Lublin: Które ulice zostaną przebudowane oraz gdzie powstaną nowe w tym i przyszłym roku
15:52 23-07-2017 | Autor: redakcja
Jedną z ważniejszych planowanych drogowych inwestycji na terenie Lublina jest przedłużenie Trasy Zielonej w stronę ul. Jana Pawła II. Nowa arteria ma biec równolegle do ul. Krochmalnej. Tak jak dotychczasowy odcinek, będzie miała dwie jezdnie, każda z trzema pasami ruchu. W ramach budowy powstaną trzy skrzyżowania. Pierwsze ul. Krochmalnej z Trasą Zieloną, czyli węzeł z rondem i sygnalizacją świetlną, drugie ul. Włościańskiej z Trasą Zieloną, gdzie również powstanie rondo i sygnalizacja świetlna, oraz trzecie, ul. Cukrowniczej z Trasą Zieloną, gdzie stanie sygnalizacja świetlna. Jak zapowiada ratusz, prace powinny rozpocząć się jeszcze w tym roku. Obecnie powstała dokumentacja, z której będzie mógł skorzystać przyszły wykonawca robót drogowych.
W planach jest także przebudowa al. Racławickich, ul.Sowińskiego i Lipowej. Inwestycja ta, choć bardzo potrzebna, budzi wiele kontrowersji wśród mieszkańców Śródmieścia. W trakcie prowadzonych konsultacji, ponad 50 osób, stowarzyszeń i instytucji zgłosiło uwagi do przedstawionej przez ratusz koncepcji. Obecnie projekt przebudowy wciąż jest w opracowaniu, przewiduje też wyznaczenie buspasów. Termin rozpoczęcia realizacji przebudowy ratusz szacuje na 2017-2018 rok.
Kolejna ważna trasa, której powstanie znacznie ułatwi ruch w mieście, to rozbudowa ul. Wyścigowej oraz połączenie ul. Dywizjonu 303 z ul. Wrotkowską. Będzie to ostatnia część wewnętrznej obwodnicy Lublina. Do sprawnego przejazdu od strony ul. Wrotkowskiej w kierunku Krańcowej brakuje tylko ok. 1,5 km. dwupasmowej drogi. Jak informuje miasto, został wyłoniony wykonawca prac. W ramach projektu powstaną dwie sygnalizacje świetlne na skrzyżowaniach: Wyścigowa/Dunikowskiego oraz Wyścigowa/Smoluchowskiego.
Inwestycją, na którą od lat czekają mieszkańcy Ponikwody, jest budowa przedłużenia ul. Węglarza na odcinku od ul. Walecznych do ul.Trześniowskiej. Dzięki temu dzielnica zostanie lepiej skomunikowana z resztą miasta oraz zostanie skierowana tam komunikacja miejska. W ramach budowy na skrzyżowaniu ul. Węglarza i Walecznych powstanie sygnalizacja świetlna. Przewidywany okres rozpoczęcia prac budowlanych do koniec 2017 roku.
Niebawem powinny ruszyć prace związane z przebudowaniem skrzyżowania al. Kompozytorów Polskich i ul. Elsnera. Zarząd Dróg i Mostów w maju ogłosił przetarg na wykonanie robót. W ramach przebudowy planowane jest powstanie sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu, co znacznie ułatwi tam ruch i sprawi, ze będzie mniej kolizji i wypadków. Kolejnym niebezpiecznym miejscem, na którym wciąż dochodzi do niebezpiecznych sytuacji, jest skrzyżowanie Drogi Męczenników Majdanka oraz ulic Grabskiego i Sulisławickiej. W tym przypadku przewidywany okres rozpoczęcia prac związanych z przebudową sygnalizacji to 2017 -2018 rok. Sygnalizacja świetlna planowana jest także na skrzyżowaniu ul. Wieniawskiej i de Tramecourta. Tutaj termin realizacji jest zależny od inwestora prywatnego, który buduje obok budynek usługowo – mieszkalny. Na ten rok miasto zaplanowało także budowę sygnalizacji świetlnej na przejściu dla pieszych przez ul. Choiny w rejonie ul. Śliwińskiego.
