Lublin: Boją się wozić pasażerów złomem. Autobusy PKS Zielona Góra nie wyjechały na ulice
10:34 07-03-2016
Fatalny stan techniczny kursujących po Lublinie autobusów należących do przewoźnika PKS Zielona Góra jest znany pasażerom od dawna. Przez weekend funkcjonariusze lubelskiej drogówki skontrolowali kilka z nich. Efekt – wykryto szereg zagrażających bezpieczeństwu usterek co skutkowało, że zatrzymane zostały trzy dowody rejestracyjne. Dzisiaj rano kierowcy widząc, że usterki nie zostały wyeliminowane, odmówili wyjazdu niesprawnymi pojazdami w trasy.
– Sytuacja jest tragiczna, autobusy są w tak fatalnym stanie technicznym, że czasami strach nimi jeździć. Cały czas zgłaszamy usterki, lecz większość z nich jest naprawiana tylko doraźnie. Aby autobus dał radę przejeździć kolejny dzień. A my przecież wozimy ludzi i za ich bezpieczeństwo odpowiadamy swoją głową. Jak coś się stanie, to prokurator nie pójdzie do mojego szefa, tylko mnie zamkną, gdyż wyjechałem niesprawnym wozem. Dzisiaj też kierownik kazał jechać, pomimo że autobusy są niesprawne – tłumaczył nam anonimowo jeden z kierowców.
Jak ustaliliśmy, PKS Zielona Góra była w stanie wysłać do obsługi linii tylko 6 z planowanych 18 autobusów. Jeżdżą trzy pojazdy standardowej wielkości na liniach 22, 79 i 85 oraz trzy przegubowce – po jednym na liniach 17, 18 i 42. Na pozostałe dwanaście brygad, które maja do obsłużenia, autobusy nie wyjechały. Chodzi m. in. o linie 2, 3, 10, 15, 34, 40 i 44 oraz rozkłady na liniach 17, 18 i 42. W patowej sytuacji znaleźli się pasażerowie linii 2, 3 i 44, gdzie przewoźnik ten wykonuje pierwsze kursy w danym dniu. Oczekując na przystankach nie mogli na czas dotrzeć do zakładów pracy.
Rano na zajezdni przy ulicy Hutniczej trwała nerwowa atmosfera. Mechanicy usiłowali zrobić wszystko, by pojazdy jak najszybciej mogły wyjechać na ulice. Za niezrealizowane kursy na przewoźnika zostanie nałożona kara finansowa. – Zgodnie z zawartą z nami umową, przewoźnik ma obowiązek raportowania swoich wykonanych kursów w dniu następnym. Dlatego też pełna informacja na temat sytuacji będzie nam znana dopiero jutro. Jednak nasze służby obecne na mieście są w trakcie ustalania utraconych przez PKS Zielona Góra kursów – wyjaśniła nam Monika Fisz z Zarządu Transportu Miejskiego w Lublinie.
Co więcej, przewoźnik może również otrzymać karę za zły stan techniczny pojazdów. – Ze względu, iż sprawa jest specyficzna, nasza dyrekcja kontaktuje się właśnie z zarządem PKS w Zielonej Górze. Są już z ich strony deklaracje, że utracone kursy zostaną wykonane w godzinach popołudniowych. Dodatkowo w przypadku nie spełniania zapisanych w umowie standardów, jeżeli chodzi o wymagania techniczne, również na przewoźnika może zostać nałożona kara finansowa – dodaje Monika Fisz. Jednak tego typu sytuacje są rzadkością, gdyż ZTM nie jest uprawniony do kontroli stanu technicznego pojazdów. Problemy pojawiają się właśnie w sytuacjach, gdy to policja czy inspekcja transportu drogowego wykryje nieprawidłowości.
Podobna sytuacja miała już miejsce dokładnie rok temu. Wtedy również po przeprowadzonych przez policję kontrolach przewoźnik nie zrealizował 11 spośród 96 kursów. Wtedy na trasy nie wyjechały autobusy linii 17 i 18. Wszystko z powodu, iż policjanci zatrzymali dowody rejestracyjne 10 na 12 skontrolowanych pojazdów. Co więcej, cztery z autobusów były w tak fatalnym stanie technicznym, że policjanci nie pozwolili kierowcom nawet na zjechanie do zajezdni. Pojazdy musiały zostać odholowane. Z głównych usterek stwierdzono wtedy wycieki płynów eksploatacyjnych, niesprawne hamulce czy też problemy z układem kierowniczym. ZTM nie wyciągnął wtedy większych konsekwencji wobec przewoźnika, skończyło się na karach finansowych za niewykonane kursy.
