Piątek, 16 maja 202516/05/2025
690 680 960
690 680 960

Pasażerowie zapłacą za każdy przejechany przystanek. Szykują się zmiany w lubelskiej komunikacji miejskiej

Jeszcze w tym roku ma się zmienić sposób dokonywania opłat za przejazd pojazdami lubelskiej komunikacji miejskiej. Będą inne bilety czasowe, dojdzie też możliwość płacenia za każdy przejechany przystanek.

Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie opracował projekt nowej taryfy biletowej dla lubelskiej komunikacji miejskiej. Zakłada ona szereg zmian dla pasażerów jeżeli chodzi o dokonywanie płatności za przejazd autobusem lub trolejbusem. Przede wszystkim zlikwidowane zostaną obecnie obowiązujące bilety czasowe. Chodzi o te ważne 30 minut, 60 minut, 2 godziny, 12 godzin oraz 5 dni, czyli 120 godzin. Zastąpią je bilety ważne 15 minut, 40 minut, 90 minut oraz dobę, czyli 24 godziny.

Jeżeli chodzi o ceny, to za przejazd 15-minutowy trzeba będzie zapłacić 2,80 zł, 40-minutowa podróż ma kosztować 3,60 zł, 90-minutowa 4,40 zł, zaś na bilet ważny dobę, trzeba będzie wydać 12 zł. Bilety ulgowe będą odpowiednio o połowę tańsze.

Nowością ma być możliwość wnoszenia opłaty za liczbę przejechanych przystanków. W tym przypadku konieczne do tego będzie zainstalowanie w telefonie specjalnej aplikacji, która obliczy, ile pasażer pokonał przystanków i naliczy odpowiednią opłatę. Każda osoba korzystająca z komunikacji miejskiej sama dokona wyboru, czy skorzysta z tradycyjnych biletów, czy zdecyduje się na aplikację.

Za przejechanie jednego przystanku trzeba będzie zapłacić 80 groszy. Jednak im dłuższa podróż, tym stawka ta będzie coraz niższa. Pokonanie drugiego przystanku będzie kosztowało 60 groszy, trzeciego 50 groszy, czwartego i piątego po 30 groszy, szóstego i siódmego po 20 groszy. Od ósmego do dwunastego przystanku opłata wyniesie już po 10 groszy, od trzynastego do piętnastego po 8 groszy, następnie za każdy przejechany przystanek doliczane będzie po 4 grosze. Przy czym opłata ma być naliczana tylko do 29 przystanku. Za każdy kolejny stawka wyniesie 0 zł. Oznacza to, że przejazd będzie kosztował maksymalnie 4,20 zł.

Kwota ta będzie się równała cenie biletu jednoprzejazdowego, czyli ważnego w jednym pojeździe, na którym nie można dokonywać przesiadek. Obecnie kosztuje on 4 zł, nowa cena wyniesie właśnie 4,20 zł. Oczywiście są to kwoty dla biletów normalnych, ulgowe będą o połowę tańsze. Jeżeli zaś chodzi o bilety okresowe, tutaj żadnych zmian nie przewidziano. Pasażerowie otrzymają jedynie możliwość opłacenia przejazdów na dowolną ilość dni np. 16 czy też 248.

Projektem nowej taryfy biletowej mają się teraz zając lubelscy radni. To od ich decyzji będzie zależało, czy zostanie ona wprowadzona w takiej formie, czy też konieczne będą jakieś zmiany. Zarząd Transportu Miejskiego chce, aby całość zaczęła obowiązywać od początku października.

(fot. lublin112)

51 komentarzy

  1. Zaczęło się szukanie hajsu wśród mieszkańców. ***** ****

  2. Ocena: 0

    Powinno raczek brzmieć „Pasażerowi zapłacą za każdy przejechany przystanek.” ponieważ mpk powinno dopłacać każdemu kto chce wsiąść do tych „pojazdów” „komunikacji miejskiej”.

    • Olgierd Jedlina
      Ocena: 0

      Pozostali przewoźnicy (LLK, IREX) też powinni coś płacić? Chętnie dopłacę żebyś się dokształcił, nieuku komunikacyjny.