Kolejne wyczekiwane przez kierowców inwestycje, których rozpoczęcie planowane jest na ten, lub przyszły rok, to remont ul. Romera na odcinku od ul. Nałkowskich do ul. Diamentowej, przebudowa skrzyżowania al. Unii Lubelskiej i ul. Fabrycznej. W tym przypadku trwa przygotowywanie dokumentacji projektowej. Z kolei planowana od lat przebudowa al. Kraśnickiej na odcinku od skrzyżowania z ul. Jana Pawła II do granic miasta jest planowana na 2020 rok.
(fot. lublin112)
2017-07-23 15:50:07
osiedlowe drogi należy robić. są już 2 obwodnice i jest ok. ul Balladyny tysiące ludzi tan mieszka a druga tragedia. to samo ulica junoszy woła o pomstę do nieba.
No to widzę, że przedłużenie Zelwerowicza do Zbożowej już zupełnie wypadło z planów inwestycji…a to tylko 800m do dokończenia zostało…
Ul. Kalinowszczyzna tzw stara kalina od ponad 10 lat wyglada jak droga polna.
Spróbowałem tamtędy pojechać 50 km/h myślałem, że urwę koła! Omijam jak mogę, bo ta ulica to dramat!
propaganda sukcesu musi być, jak za PRLu, a dług miasta rośnie…
PRL-bis rządzi w Lublinie i podtrzymuje tradycję zadłużania. Kiedy koncert przebojów ciamajdanu na Arenie? Warto wydać parę baniek na promocję miasta. Mucha już do recitalu się przygotowała.
na co tyle sygnalizacji na tej trasie zielonej bezsensu
Bo to nie będzie zielona trasa tylko czerwona trasa – to znaczy czerwona fala – przecież mają rozbudować ten system inteligentny inaczej!
dokładnie
Żeby pieniądze wydane naj Wyścigową nie były wyrzucone w błoto to trzeba jeszcze bezkolizyjny lewoskręt z Diamentowej we Wrotkowską wybudować. Budowa wielkiej ulicy, do której żeby wjechać w szczycie trzeba odstać kilkanaście albo kilkadziesiąt minut w korku, lekko mija się z logiką. Miejsca na zrobienie takiej estakady jest aż nadto.
A kiedy ul.Osmolicka?
kiedy będzie remont ul. Osmolickiej? Jedyny wjazd do lublina który woła o pomstę do nieba…
Osmolicka nie jest najgorsza.
Krężnicka przez samo centrum Zemborzyc to jest tragedia.
Światła, światła, światła. Czerwona fala. A może by tak gdzieś zamiast świateł zrobić rondo bez sygnalizacji?
Najlepszą inwestycją która „ułatwia” jazdę po mieście to system inteligentnego zarządzania ruchem. WYŁĄCZYĆ TO!!! tylko utrudnia jazdę bo trzeba się zatrzymywać na każdym skrzyżowaniu
najpłynniej się jeździ po rondach bez sygnalizacji
Sowińskiego trzeba zostawić bo tam okoliczni mieszkańcy chcą wąchać spaliny z silników ciągle podjeżdżających pod górę aut. Naprawdę tam szkoda czasu i pieniędzy. Ta ulica nadaje się na typowy deptak bo nawierzchnia jezdni niewiele już różni się od schodów.
Sowińskiego nie musi być szersza…wystarczy zagrodzić przejścia dla pieszych ze Skłodowskiej…po co wydano tyle kasy na kładkę???poszerzyć trzeba Poniatowskiego…
Gdzie tam jest skrzyżowanie ze Skłodowskiej???? Po drugie nie można zagrodzić przejść przy skrzyżowaniu z ulica Radziszewskiego i skierować ruchu na kładkę, ponieważ obok są zwykle bloki mieszkalne i te przejścia stanowią dla mieszkańców m. in. dojścia do przystanków MPK. Po trzecie należy poszerzyć Sowinskiego , żeby zlikwidować problem z wjazdem z Głębokiej. Po poszerzeniu Sowinskiego maja powstać światła na skrzyżowaniu z Radziszewskiego ?
PO proteście mieszkańców Sowińskiego i Poniatowskiego od Racławickich nie będzie poszerzana. Po drugie wystarczyło by zamknąć tylko przejście pod kładką, i zrobić prawoskręt od strony Głębokiej w Radziszewskiego. Znając życie znowu pięć drzew stanęło by na przeszkodzie. Generalnie ruch wstrzymuje to nieszczęsne przejście i samochody skręcające w prawo. Studenty za ciężkie tyłki mają by chodzić górą, a pedaliści w najlepsze po tym przejściu przejeżdżają.