2016-03-07 10:16:59
(fot. lublin112.pl)
Przynajmniej Policja zrobiła swoją robotę porządnie i nie puściła szrotów na ulicę 😀
Jest na to prosta i sprawdzona przez wiele wiele lat metoda. Pracuje jako maszynista pociągów pasażerskich, jest wiele przepisów które muszę znać, ale jeden przydało by się wdrożyć również w ZTM, otóż jest to lista usterek z którymi tabor nie może wyjechać ze stacji początkowej. I wszystko w temacie. Coś jest nie tak tabor idzie w krzaki. I nie jest to martwy przepis, korzystam z niego często. Nie znam również maszynisty któremu ktoś coś zrobił jeżeli nie chciał jechać i np z braku taboru pociąg odwołano.
Ja wiem że pociąg to nie autobus, ale jedno i drugie przewozi ludzi, i bezpieczeństwo tych ludzi powinno być najważniejsze, ale jak to u nas w kraju bywa potrzebna jest tragedia, aby kilku urzędników wychyliło głowy z zza biurka.
Policja powinna doraźnie kontrolować stan autobusów, powinien zostać powołany podległy urzędowi miasta wydział który zatrudniałby kilku ludzi aby kontrolowali nawet wyrywkowo kilka pojazdów w miesiącu, bo teraz kto kontroluje stan taboru? Pracownik przewoźnika?
Ach ten XX wiek. Rozkłady zmieniane 2 razy do roku, letni i zimowy, bo MPK ustalało ,a teraz ZTM funduje zmiany raz lub dwa razy w miesiącu „na życzenie pasażerów”. Zmieniają trasy, linie bo muszą się wykazać i uzasadnić zatrudnianie coraz większej ilości pociotków w ZTM-ie, a że wprowadzają bałagan i ogłupiają ludzi tego nie zauważają, Bo wszystko dla dobra pasażera w mieście inspiracji
ZTM wpuścił Zieloną Górę chyba na takich samych zasadach jak zakupił Autosany-złom z upadającej firmy. I nikomu włos z głowy nie spadł.
Jak ty masz Proksu ładne rude włoski to tobie nic. Gorzej jak mi wypadają w sezonie jesienno zimowym! To jest problem! Więc nie pisz ogólnie bo mi włos i to nie jeden spadł!
drogie dzieci,gimbazy i inne moherowe berety,ciekawi mnie kogo na to stać’
Marka i model
Cena + VAT
Autosan Sancity 9LE
540
000 PLN
Autosan Sancity 10LF
620
000 PLN
Autosan Sancity 12LE
725
000 PLN
Autosan Sancity 12LF
750
000 PLN
Autosan Sancity 18LF
875
000 PLN
Autosan Wetlina City
4
00
000 PLN
Autosan Solina City
380
000 PLN
AMZ CitySmile
12 LF
600
000 PLN
Irisbus Citelis 12
640 000 PLN
Irisbus Citelis 12 CNG
730 000 PLN
Irisbus Citelis 18
820
000 PLN
Irisbus Citelis 18 CNG
950
000 PLN
Irisbus Crossway 12
630
000 PLN
Irisbus Crossway 12,8 LE
640
000 PLN
Kapena
Urbanino
350
000 PLN
Man Lion’s City M
720
000 PLN
Man Lion’s City
720
000 PLN
Man Lion’s City CNG
920
000 PLN
Man Lion’s City G
1
050
000 PLN
Man Lion’s City G CNG
1
400
000 PLN
Man Lion’s City GL
1
200
000 PLN
Maz 206067
440
000 PLN
Maz 206068
460
000 PLN
Maz 203067
500
000 PLN
Maz 203076
520
000 PLN
MAZ 105065
550
000 PLN
Mercedes
–
Benz Citaro K
750
000 PLN
Mercedes
–
Benz Citaro
820
000 PLN
Mercedes
–
Benz Citaro LE
800
000 PLN
Mercedes
–
