Czwartek, 28 marca 202428/03/2024
690 680 960
690 680 960

Najniebezpieczniejsze ulice i skrzyżowania w Lublinie. Kiedy najczęściej dochodzi do wypadków?

Najwięcej wypadków lubelscy policjanci notowali w piątki, najniebezpieczniejszy był zaś wrzesień. Jeżeli chodzi o ulice, to na al. Witosa doszło do ponad 200 kolizji. Z kolei ul. Nadbystrzycka króluje wśród ofiar śmiertelnych.

W ubiegłym roku na terenie Lublina doszło do 213 wypadków, w których zginęło 13 osób zaś 243 odniosły obrażenia ciała. W tym samym czasie policjanci zanotowali 5 096 kolizji. W tym przypadku warto jednak mieć na uwadze, że rzeczywista ilość tych ostatnich była większa, gdyż wielu uczestników decyduje się na załatwienie sprawy między sobą bez udziału policji.

Dane te nie są optymistyczne, gdyż na ulicach miasta było niebezpieczniej, niż rok wcześniej. W porównaniu do 2017 roku nastąpił wzrost zarówno liczby wypadków drogowych, osób które w nich straciły życie, a także kolizji. Zmalała jedynie liczba rannych.

Główną przyczyną wypadków, do jakich dochodziło w ubiegłym roku na terenie Lublina, było wymuszenie pierwszeństwa przejazdu. Z tego też powodu miało miejsce 46 zdarzeń w których 55 osób zostało rannych. Kolejną z przyczyn było nieustąpienie pierwszeństwa pieszemu znajdującemu się na przejściu. Tutaj zanotowano 39 wypadków, w których dwie osoby zginęły, a 37 zostało rannych. Najtragiczniejsze z wypadków spowodowane były jednak niedostosowaniem prędkości do warunków ruchu. W 27 wypadkach zginęło 7 osób a 35 odniosło obrażenia ciała. W dalszej kolejności jest niezachowanie bezpiecznej odległości pomiędzy pojazdami, niestosowanie się do sygnalizacji świetlnej, nieprawidłowe cofanie, nieprawidłowa zmiana pasa ruchu czy też nieprawidłowe przejeżdżanie przez przejazd dla rowerzystów.

Jeżeli chodzi o wypadki spowodowane przez pieszych, to na pierwszym miejscu jest nieostrożne wejście na jezdnię przed nadjeżdżający pojazd. W 9 tego typu wypadkach jedna osoba straciła życie, a 8 kolejnych odniosło rany. Następnie przekraczanie jezdni w miejscu niedozwolonym – 4 wypadki i 4 osoby ranne, oraz wejście na jezdni przy czerwonym świetle. Poprzez zignorowanie wskazań sygnalizacji świetlnej przez osoby piesze doszło do dwóch wypadków, w których jedna osoba zginęła, a dwie zostały ranne.

Patrząc na miesiące, najbardziej niebezpieczny był wrzesień, w którym to wydarzyło się 29 wypadków. Niewiele mniej, gdyż 28 tego typu zdarzeń było w lipcu, a 21 w grudniu. Najmniej wypadków, gdyż 11, było w styczniu, 13 w listopadzie, a 14 w marcu. Dla pieszych najtragiczniejszy był grudzień, kiedy to zginęło 13 osób, potem kwiecień, w którym życie straciło 9 pieszych. Najwięcej wypadków notowanych było w piątki, najmniej zaś we wtorki i w niedzielę. Jednak to niedzielne zdarzenia były najtragiczniejsze w skutkach, gdyż najwięcej ofiar śmiertelnych to uczestnicy zdarzeń jakie miały miejsce właśnie w tym dniu tygodnia.

Policjanci obliczyli też w których godzinach dochodziło do zdarzeń drogowych. Najwięcej wypadków było pomiędzy godziną 14:00 a 15:00 oraz 17:00 a 18:00, najmniej zaś pomiędzy 2:00 a 3:00. Jednak patrząc na najtragiczniejsze zdarzenia, to zdecydowana większość z nich miała miejsce pomiędzy 18:00 a 23:00, kiedy to zginęło 9 z 13 osób.

