamerą i udowodnić, że to co napisałem w pierwszym komentarzu to prawda.

  9. Czy przygotowywana droga do remontu z Felina na Kalinowke też będzie poszerzona?

Z kraju