Benz Citaro CNG
940
000 PLN
Mercedes
–
Benz Citaro L
910
000 PLN
Mercedes
–
Benz Citaro G
1
300
000 PLN
Mercedes
–
Benz Citaro G CNG
1
700
000 PLN
Mercedes
–
Benz Conecto LF
720
000 PLN
Mercedes
–
Benz CapaCity
2
400
000 PLN
Scania CityWide
780
000 PLN
Scania OmniCity
690
000 PLN
Scania OmniLink
750
000 PLN
Setra S415NF
830
000 PLN
Setra S416NF
850
000 PLN
Solaris Alpino
620
000 PLN
Solaris Alpino LE
630
000 PLN
Solaris Urbino 10
6
5
0
000 PLN
Solaris Urbino 12
720
000 PLN
Solaris Urbino
12 CNG
830
000 PLN
Solaris Urbino 12 Hybrid
1
100
000 PLN
Solaris Urbino 12 LE
700
000 PLN
Solaris Urbino 15
800
000 PLN
Solaris Urbino 15 LE
780
000 PLN
Solaris Urbino 15 CNG
870
000 PLN
Solaris Urbino 18
910
000 PLN
Solaris Urbino 18 CNG
1
3
50
000 PLN
Solaris Urbino 18 Hybrid
1
850
000 PLN
Solbus Solcity
10
550
000 PLN
Solbus Solcity 12
620
000 PLN
Solbus Solcity 18
790
000 PLN
SOR BN9,5
500 000
PLN
SOR BN10,5
520 000 PLN
SOR BN12
565
000 PLN
SOR NB12
680
000 PLN
SOR NB18
720
000 PLN
VDL Citea
780
000 PLN
Volvo 7700
790
000 PLN
Volvo 7700 CNG
910
000 PLN
do wszystkich modeli doliczcie VAT 23%,chcecie jeździć w luksusie ale nikt nie chce zapłacic za nówkę,ciekawe czy macie też nowe swoje auta że tak ujadacie,kłapiecie jadaczką,typowa Polska.
owszem wszyscy mają racje ale każdy szef myśli o sobie nie o kierowcach czy sklepowych itp. a tym bardziej klient o co chodzi nabijanie kabzy kiedy to zrozumiecie; tak możemy wymieniać w nie skończony temat tabu brawo dla tego kierowcy ze się nie bał mówić. ogólnie to gdzie nie spojrzeć to afera jak się zbuntowali to jest super chociaż oni potrafią się zgrać a czy tak potrafią inni he he bo zapewne niektórzy jezidzili czyli jest nie tak za słaba ta kontrol bo mpk też ma tabor nie zbyt dobry bo to nasyłanie konkurencja jak bibitur tam to już jest totalne dno jak kontrol jak się chowają po dziurach bo kierowcy się boją o robotę a taki dobry przewozinik mógłbym wymieniaci w nie skoniczonosić znam te tematy za durzo znajomych mam i słyszę co jest grane dlatego wole jezidzici swoim bez komentarz A TAK OGULNIE TO W MPKA JAZDA NA CZAS BRAK DOSIWIDCZENIA SZKODA ZE NIE PROSTO OD INSTRUKTORA NAUKI JAZDY PRZYKŁAD OSMSKA; KIJ MA DWA KONICE NA SZCZESICIE NIE PRACUJE W MPK ANI ZIELONEJ A OGULNIE TO BRAK KULTURY DLA BUSUW CZY AŁTOBUSÓW STUJ NA PRZYSTANKU A PUZINIEJ GADANIE ZE SIĘ WLECZE POMYSILAŁ KTOSI ZE TAM JEST ROZKŁAD I GO KIEROWCA MUSI PRZETRZEGACI I KIEROWCA PŁACI ZA CZAS TE TWE 10 MINUT TO MAŁO JA ZA TYM NIECH WDŁUŻO CZAS JESZCZE TO SZYBCIEJ NA PIECHOTE DOJDE BO WSZYSTKIM SIĘ SPIESZY A JUŻ PATELNI I TIRY NA KRASINICKIEJ SZCZEGULNIE GDZIE PAS BUSY GDZIE SĄ PTERZNE KARY PŁACONE TU NIE MA WINNYCH LEWO I PRAWO SKRETY WYDŁUZONE TOTALNY PARALIŻ SIKORA I KRASINICKA NAJPIERW OBODNICA A DOPIERO REMONT DÓCHA SIKOREV I 1000 LECIA ROBIĄ ZAMENT ZARAZ BENDO ZNOWU RYCI BO CZEGOSI ZAPOMNIELI ZROBICI
]