Środa, 24 kwietnia 202424/04/2024
690 680 960
690 680 960

Który katalog firm jest godny uwagi?

Lata temu poszukiwanie ślusarza, ogrodnika czy okulisty zaczynano od otworzenia książki telefonicznej. Dzisiaj, kiedy mamy swobodny dostęp do Internetu, znalezienie specjalisty staje się o wiele łatwiejsze. Aby zebrać dane o firmach działających w danej branży i ułatwić znalezienie tej, która nas interesuje, powstają katalogi firm.

Dla konsumenta katalog firm jest ogromnym uproszczeniem procesu poszukiwania specjalisty w danym regionie, województwie czy mieście. Ponadto pogrupowanie firm według branż jest niezwykle wygodne i pozwala odnaleźć się w gąszczu ofert. Porównując czasy książek telefonicznych, dzisiaj możemy odnaleźć numer fachowca niezwykle szybko, bo na stronach internetowych dostępne są wyszukiwarki. Plusem jest też to, że katalog firm umożliwia ich ocenę. Opinie dotychczasowych klientów mogą przesądzić o tym, którą ofertę wybierzemy.

Katalogi firm to nie tylko narzędzie dla konsumenta, ale też dla właścicieli przedsiębiorstw. Umieszczenie wpisu w katalogu i umożliwienie oceny firmy to doskonała reklama. Ponieważ z katalogów korzysta sporo osób, warto zadbać o to, aby informacja o naszej firmie znalazła się w tych najpopularniejszych bazach. Zaliczymy do nich między innymi Panoramę Firm czy Firmy.net. Trudno też ominąć możliwość umieszczenia swojej firmy w wynikach wyszukiwania oraz na mapach Google.

 

Po co mi wpis w katalogu?

 

Korzystanie z katalogów firm jest dość popularne, ponieważ wystarczy wpisać w wyszukiwarkę odpowiednią branżę i region, aby znacznie ułatwić sobie poszukiwania specjalisty. Nic dziwnego, że klienci chętnie wyszukują potrzebne im informacje zarówno za pośrednictwem komputera, jak i telefonu. Umieszczenie naszej firmy w ogólnodostępnej bazie zwiększa szanse na pozyskanie nowych klientów. Jeśli to właśnie nasz wpis zostanie wytypowany, możemy poszerzyć grono klientów bez większego wysiłku. Wystarczy zadbać o umieszczenie firmy w najpopularniejszych katalogach.

Ponieważ w katalogach istnieje zwykle możliwość dodania opinii o firmie, mamy szansę na uzyskanie pozytywnych komentarzy, które stanowią rewelacyjne źródło reklamy. Nic tak nie przyciąga nowych klientów jak korzystne recenzje. Im bardziej ceniony i chętniej odwiedzany katalog, tym większe szanse, że umieszczenie w nim firmy przełoży się na zwiększenie zainteresowania naszą ofertą.

 

Co oferują katalogi firm?

 

Jest to przede wszystkim szansa, żeby nasza firma zaistniała w sieci. Niektórzy klienci chętniej korzystają z usług firm, o których mogą wcześniej poczytać w Internecie. Szczególnie cenne są opinie dotychczasowych klientów, których umieszczanie na stronie nie wymaga zwykle nawet logowania. Aby przyciągnąć uwagę do naszej firmy, możemy zdecydować się na płatny wpis, który różni się od darmowego dodatkowymi opcjami. Przykładowo na stronie katalog firm.pl mamy możliwość wykupienia pakietu, który gwarantuje nam dodanie do wpisu mapki dojazdu do naszej firmy, logo, galerii zdjęć czy promocję naszej firmy na podstronach katalogu. Katalog Firmy.net zapewnia umieszczenie danych adresowych, prezentowanie statystyk odwiedzin oraz promocję w portalach partnerskich w ramach darmowej usługi.

Zamieszczenie informacji o firmie nie wymaga zwykle wkładu finansowego. Opłata związana jest natomiast z dodatkowymi możliwościami reklamy na stronie, jak chociażby zamieszczeniem banerów reklamowych czy filmów video. Porównanie darmowych i płatnych wpisów pozwala określić, czego potrzebujemy i ile będzie nas to kosztować. Możliwe, że nie zapłacimy nic, jeśli zdecydujemy się jedynie na darmowe katalogi firm. Warto jednak przemyśleć kwestię zainwestowania w płatne wizytówki, ponieważ mogą one kosztować niewiele w porównaniu do korzyści, jakie mogą nam przynieść.