Najniebezpieczniejszą z lubelskich ulic jest ul. Kunickiego, na której w ubiegłym roku doszło do 10 wypadków. Na Drodze Męczenników Majdanka, Andersa i Narutowicza było ich po 7, na Al. Racławickich, al. Solidarności, ul. Zemborzyckiej i al. Tysiąclecia po 6, na al. Kraśnickiej, ul. Krężnickiej, al. Witosa i ul. Zana po 5 zaś na ul. Nadbystrzyckiej, Armii Krajowej, Jana Pawła II, al. Spółdzielczości Pracy i ul. Mełgiewskiej po 4. Patrząc na wypadki ze skutkiem śmiertelnym, najwięcej ofiar pochłonęła ul. Nadbystrzycka, na której w dwóch zdarzeniach drogowych śmierć poniosły trzy osoby oraz Droga Męczenników Majdanka, gdzie w wypadku spowodowanym przez pijanego kierowcę życie straciło dwoje pasażerów. Po jednej osobie zginęło na ul. Kunickiego, al. Tysiąclecia, al. Kraśnickiej, ul. Krężnickiej, ul. Głębokiej, ul. Zelwerowicza, ul. Wrotkowskiej i ul. Poligonowej. Osoby piesze najbardziej zagrożone były na ul. Zemborzyckiej, Franczaka Lalka, Jana Pawła II, Kunickiego i Narutowicza.

Najbardziej niebezpiecznym skrzyżowaniem w Lublinie było to, na którym łączą się al. Solidarności i ul. Lubomelska, kolejne, na których notowano dużo wypadków to skrzyżowania ulic: Drogi Męczenników Majdanka i ul. Lotniczej, Zana z Filaretów, Drogi Męczenników Majdanka i Sulisławickiej, Mełgiewskiej i Frezerów, Wrotkowskiej z Inżynierską, Zelwerowicza z Gorczańską oraz Poligonowej i Relaksowej.

Najwięcej kolizji było w październiku, kiedy to zanotowano 554 tego rodzaju zdarzeń, najmniej zaś w lipcu 338. Największe zagrożenie kolizjami określono w piątki, w dniach od poniedziałku do czwartku ilość kolizji utrzymywała się na tym samym podobnym poziomie. Najmniej stłuczek zanotowano zaś w soboty i w niedziele. Krytycznym czasem, w których dochodziło do największej ilości kolizji, był popołudniowy szczyt komunikacyjny czyli pomiędzy godziną 15:00 a 17:00. Najwięcej kolizji zanotowano na al. Witosa – 224, al. Tysiąclecia – 220, al Kraśnickiej – 172, al. Solidarności – 169, ul. Jana Pawła II – 161, ul. Kunickiego – 158, al. Spółdzielczości Pracy – 126, ul. Diamentowej – 109 i ul Mełgiewskiej – 105. Patrząc zaś na skrzyżowania, króluje skrzyżowanie al. Tysiąclecia i Unii Lubelskiej, następnie al.Witosa i ul. Krańcowej, potem Diamentowej i Wrotkowskiej, Jana Pawła II i Armii Krajowej, Witosa i Doświadczalnej, Jana Pawła II i Nadbystrzyckiej oraz Zana i Filaretów.

(fot. lublin112.pl)

5 komentarzy

  1. @Redakcja
    Tak w temacie Kunickiego – będzie jakiś materiał o dzisiejszym potrąceniu?

  2. Głupi uśmiech na piance piwa

    Rondo przy makro/obu… Tam może pomóc tylko postawienie komisariatu w formie np tojtoja żeby 24h/7 pilnował porządku i bezpieczeństwa np emerytowany milicjant?

  3. cyt. …”wypadki spowodowane przez pieszych, to na pierwszym miejscu jest nieostrożne wejście na jezdnię przed nadjeżdżający pojazd. W 9 tego typu wypadkach jedna osoba straciła życie ……….Poprzez zignorowanie wskazań sygnalizacji świetlnej przez osoby piesze doszło do dwóch wypadków, w których jedna osoba zginęła…….Dla pieszych najtragiczniejszy był grudzień, kiedy to zginęło 13 osób, potem kwiecień, w którym życie straciło 9 pieszych. ”
    To ilu pieszych zginęło w ciągu całego roku w Lublinie z winy kierowców??? 70-100 pieszych??? To horror jak długo piesi będą na łasce kierowców. Wynik 2 osoby z winy pieszego, 70-100 osób z winy kierowców. To kierowcy powinni się zacząc bać pdp bo inaczej nie zwolnią , bo dalej będą uważać że pieszy ma czekać aż kierowca przejedzie, bo dalej myslenie typu.. pieszy ma więcej do stracenia więc niech się boi i stoi przed pdp.
    Kary za zabicie pieszego są żadne a powinny być zasądzone ZAWSZE I DOTKLIWE dla sprawcy.

  4. Statystyka dająca do myślenia ale tylko dla inteligentnych. Interesujące byłoby zestawienie z taką samą statystyką z ostatniego roku funkcjonowania fotoradarów.

  5. Gdzie jest tor Lublin panie Prezydencie bo bloki są?

Z kraju