Przebudowa ostatniego odcinka drogi wojewódzkiej Chodel – Kraśnik ruszyła na dobre (zdjęcia)
20:16 07-09-2024 | Autor: redakcja
Umowa została podpisana pod koniec czerwca, niedawno wykonawca ruszył z pracami przy przebudowie kolejnego odcinka drogi wojewódzkiej nr 833. Chodzi o 11 km trasy od Chodla do Urzędowa. W ramach inwestycji zaplanowano m.in. poszerzenie jezdni do 7 m oraz wykonanie poboczy. Powstanie 4 km chodników oraz 11 km ścieżki pieszo-rowerowej, 16 zatok autobusowych i 2 miejsca do kontroli pojazdów. Do tego przejścia dla zwierząt.
Projekt obejmuje także budowę bądź przebudowę 15 skrzyżowań z drogami gminnymi, powiatowymi oraz ze starym przebiegiem drogi wojewódzkiej. Powstanie też nowy most przez Dopływ spod Antonówki wraz z urządzeniami piętrzącymi.
Obecnie prowadzona jest wycinka przydrożnych drzew, realizowane są także pierwsze prace ziemne. Dla kierowców oznacza to również utrudnienia w ruchu. Wprowadzane są pierwsze wahadła sterowane sygnalizacją świetlną. Termin zakończenia inwestycji zaplanowany jest na koniec 2026 r.
Jak zaznaczają władze województwa, droga wojewódzka nr 833 wraz trasą nr 747 i mostem na Wiśle w Kamieniu stanowi istotne uzupełnienie i alternatywę komunikacji drogowej dla drogi krajowej nr 74 i mostu na Wiśle w Annopolu. Umożliwa to optymalne rozłożenie ruchu międzyregionalnego i znacznie ułatwia komunikację i transport. Dlatego też trasa ta od kilku lat jest sukcesywnie przebudowywana.
Obecnie realizowany odcinek jest ostatnim, jaki wymagał remontu. Wcześniej powstała obwodnica Kraśnika, dobiegają też końca prace przy obejściu centrum Urzędowa.
Dzięki inwestycji nastąpi poprawa bezpieczeństwa ruchu użytkowników drogi, a przebudowa istniejących i budowa nowych chodników przyczyni się do zmniejszenia liczby wypadków z udziałem pieszych. Do tego dochodzi skrócenie czasu przejazdu. Z kolei wzmocnienie konstrukcji nawierzchni jezdni umożliwi poruszanie się ciężkich pojazdów samochodowych, co służyć będzie rozwojowi gospodarczemu przyległych miejscowości i gmin.
najwyższy czas .To najgorszy odcinek drogi między Wisłą a s19
Wycinka drzew. No tak, bez tego sie nie uda zadna inwestycja. Ale na pewno zaraz zasadza nowe patyczki. W przyszylm roku beda juz suche i bedzie mozna zamowic nowe w znajomej szkolce. I jeszcze jedno: 11 km beda przebudowywac dwa lata! 5,5 km na rok. Imponujace tempo! Koniec inwestycji planowany na koncowke roku 2026. Ide o zaklad, ze bedzie opoznienie.
Co z 820 ???
Mr. Stawiarski znowu inwestuje w swoje strony
DW820 miała być dawno zrobiona !
A może czekamy na kolejny COVID i wtedy dokończymy 19 km Dąbrowa Sosnowica z funduszu przeciwdziałania ?