Piątek, 26 kwietnia 202426/04/2024
690 680 960
690 680 960

Kurierzy z Lublina

Lublin nie jest może wielką metropolią, ale od zawsze leżał przy ważnych szlakach handlowych i pozostaje bardzo dobrze skomunikowany z resztą kraju i świata. Korzystne położenie – ok. 170 km od stolicy Polski i ok. 100 km od przejścia granicznego – czyni z Lublina ważny przystanek na trasie między UE i Ukrainą. Znajduje się przy planowanej trasie Via Carpathia, której częścią ma być istniejąca już obwodnica Lublina. Przez miasto przechodzi też dawna carska linia kolejowa łącząca Warszawę z Kijowem, a w Świdniku jest międzynarodowy port lotniczy. Lublin jest więc świetnym miejscem dla firm prowadzących interesy z Ukrainą i krajami UE oraz resztą Polski.

Prowadzenie interesów z prowincjonalnego miasta ma swoje zalety i wady. Do zalet można zaliczyć tańsze czynsze i niższe koszty pracy. Jest też mniejsza lokalna konkurencja. Z drugiej strony, też i podaż kluczowych zasobów jest mniejsza. Innym problemem, jest konieczność załatwiania wielu spraw na odległość. Biznes dlatego ciągnie do wielkich miast, że tam ma na miejscu potencjalnych klientów i kontrahentów. W dobie komunikacji przez internet na ogół nie jest to problemem. Zwłaszcza teraz, kiedy wszyscy przyzwyczaili się już do telekonferencji i załatwiania spraw e-mailem. W biznesie wszakże są też sytuacje, w których trzeba jednak przekazać fizycznie przekazać coś klientowi czy kontrahentowi. Mogą to być po prostu towary wysyłane klientom, jak również umowy wymagające podpisu, próbki produktów, ulotki i inne materiały promocyjne itd. W takich sytuacjach przydają się solidni, wiarygodni i tani kurierzy.

Kurierzy w Lublinie

Kurierzy to, jak już wspomniano, ważna sprawa w prowadzeniu interesów z mniejszego miasta. Ale Lublin to nie jakaś pipidówka. Przy 300 tysiącach mieszkańców jest dziewiątym co do wielkości miastem w Polsce, a tzw. aglomerację lubelską zamieszkuje ponad pół miliona osób. Da się więc zapewne przebierać w ofertach firm kurierskich operujących z Lublina. Oczywiście każda duża firma obsługuje tak ważne wojewódzkie miasto, aczkolwiek niektóre mają nieco większą sieć punktów obsługi w mieście. Jest tu oczywiście kilkadziesiąt urzędów pocztowych, jak również 99 Paczkomatów i Punktów Obsługi Paczek InPost (plus siedem kolejnych w Świdniku), inne firmy kurierskie mają przynajmniej po jednym punkcie obsługi (czasem po kilka), nie licząc biur pośredników. Liczni kurierzy na potrzeby każdego biznesu. Do wyboru, do koloru.

Kurierzy świadczą różne usługi. Które z nich sprawdzą się najlepiej? Wszystko zależy od tego co chcemy osiągnąć. Jeżeli na przykład chodzi o wysłanie towaru klientom, to przede wszystkim należy zaoferować im możliwość wyboru. W badaniach opinii klientów często wskazują oni, że dostępność takiej czy innej formy dostawy jest czynnikiem motywującym ich do dokonywania zakupów, jak również, że gotowi są porzucić koszyk jeżeli preferowanej formy dostawy nie ma.

Według badania przeprowadzonego przez Kantar Polska w kwietniu 2020 roku, najpopularniejszą formą dostawy zakupów z e-commerce są Paczkomaty, które wybrało 80% respondentów. Wynika to prawdopodobnie z dobrego stosunku jakości do ceny tej usługi, która jest równie szybka co dostawa kurierem (bo też kurierzy dostarczają przesyłki do Paczkomatów), a przy tym wyraźnie tańsza. Oczywiście nie oferuje głównej zalety przesyłki kurierskiej – kurierzy dostarczają paczkę do domu – ale większość użytkowników ma do Paczkomatu mniej niż kilometr, a dużym mieście takim jak Lublin, często nawet poniżej 500 metrów. Do tego urządzenia są dostępne 24 godziny na dobę, więc nie trzeba być w domu akurat wtedy kiedy pracują kurierzy. Niemniej jednak wielu klientów e-handlu nadal preferuje przesyłkę kurierem, która przez wiele lat była najpopularniejszą formą dostawy. W badaniu Kantara wybrało ją 70% respondentów. A są i inne opcje: poczta, odbiór w punkcie itd. Najlepiej oferować ich przynajmniej kilka.

A jak wysłać paczkę jeżeli robimy to tylko okazjonalnie? Wspomniane badanie Kantara pokazuje, że najpopularniejsza wśród klientów indywidualnych jest wysyłka tradycyjna w placówce Poczty Polskiej, na którą wskazało 53% respondentów. Na drugim miejscu znalazły się Paczkomaty z niewiele mniejszym wynikiem 51% (co jest niemałym sukcesem). Jednak dla firm z reguły najlepszym rozwiązaniem jest kurier. Cena przesyłki kurierskiej zależy od jej parametrów. Podstawowym czynnikiem jest gabaryt – im większa paczka, tym drożej. Liczą się też inne czynniki, np. sposób nadania. Taniej jest nadać paczkę w punkcie obsługi lub Paczkomacie, drożej jest jeżeli kurier przyjeżdża ją odebrać. Przy czym w niektórych firmach to jest jedyna dostępna opcja (to są raczej te droższe firmy), a w innych dodatkowo płatna usługa. Np. w InPost kosztuje 5 zł, ale jest za darmo jeżeli nadaje się 5 przesyłek na raz. Do tego dochodzą przesyłki niestandardowe – np. o nietypowym kształcie albo weekendowe. Przed nadaniem czegoś nietypowego warto dobrze zapoznać się z cennikiem i zasadami przewozu. Ale spokojnie, kurierzy przewiozą (prawie) wszystko!