Czwartek, 25 kwietnia 202425/04/2024
690 680 960
690 680 960

Wiadukt zastąpi przejazd kolejowy. To wstęp do znacznie większej inwestycji, jaką jest obwodnica miasta

Linia kolejowa przecina miasto na pół, a kierowcy mają do dyspozycji głównie jeden przejazd kolejowy. Jest w końcu nadzieja, że za jakiś czas sytuacja ta ulegnie zmianie.

PKP Polskie Linie Kolejowe oraz miasto Międzyrzec Podlaski podpisały porozumienie dotyczące budowy wiaduktu nad linią kolejową Terespol – Łuków. Obiekt zastąpi obecny przejazdu kolejowy na ul. Kościuszki. Oprócz jezdni powstanie także chodnik dla pieszych i droga dla rowerzystów.

Inwestycja będzie realizowana w systemie projektuj i buduj. Jak wskazują plany, do końca przyszłego roku ma być gotowa cała dokumentacja oraz uzyskane pozwolenie na budowę. Od razu ruszą też prace budowlane. W ramach zawartego porozumienia, miasto dołoży do budowy wiaduktu 1 mln zł. Obiekt ma być gotowy w 2024 roku.

Budowa wiaduktu nad ul. Kościuszki, na której ruch jest niewielki, nie jest przypadkowa. Inwestycja będzie bowiem pierwszym etapem realizacji wschodniej obwodnicy Międzyrzeca Podlaskiego, na którą kierowcy czekają od wielu lat. Jak wskazują władze miasta, trasa znacząco usprawni ruch pojazdów poruszających się drogą wojewódzką nr 813, która prowadzi do Parczewa, Ostrowa Lubelskiego i Łęcznej. Przede wszystkim kierowcy nie będą musieli czekać przed rogatkami, gdzie obecnie często tworzą się korki.

– Budowa bezkolizyjnego skrzyżowania w Miedzyrzecu Podlaskim to jeden z elementów przebudowy układu komunikacyjnego w mieście. Połączenie wiaduktu z nową obwodnicą poprawi jakość podróży w regionie – mówi Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.

Wschodnia obwodnica Międzyrzeca Podlaskiego ma powstać jako nowy odcinek drogi wojewódzkiej nr 813. Połączy ul. Zahajkowską z ul. Brzeską, dzięki czemu cały ruch pojazdów ciężarowych ominie centrum miasta. Nowa trasa ma także stanowić dojazd do zakładów przemysłowych zlokalizowanych w południowo-wschodniej części Międzyrzeca.

(fot. PKP PLK)

Komentarze wyłączone

Z kraju