Poniedziałek, 22 kwietnia 202422/04/2024
690 680 960
690 680 960

Marketing dla prawników – co warto o nim wiedzieć?

W dzisiejszym cyfrowym świecie, bycie prawnikiem bez własnej strony internetowej to jakby być niewidocznym. Z poniższego artykułu dowiesz się jakie powinny być strony internetowe dla prawników oraz między innym: 

  • dlaczego strona internetowa dla prawników jest tak ważna i zarazem potrzebna? 
  • Jak sprawić, aby Twoja witryna była nie tylko wizytówką, ale także przyciągała Twoich przyszłych klientów? 
  • Czy nowoczesność strony ma znaczenie? 
  • Jak skutecznie generować ruch na swojej witrynie? 

Poniżej rozwiejemy wszelkie wątpliwości i pokażemy Ci, dlaczego potrzebujesz profesjonalnej strony internetowej. Dodatkowo, jeśli chcesz wyróżnić się w branży prawniczej – poniżej opowiemy Ci, jak to zrobić!

Czy muszę mieć swoją stronę internetową jako prawnik?

O ile pozyskiwanie klientów bezpośrednio z polecenia, jest dobrą metodą zdobywania klientów, ograniczanie się tylko do tego sposobu może być jak wzięcie pół ciastka zamiast jednego. 

Obecnie na rynku prawniczym każdego roku przybywa prawników i kancelarii prawnych. W efekcie, coraz to trudniej pozyskuje się klientów, a sposób dotarcia do nich wydaje się nieco trudniejszy.

Większość osób, które decydują się na skorzystanie z usług prawnych, uprzednio szuka specjalisty lub rozwiązania swojego problemu w internecie. Nie jest to niczym złym. Pewnie gdy ty rozważasz dość drogi zakup usługi, również na początku gromadzisz jak najwięcej informacji i porównujesz specjalistów między sobą.

Warto dołączyć do grona tych osób i umożliwić sobie bycie wybranym już na etapie wyszukiwań. Nie jest to sprzeczne z pozyskiwaniem klientów z poleceń, w zasadzie możesz używać tych dwóch strategii jednocześnie. 

Pamiętaj, że większość kancelarii na rynku prawniczym pozyskuje lub pozyskało główną rzeszę klientów właśnie dzięki pozycjonowaniu się w Internecie. Tendencja pozyskiwania klientów internetowo będzie cały czas wzrostowa, spoglądając na kolejne pokolenia, które wchodzą na rynek zawodowy. Obycie się z technologią i zakup usług lub produktów online jest już pewnego rodzaju standardem. 

Dlatego więc, naszym zdaniem warto wykorzystać te okoliczności i zdobywać klientów internetowo. Aby to jednak zrobić, strona internetowa powinna być ważnym fundamentem Twojego biznesu prawnego.

Jaka powinna być strona internetowa dla prawników – klasyczna czy onepage?

Wybór odpowiedniego rodzaju strony dla kancelarii prawniczej to kluczowy krok w budowaniu skutecznej obecności online. W naszej agencji wyróżniamy dwie podstawowe opcje:

  1. Onepage – jedna strona, podzielona na sekcje,
  2. oraz Klasyczna – strona z podziałem na zakładki.

Wiele osób uważa, że strony Onepage są bardziej nowoczesne, a klasyczne – tradycyjne. Jednakże, jeśli planujesz aktywne promowanie poprzez blog, SEO, czy Google Ads, to wybór powinien być jednoznaczny – postaw na stronę klasyczną. Dlaczego?

Google nadal preferuje dłuższe teksty i rozbudowane struktury, co sprawia, że działania marketingowe są efektywniejsze na stronach klasycznych. Strona klasyczna pozwala dokładnie opisać każdą usługę na osobnej stronie, co jest korzystne zarówno z punktu widzenia SEO, jak i potencjalnego klienta.

Marketingowo, strona klasyczna wypada zdecydowanie lepiej. Ale co z stronami Onepage i dla kogo są one idealne?

Przede wszystkim, są nieco tańsze, co może być atrakcyjne dla prawnika z wąską specjalizacją, która od razu jest opisana na stronie głównej. Jednakże, jeśli specjalizacja obejmuje wiele usług, szczegółowe strony klasyczne będą lepszym rozwiązaniem. Strona Onepage to dobre rozwiązanie dla prawnika, który nie planuje intensywnego promowania online, a strona pełni rolę tylko wizytówki.

Czy strona musi być nowoczesna?

