Funkcjonariusze z Komendy Powiatowej Policji w Garwolinie, pod nadzorem prokuratorów z Prokuratury Rejonowej w Garwolinie, prowadzą czynności wyjaśniające w sprawie lądowania śmigłowca na terenie stacji paliw. Sprawdzają, czy pilot nie stworzył zagrożenia.
Hahahaha, a mówiłem? Tak się podniecaliście, taki to dobry chłop miał być. Brawo, Widać właśnie jak jednym można więcej niż innym.
Joe Głodomór
Nawiązując do wypowiedzi Kuby i abstrahując od epitetów, które potem w dyskusji poleciały, chciałbym dodać, że paliwo Shell 100 to nie tylko oktany. Silniki Lycoming O-540, jakie są używane w śmigłowcach Robinson R44 nie są tak wyżyłowane, jak silniki samochodowe i zadowolić się mogą paliwem o niższej liczbie oktanowej, choćby lotniczą bezołowiową UL91. Kluczem jest zawartość etanolu w paliwie. STC na mogas do silników Lycoming i Continental nie dopuszcza stosowania paliwa z domieszką etanolu, a nasze benzyny 95 i 98 zawierają go od 5 do 10%. Wyjątkiem jest paliwo Shella, więc wielu lotników GA go używa. Co ciekawe – na paliwie Shella świece nie są tak zarzucane nagarem, a producent silnika dopuszcza wymianę oleju nie co 50, a co 100 godzin.
Co innego silniki Rotax – tu wskazane jest paliwo samochodowe co najmniej 95, a lepiej 98, przy czym może zawierać do 10% etanolu, a jeśli używa się Avgasu, trzeba liczyć się z przyśpieszonym zużyciem silnika.
kierowca fiata
jak dobry silnik to go nie obchodza jakies roznice na oktanach ale takich prawie nie ma
Mario
Więc po niektórych komentarzach sądząc można jechać pod prąd ekspresówka jak mam bliżej i się z nikim nie zderze???
gdjgkd
Masakra już nie mają się czego czepić.. rozumiem coś by się stało to tak można robic jakieś dochodzenia, ale gdy wszystko przebiegło w porzadku czepianie się o to to czyste sku…ństwo.
Hahahaha, a mówiłem? Tak się podniecaliście, taki to dobry chłop miał być. Brawo, Widać właśnie jak jednym można więcej niż innym.
Nawiązując do wypowiedzi Kuby i abstrahując od epitetów, które potem w dyskusji poleciały, chciałbym dodać, że paliwo Shell 100 to nie tylko oktany. Silniki Lycoming O-540, jakie są używane w śmigłowcach Robinson R44 nie są tak wyżyłowane, jak silniki samochodowe i zadowolić się mogą paliwem o niższej liczbie oktanowej, choćby lotniczą bezołowiową UL91. Kluczem jest zawartość etanolu w paliwie. STC na mogas do silników Lycoming i Continental nie dopuszcza stosowania paliwa z domieszką etanolu, a nasze benzyny 95 i 98 zawierają go od 5 do 10%. Wyjątkiem jest paliwo Shella, więc wielu lotników GA go używa. Co ciekawe – na paliwie Shella świece nie są tak zarzucane nagarem, a producent silnika dopuszcza wymianę oleju nie co 50, a co 100 godzin.
Co innego silniki Rotax – tu wskazane jest paliwo samochodowe co najmniej 95, a lepiej 98, przy czym może zawierać do 10% etanolu, a jeśli używa się Avgasu, trzeba liczyć się z przyśpieszonym zużyciem silnika.
jak dobry silnik to go nie obchodza jakies roznice na oktanach ale takich prawie nie ma
Więc po niektórych komentarzach sądząc można jechać pod prąd ekspresówka jak mam bliżej i się z nikim nie zderze???
Masakra już nie mają się czego czepić.. rozumiem coś by się stało to tak można robic jakieś dochodzenia, ale gdy wszystko przebiegło w porzadku czepianie się o to to czyste sku…ństwo.