Katalogi firm oferują nam dzisiaj sporo możliwości. Nie jest to jedynie numer telefonu oraz adres naszej firmy. Oferty stron prezentujących bazy firm oraz umożliwiających ich łatwe wyszukiwanie to coś więcej niż książka telefoniczna przeniesiona do Internetu. Mamy możliwość dopasowania zawartości wpisu do naszych potrzeb, umieszczając w nim opis oferty, zdjęcia czy filmy. Ponadto istnieje opcja otrzymywania raportów efektywności, co pozwala nam ocenić, jak skuteczna jest reklama w katalogu firm. Na pkt.pl możemy określić zasięg naszego wpisu i ulokować firmę wśród pozycji z całego województwa lub jedynie z określonego regionu. Panorama Firm może umieścić nasz wpis w jednej z sześciu grup wyników wyszukiwania. Pozycja firmy zależy od tego, jaki rodzaj pakietu wybierzemy. Im bardziej obszerny pakiet, tym więcej możemy zawrzeć we wpisie i uzyskać skuteczniejszą reklamę.

 

Baza dla twojej firmy

 

W sieci znajdziemy mnóstwo katalogów firm. Jedne z nich to popularne i rozpoznawalne marki, do których zaliczymy chociażby Panoramę Firm, Firmy.net czy pkt.pl. Ponadto funkcjonuje rosnąca ilość stron, na których znajdziemy bazę firm, wyszukiwarkę oraz rankingi najlepiej ocenianych przedsiębiorstw. Warto umieścić wpis zarówno w tych największych i najczęściej odwiedzanych bazach, jak też w lokalnych katalogach, z których będą korzystać przede wszystkim mieszkańcy naszego miasta czy województwa. Jeśli zależy nam na dotarciu z ofertą do lokalnych konsumentów, wybór regionalnego katalogu może okazać się strzałem w dziesiątkę. Nawet, jeśli w bazie nie widnieje wiele firm, katalog może być często użytkowany przez osoby poszukujące godnych polecenia usług. Uwagę przykuwają oceny innych użytkowników.

Jeśli nasza firma działa w konkretnej dziedzinie, warto przyjrzeć się specjalistycznym katalogom. Umieszczenie firmy w popularnej bazie, co daje chociażby skorzystanie z oferty Google, nie jest wszystkim, co możemy zrobić, aby dać się znaleźć potencjalnym odbiorcom. Przykładowo, jeśli prowadzimy hotel, szukajmy też katalogów firm działających w branży turystycznej. Jeżeli działamy w branży kosmetycznej, postarajmy się o wpis w katalogu obejmującym firmy z tej dziedziny. Korzystając z ogólnych i popularnych baz dobrze określmy obszar działalności naszej firmy. Jeśli trafi ona do złej kategorii, klienci mogą mieć kłopot z jej odnalezieniem.

 

Bezcenne oceny

 

Możliwość wystawienia oceny przez klienta czy kontrahenta wydaje się nieodłącznym elementem jakiegokolwiek katalogu firm. Na tych opiniach często opiera się wybór konkretnej oferty. Na wielu stronach możemy spotkać się tez ze specjalnymi certyfikatami, które przyznawane są najlepiej ocenianym firmom. Na stronie http://opiniafirm.pl/badanie-opinii-publicznej-i-rynku,k nasze przedsiębiorstwo może uzyskać certyfikat „Zweryfikowana Firma” czy „Polecana Firma”. Tego typu oznaczenia również mogą mieć wpływ na decyzję osoby szukającej produktu lub usługi. Na wielu stronach umieszczana jest średnia ocen przyznanych naszej firmie. Dzięki temu osoby potrzebujące konkretnej oferty mogą zwrócić uwagę na te pozycje, które uzyskały najlepszy wynik.

Obecność naszej firmy w wielu katalogach może ułatwić uzyskanie większej ilości opinii od klientów. Konsumenci często zwracają uwagę na komentarze pozostawione w różnych miejscach, a firmy posiadające recenzje wzbudzają większe zaufanie niż te, które nie uzyskały żadnych opinii. Wybierając katalog, dzięki któremu chcemy uzyskać opinie, zwróćmy uwagę na daty ostatnich wpisów. Jeśli są dość odległe, strona może być rzadko odwiedzana. Duży wybór katalogów umożliwia porównanie ofert i wybranie tych, które przyniosą nam pożądane efekty i wzrost zainteresowania.

Komentarze wyłączone

Z kraju