Wtorek, 11 lutego 202511/02/2025
690 680 960
690 680 960

Lublin kupuje 15 nowych trolejbusów przegubowych. Najtańszą ofertę złożył Ursus

Tylko dwie firmy starają się o kontrakt na dostawę trolejbusów, które chce zakupić lubelski Zarząd Transportu Miejskiego. Najtańsza jest oferta złożona przez lubelski Ursus.

W poniedziałek Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie zapoznał się z ofertami firm, które starają się o kontrakt na dostawę 15 trolejbusów przegubowych. Wpłynęły tylko dwie oferty, jedna z konsorcjum firm Ursus Bus, druga z Solaris Bus Coach. Lubelski producent za dostarczenie pojazdów żąda 34 077 150 zł, zaś firma z Bolechowa pod Poznaniem 42 066 000 zł. Kwota, którą miasto przeznaczyło na sfinansowanie zmówienia wynosi zaś 36 531 000 zł.

Obie firmy dają także 24 miesiące gwarancji na cały pojazd bez limitu kilometrów oraz 144 miesiące gwarancji na elektryczny układ napędowy wraz z silnikiem trakcyjnym. Na baterie trakcyjne Ursus zapewnia gwarancję przez 120 miesięcy, Solaris 144 miesiące, na instalację elektryczną Ursus 36 miesięcy zaś Solaris 144 miesiące. Z kolei gwarancja na most napędowy w przypadku oferty Ursusa wynosi 600 000 km zaś w Solarisie 300 000 km. – Pozostałe parametry techniczne zostały zastrzeżone przez obie firmy jako tajemnica przedsiębiorstwa – tłumaczy Monika Fisz z Zarządu transportu Miejskiego. O wyborze najlepszej oferty zadecyduje kilka czynników: cena, warunki gwarancji oraz warunki techniczne, pod uwagę będą też brane ekologia oraz komfort.

Przedmiotem przetargu jest dostawa 15 sztuk fabrycznie nowych trolejbusów przegubowych klasy mega. Trolejbusy mają być dwuczłonowe, trzyosiowe o długości w przedziale 17,50-18,75 m. Mają mieć co najmniej 110 miejsc dla pasażerów, z czego minimum 40 na miejscach siedzących. Pojazdy muszą być niskopodłogowe, mają mieć wydzieloną przestrzeń dla osób niepełnosprawnych i matek z dziećmi. Z wyposażenia warto wymienić klimatyzację, cztery podwójne porty USB do ładowania urządzeń mobilnych, monitoring, automat biletowy, kasowniki, system informacji pasażerskiej oraz nagłośnienie.

Zwycięzca przetargu będzie też musiał dostarczyć narzędzia specjalne, przyrządy diagnostyczne i kontrolno-pomiarowe, oprzyrządowanie, programy do wykonywania prac obsługowo-naprawczych a także dodatkowe komplety opon zimowych. Zakup trolejbusów jest współfinansowany z projektu unijnego „Rozbudowa sieci komunikacji zbiorowej dla potrzeb Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego dla LOF”. Nowy tabor ma kursować m.in. na liniach nr 151 i 161.

(fot. lublin112)
2017-05-15 11:00:40

14 komentarzy

  1. 2.3 mln zł z sztukę….

    • Ocena: 0

      dokładnie, za tyle postawi i wykończy 4 domu razem z działkami w Lublinie…
      Ktoś wie i wytłumaczy, za co się tyle płaci?

  2. Przecież Ursus to najgorszy szajs. „Nowe” już kursujące ursuso-bogdany rozpadają się od samego początku. Oczywiście o sprawnej klimie można zapomnieć. O zbyt krótkich odbierakach nie wspomnę przez co notorycznie spadają z trakcji, no chyba że na zakrętach zwalnia się do 5km/h.

  3. Lublin miasto cwaniaków
    Ocena: 0

    Trolejbusy/Autobusy Ursus są robione w Kutnie, one nie mają nic wspólnego z lubelskiem.

    • coś tam wiesz, ale nie jest tak jak piszesz,
      czyli w sumie nic nie wiesz.

  4. W nich też będą szyby odpadać? Ostatnio w jednym widziałem w połowie odklejoną szybę

  5. Niestety to co dostarczył ursus to badziew i nazywajmy rzeczy po imieniu…

  6. Ocena: 0

    to bilety teraz będą po 7 zł

  7. Ocena: 0

    Ursus taki sam szmelc jak autosan.Dopóki w przetargach będą wygrywać ci co chcą najmniej,to bedziemy kupowac złom.

    • Ocena: 0

      Czy ja wiem? Gdzieś ktoś pisał, że ursus jest nawet gorszy od autosanu,
      Teraz się autosan poprawił, więc może go kupią.

  8. Ocena: 0

    Ja pitolę.Ursus nie umie w ramach gwarancji naprawić to co już dostarczył.

  9. Ocena: 0

    Mam nadzieję że tym razem ZTM przy odbiorach technicznych wzorem tego z Torunia wytknie każdą niezgodność i będzie odsyłał ten badziew do producenta do skutku.

  10. Ocena: 0

    Pamiętam jak Ursus dostarczał kiedyś swoje pojazdy i pamiętam, że szyby były w nich w części bezbarwne a w części przyciemniane. Mistrzowie prowizorki…

Z kraju

Biznes i handel

Polityka i społeczeństwo

Zdrowie i styl życia

Nauka i technologia