Wbrew pozorom nie jest to tak istotne, czy strona internetowa dla prawników jest akurat nowoczesna i dostosowana do obecnych trendów. Zmieniające się trendy nie wymagają graficznej zmiany Twojej strony co kilka lat. W naszym odczuciu, przede wszystkim najważniejsze jest to, czy strona jest:

  • aktualna – Czy prezentowane przez Ciebie usługi są dalej tożsame z tymi usługami, jakie realnie świadczysz?
  • przejrzysta i prosta w odczytaniu – Czy klient może bez problemu odnaleźć to, czego szuka?
  • w pełni sprawna – Czy wszystkie elementy oraz podstrony działają?

Na rynku jest wiele stron, które tworzone były wiele lat temu, a dalej uzyskują wysokie wyniki pozycjonowania czy nawet sprzedaży. Pamiętaj, że przede wszystkim ważne jest to, co na tej stronie się znajduje i jak skonstruowany jest przekaz na stronie!

Jak przyciągać ruch na stronie?

Aby zwiększyć ruch na Twojej stronie warto rozważyć skorzystanie z kilku możliwych rozwiązań. Każde z nich jest w stanie polepszyć Twoje pozycjonowanie w przeglądarkach, a przy tym liczbę odwiedzających.

Reklamy Płatne – Google Ads.

Jedną z możliwości, jest skorzystanie z usług Google Ads. Dzięki niej będziesz mógł w relatywnie krótkim czasie, przy potencjalnie korzystnym ustawieniu reklam, zacząć pojawiać się już na górze wyszukiwań. 

Można powiedzieć, że jest to jedno z bardziej efektywnych rozwiązań, ale przy tym najbardziej kosztowne finansowo. Korzystanie z usług reklam płatnych generuje dla Ciebie miesięczny koszt w wysokości kilkuset lub kilku tysięcy złotych dla Google.

Dodatkowo, musimy uprzedzić, iż ustawienie efektywnej reklamy wcale nie jest łatwe. Wymaga to umiejętności sprzedażowych, które pozwolą przyciągnąć odbiorców treścią, ale również dobrej znajomości systemu reklamowego Google, aby wypozycjonować daną reklamę wyżej niż konkurencję. Z tego powodu, najczęściej osoby zainteresowane tą usługą, dodatkowo korzystają ze wsparcia osób zawodowo zajmujących się obsługą kampanii Google Ads.

Chcąc skorzystać z usług reklamowych Google Ads, pamiętaj o regulacjach wynikających z kodeksu etyki. Sytuacja jest o tyle specyficzna, iż orzecznictwo sądów w tej sprawie różni się w zależności od okręgu.

Najpierw koniecznie zapoznaj się z obowiązującymi regulacjami kodeksu etyki oraz stanowiskiem sądów w zakresie korzystania z usług reklam płatnych Google Ads. 

Pozycjonowanie – SEO

Kolejnym rozwiązaniem jest dobra optymalizacja strony pod frazy kluczowe oraz strony wyszukiwania. Dzięki odpowiedniemu doboru słów, układzie strony, jesteś w stanie organicznie zwiększyć swoją pozycję w wyszukiwarkach (zaczniesz pojawiać się wyżej niż inne strony).

Jest to jednak kolejne rozwiązanie dość specjalistyczne i wymaga wsparcia odpowiedniego specjalisty. 

Publikowanie wpisów na blogu

Metoda znana i powszechna, lecz dalej w naszym odczuciu niedoceniana. Tworząc wpisy na bloga, w szczególności o charakterze edukacyjnym (odpowiadanie na powszechnie zadawane pytania przez użytkowników), możesz zwiększyć liczbę odwiedzających.

Jest to o tyle ważne, że liczba odwiedzających jest również jednym z parametrów, który pozycjonuje Twoją stronę w wyszukiwaniach. Tworząc potencjalnie wiele wpisów blogowych, będziesz rozwiązywać rzeczywiste wątpliwości prawne i przyciągać czytelników.

Im większa liczba czytelników, tym większa szansa na wyższe pozycje w wyszukiwaniach. Jeśli zależy Ci na uniknięcie potrzeby generowania dodatkowych kosztów związanych z promocją strony, w tym przypadku może obejść się bez potrzeby angażowania specjalistów z zewnątrz (choć w praktyce, będzie kosztować Twój czas).

Wizytówka Google

Dobrym rozwiązaniem na zwiększenie liczby odwiedzających na stronie, jest dbanie o swoją wizytówkę Google. Gromadzenie tam jak największej ilości pozytywnych opinii, może przerodzić się na dobre pozycjonowanie w panelu lokalizacji Google, co także może przynieść Tobie większą ilość odwiedzających.

Potrzebujesz strony internetowej?

Jesteśmy Agencją Marketingową, która specjalizuje się w obsłudze kancelarii prawnych. Tworzymy strony internetowe, pomagamy w pozycjonowaniu się oraz dostosowywaniu strategii komunikacji na stronie, aby przyciągać klientów. Marketing dla prawników to nasza specjalność