Nowoczesna technika dotrze na perony kolejowe. Pasażerowie będą na bieżąco informowani o najbliższych pociągach
19:22 14-01-2020
PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę na zaprojektowanie, dostawę i instalację elementów dynamicznej informacji pasażerskiej na stacjach i przystankach. Dla podróżnych oznacza to znaczne ułatwienia. Będą mieli do dyspozycji dodatkowe informacje o rozkładzie jazdy, który będzie prezentowany za pomocą nowego systemu na wyświetlaczach. Do tego dojdą infokioski i nowe głośniki. Wszystko to ma zapewnić wyraźną oraz szybko aktualizowaną informację o odjazdach i przyjazdach pociągów.
Inwestycja obejmie również montaż systemu monitoringu. Poszczególne stacje będą pod całodobowym nadzorem operatorów, którzy na bieżąco mają reagować w każdej sytuacji kiedy zagrożone będzie mienie czy też zdrowie lub życie pasażerów. Czujniki ruchu pozwolą zaś na wykrywanie zdarzeń m.in. wtargnięcia na tory czy wjazdu pociągu. Funkcjonariusze SOK będą alarmowani o nietypowej, wymagające reakcji sytuacji np. przebieganiu przez tory w niedozwolonym miejscu. Wsparciem działań funkcjonariuszy ma być również dedykowana aplikacja.
Systemem dynamicznej informacji pasażerskiej zostaną objęte 133 stacje i przystanki. W naszym regionie dotyczy to linii kolejowej Warszawa – Łuków – Biała Podlaska – Terespol. Zgodnie z planem, prace mają zostać zakończone w połowie 2022 r.
(fot. PKP PLK)
Przepraszam Redakcjo, a z jaką firmą PLK podpisała tę umowę?
Z firmą krzak.
Wow… przy tej dynamice postępu, już za 20 lat, PKP zacznie wchodzić w XXI wiek… 😀
I może wtedy tory będą przychodziły kolejną modernizację i pojawią się bezkolizyjnie przejazdy dla ludzi pod torami i taka szybka kolej jak w Japonii i Chinach 😉
To dopiero po 2100 roku.
Moherowe Szwadrony będa się przy tym modlić i mówic że to Diabeł w tym jest. Tak było kiedys z telewizorami.
Bez żartów „nowoczesna technika” ??? buahahahaha Gdybym ten artykuł czytał ze 20 lat temu to mógłbym powiedzieć nowoczesna technika ale teraz bo brzmi jak ponury żart !!! jednak coś w tym jest że jesteśmy 100 lat za ………. !
Czyli pkp zastosowalo najtansze, kosmetyczne i prymitywne metody polepszenia wizerunku i wydania kasy zamiast skupic sie ma istotnych brakach jak polepszenie 19wiecznego systemu rezerwacji i kupna biletow, punktualnosci, dostepnosci linii, polepszenia bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych.
’dynamicznej informacji pasażerskiej’, zargon nowomody ludzi wyjetych mentalnie ze Sredniowiecza 😉
Kilkanaście lat temu w Anglii uznałam to za normę… Ale gdzie do Wysp…
no tak, tam teraz islamista demoluje mikrofony na stacji, bo obrazą dla niego jest to, że kobieta zapowiada pociąg, nie facet… To samo w windach, he. Ok, wiem, że jakiś ortodoks, ale takie są fakty.
Niech lepiej zamiast podobnych pierdół ,porobią normalne przejazdy z zaporami ,a nie co chwila katastrofa bo ktos na niestrzezonym pod pociag wjechał
A czy będzie wystarczająco dużo miejsca na wyświetlaczu aby pokazać kilkaset minut opóźnienia?