  3. Ocena: 0

    Wiem że nie wszystkim to pasuje, ale może pora nauczyć się chodzić pieszo, lub jakieś inne alternatywne sposoby przemieszczania się, bo już w tym MPK odlecieli całkiem.

    • Русский тролл
      Ocena: 0

      Ja jeżdżę tylko Biletem lub swoim prywatnym samochodem.

    • Olgierd Jedlina
      Ocena: 0

      W artykule nie ma ani jednego słowa o MPK. Wyjaśnij co ma wspólnego MPK ze zmianami cen biletów, które nie ma żadnego zysku ze sprzedaży biletów, z nałożonych mandatów za brak skasowanego biletu. MPK to jeden z przewoźników, który wozi pasażerów. Wszystkim przewoźnikom ZTM płaci za przejechane kilometry. To wszystko napisałem w wielkim skrócie, bo i tak nic z tego pewnie nie pojmiesz.

  4. Odwołać natychmiast
    Ocena: 0

    Najgorszy prezydent w historii Lublina !

  5. Ocena: 0

    Na szczęście mieszkam na wsi na obrzeżach miasta inspiracji. Mój passat w tdi zawiezie mnie wszędzie za pół darmo. Nie muszę liczyć przystanków

  6. Jeśli kupię bilet 30 minutowy i utknę w korku i moja podróż wydłuży się do ~40 minut, ale według rozkładu powinienem dojechać do celu w przeciągu tych 30 minut to dostanę mandata od kanarów?

    • A kogo obchodzi tabela rozkładu jazdy, że powinieneś dojechać w 30 minut? Bilet skasowałeś przed 40 minutami, z autobusu bie wysiadłeś, więc albo mandat, albo drugi biket. Hajs musi się w ZTM zgadzać, przecież korki są z winy pasażerów…

  7. Zofia Brodziak
    Ocena: 0

    A co z Seniorami,dalej jeźdźcy bezpłatnie??????

  8. Ocena: 0

    Proszę czytać że zrozumieniemza bilety pieniądze dostaje zarząd transportu a nie mpk ani inny przewożnik. To oni ustalają cenę i co za tym idzie całą kasę

    • Ocena: 0

      Tak, jasne. ZTM bierze kasę a MPK za darmo wozi…

      • Olgierd Jedlina
        Ocena: 0

        Nie za darmo. MPK jak i pozostali przewoźnicy dostają pieniądze za przejechane kilometry.

  9. Русский тролл
    Ocena: 0

    Będzie drożej.

  10. Ocena: 0

    Kiedy zostaną zlikwidowane 100% ulgi dla seniorów? Wożenie tyłka za free po całym mieście i o każdej porze. Brakuje odwagi prezydentowi i radnym aby włączyć tą grupę do partycypowania w kosztach funkcjonowania komunikacji miejskiej?

    • Ocena: 0

      Mam nadzieje ze nie dożyjesz starości.

    • Ocena: 0

      Wiesiek a kiedy przestaną placić 500 + na twoje bachory ?narobiles 5 dzieci to teraz zapier…na 2 etaty zeby utrzymac rodzinę a nie zyjesz na koszt panstwa !

    • jeszcze nie senior ale kiedyś mam nadzieję tak
      Ocena: 0

      Póki co tzw. „seniorzy” nadal płacą podatki z otrzymywanej emerytury.
      Część z tych podatków jest przeznaczana na ulgi między innymi dla studentów, małych dzieci lub uczniów (w zależności od opcji są to ulgi 50% lub 100%).
      Darmowe przejazdy dla posłów i senatorów (mających zdecydowanie wyższe dochody niż emeryt) również są dotowane z podatków zarówno osób pracujących jak i emerytów.
      Ale tobie akurat przeszkadzają seniorzy.
      Ustawy (te sejmowe) zapewniają wiele ulg i dopłat z pieniędzy podatników.
      Ulg i dopłat, które często otrzymują osoby nie płacące żadnych podatków.
      A tobie cięgle przeszkadzają „seniorzy”…

Z kraju

Lubelski biznes

Biznes i handel

Polityka

Społeczeństwo

Zdrowie i styl życia

Nauka i technologia