Czwartek, 02 maja 202402/05/2024
690 680 960
690 680 960

Szykują się zmiany w przepisach. Kierowcy po 60 roku życia zostaną skierowani na badania

Wprowadzenie regularnych badań dla seniorów, którzy w dalszym ciągu chcą kierować pojazdami mechanicznymi, planują niezależnie od siebie polscy i unijni ustawodawcy. Oznacza to, że temat jest praktycznie przesądzony.

80 komentarzy

  1. Dalej gnębić ten ciemny lud, wyślijmy wszystkich na badania w trosce o bezpieczeństwo, doróbmy jeszcze z 10 kategorii P.J. niech policja dokupi sobie więcej video rejestratorów mierzących prędkość radiowozu i wystawia nam mandaty na oko,

    W 1995 otrzymałem uprawnienia do kierowania pojazdami kat. B ważne bezterminowo, więc zgodnie z logiką powinienem mieć możliwość korzystania z uzyskanych uprawnień do śmierci – na takich zasadach zdałem egzamin i taką umowę społeczną zawarłem z Prezydentem Miasta, który wydał mi uprawnienia .

    Ale przecież w tym kraju można jednostronnie zrywać umowy społeczne jak np. wiek emerytalny więc jakoś się to wytłumaczy, proponuje pójść dalej, wszystkim posiadaczom prawa jazdy wszyjmy profilaktycznie ESPERAL nie będą jeździć po alkoholu – to dopiero będzie poprawa bezpieczeństwa .

    • Idąc dalej twoim tokiem rozumowania, jeżeli zdrowie ci nie pozwala na dalszą jazdę to masz dalej jeździć i powodować zagrożenie dla innych bo przecież P.J. masz dożywotnie? Większość dziadków nie jest w stanie powiedzieć „dość” jeżeli zdrowie już szwankuje, tylko jeździ dalej i przeciwko takim właśnie trzeba takie prawo wprowadzić.

      • Naprawdę uważasz że ktoś w wieku 60 lat to dziadek nie nadający się już do niczego?

  2. Zobaczymy Beata co powiesz jak będziesz miała ty 60 lat. Czy będziesz popierać te zmiany. Ciekawa jestem co powie na to twój tato.?

  3. Fajnie wrzucasz wszystkich do jednego wora… Nie wiem czy mieszkasz w Lublinie, ale tutaj nie ma to takiego znaczenia, ponieważ osoby starsze które jeżdżą po mieście zazwyczaj są w stanie wszystko ogarnąć .Jest tez kominukacja miejska i niektórzy rezygnują z jazdy samochodem bo boją ruchu ulicznego. Gorzej sytuacja wygląda na trasie i wsiach, szczególnie w niedzielę, gdzie na ruchliwej drodze poza terenem zabudowanym (90 km/h) trafi się delikwent ,który jedzie z prędkością 50 km/h wtedy wiele osób wykonuje dość ryzykowne manewry i nie mówię tu tylko o kierowcach znienawidzonego BMW lecz każdy kto chce normalnie jechać. Problem w tym że dużo kierowców którzy stwarzają zagrożenie na drogach to właśnie osoby starsze niestety takie są realia a to że ktoś jeździ BMW nie świadczy o tym iż za tydzień wyląduje na drzewie lub w rowie.
    Siedem lat za kólkiem w tym pięć w BMW żadnego wypadku ani mandatu bo mam dla kogo żyć … Pozdrawiam

    • Tacy się trafiają, ale częściej widzę takich, którzy wyprzedzają samochody jadące te przepisowe 90 km/h, chociaż i tak za chwilę znowu muszą zwalniać, a po co tak się męczyć.

      • Jan Roszczyniala

        To jest tak bardzo często. Przejadą kilkaset metrów i zwalniają, bo wymaga ich dalsza jazda. Stwarzają duże zagrożenie dla innych użytkowników drogi. Jan.

    • Starsze osoby stwarzają zagrożenie w co dziesiatym przypadku, 9 wypadkow na 10 powoduja młodzi kierowcy wiec ich badac nie trzeba. To jest logika teoretyczna teoretycznego państwa, czyli państwowy idiotyzm a dokladniej to sa początki totalitaryzmu.

    • hahahah 7 lat za kółkiem…dziecko nawet się nie umywasz do tego 60 latka co jeździ od 46 lat…
      owszem zagrożenie może stwarzać 40 latek co właśnie zrobił prawo jazdy…ci jeżdżą najgorzej…możliwość zrobienia uprawnień powinna być do 30 roku życia…jak nie zrobiłeś do 30…to znaczy, ze ci niepotrzebne, albo się nie nadajesz….

  4. Aaron Fleischman

  5. Przepraszam za te głupoty co wypisuje leki mi sie skończyły

  6. nie jestem zawodowym kierowcą a pracownikiem technicznym w pracy robie 20 km ale badania na maxa i jest problem mimo ze nie mam kolizji itp połowa ludzi w pracy jeździ autem służbowym i co renta ? chyba się do PisU ZAPISZĘ nie zostawią kolesia w potrzebie , mi się należy

  7. Chyba raczej 18-23 lata…

  8. Moze wogole zrobmy zakaz wychodzenia z domu osobom 60+ po 60.
    Ciekawe jak to sie ma do osob starszych samotbych.kawalerow lub wdowcow bezdzietnych gdzie maja utrudniony dostep do autobusow jakiej kolwiek komunikacji np na wsiach. Aha czyli rolnicy tez ci co maja gospodarstwa rolne z maszynami zostana bez srodkow do zycia. Piekny kraj… banda zlodzieji i klamliwych hien.
    Ja mam bezterminowe prawo jazdy ktore ma byc bezterminowe wedlog konstytucji. Moj Tato tez takie ma.jest kierowca zawodowym.30 lat za kolkiem ciezarowek obecnie osobowy do jazdy na dzialke. Do lekarza czy zalatwienie spraw. Wiec co tam… panstwo wymyslilo przymusowe ubezwlasnowolnienie takiego czlowieka.
    Brawo….

    • Prawo jazdy w konstytucji? Ty poczytaj najpierw słownik ortograficzny i dopiero się bierz za konstytucję. Jeśli po 60 będziesz sprawny to nikt ci PJ nie zabierze. A jeżeli twój stan zdrowia będzie wpływać na prowadzenie pojazdu i będziesz stanowić zagrożenie dla innych to tracisz uprawnienia i kropka. Tak właśnie powinno być.

  9. Takie coś znalazłem :

    Okazuje się, że w Polsce starsi kierowcy to statystycznie najbezpieczniej jeżdżąca grupa kierowców. Jeśli przeliczymy liczbę zdarzeń na 10 tys. osób w danej grupie wiekowej, to okaże się, że wśród seniorów ten wskaźnik wynosi tylko 4,9. Niższy jest tylko wśród osób do 17. roku życia (czyli nieposiadających prawa jazdy)!

    Dotyczy zdarzeń drogowych w 2016 ogłoszony w roczniku statystycznym 2017 . Najwięcej zdarzeń powodują kierowcy 18-24 lat wskaźnik 18,4 ; następnie 25-39 10,4 .
    Wiadomo chodzi o kasę za badania .

  10. Jeszcze tylko badania psychologiczne/psychiatryczne dla wszystkich starających się o PJ coby wykluczyć ” szybkich i wściekłych” i będzie ok 🙂