Który katalog firm jest godny uwagi?

Lata temu poszukiwanie ślusarza, ogrodnika czy okulisty zaczynano od otworzenia książki telefonicznej. Dzisiaj, kiedy mamy swobodny dostęp do Internetu, znalezienie specjalisty staje się o wiele łatwiejsze. Aby zebrać dane o firmach działających w danej branży i ułatwić znalezienie tej, która nas interesuje, powstają katalogi firm.

Dla konsumenta katalog firm jest ogromnym uproszczeniem procesu poszukiwania specjalisty w danym regionie, województwie czy mieście. Ponadto pogrupowanie firm według branż jest niezwykle wygodne i pozwala odnaleźć się w gąszczu ofert. Porównując czasy książek telefonicznych, dzisiaj możemy odnaleźć numer fachowca niezwykle szybko, bo na stronach internetowych dostępne są wyszukiwarki. Plusem jest też to, że katalog firm umożliwia ich ocenę. Opinie dotychczasowych klientów mogą przesądzić o tym, którą ofertę wybierzemy.

Katalogi firm to nie tylko narzędzie dla konsumenta, ale też dla właścicieli przedsiębiorstw. Umieszczenie wpisu w katalogu i umożliwienie oceny firmy to doskonała reklama. Ponieważ z katalogów korzysta sporo osób, warto zadbać o to, aby informacja o naszej firmie znalazła się w tych najpopularniejszych bazach. Zaliczymy do nich między innymi Panoramę Firm czy Firmy.net. Trudno też ominąć możliwość umieszczenia swojej firmy w wynikach wyszukiwania oraz na mapach Google.

 

Po co mi wpis w katalogu?

 

Korzystanie z katalogów firm jest dość popularne, ponieważ wystarczy wpisać w wyszukiwarkę odpowiednią branżę i region, aby znacznie ułatwić sobie poszukiwania specjalisty. Nic dziwnego, że klienci chętnie wyszukują potrzebne im informacje zarówno za pośrednictwem komputera, jak i telefonu. Umieszczenie naszej firmy w ogólnodostępnej bazie zwiększa szanse na pozyskanie nowych klientów. Jeśli to właśnie nasz wpis zostanie wytypowany, możemy poszerzyć grono klientów bez większego wysiłku. Wystarczy zadbać o umieszczenie firmy w najpopularniejszych katalogach.

Ponieważ w katalogach istnieje zwykle możliwość dodania opinii o firmie, mamy szansę na uzyskanie pozytywnych komentarzy, które stanowią rewelacyjne źródło reklamy. Nic tak nie przyciąga nowych klientów jak korzystne recenzje. Im bardziej ceniony i chętniej odwiedzany katalog, tym większe szanse, że umieszczenie w nim firmy przełoży się na zwiększenie zainteresowania naszą ofertą.

 

Co oferują katalogi firm?

 

Jest to przede wszystkim szansa, żeby nasza firma zaistniała w sieci. Niektórzy klienci chętniej korzystają z usług firm, o których mogą wcześniej poczytać w Internecie. Szczególnie cenne są opinie dotychczasowych klientów, których umieszczanie na stronie nie wymaga zwykle nawet logowania. Aby przyciągnąć uwagę do naszej firmy, możemy zdecydować się na płatny wpis, który różni się od darmowego dodatkowymi opcjami. Przykładowo na stronie katalog firm.pl mamy możliwość wykupienia pakietu, który gwarantuje nam dodanie do wpisu mapki dojazdu do naszej firmy, logo, galerii zdjęć czy promocję naszej firmy na podstronach katalogu. Katalog Firmy.net zapewnia umieszczenie danych adresowych, prezentowanie statystyk odwiedzin oraz promocję w portalach partnerskich w ramach darmowej usługi.

Zamieszczenie informacji o firmie nie wymaga zwykle wkładu finansowego. Opłata związana jest natomiast z dodatkowymi możliwościami reklamy na stronie, jak chociażby zamieszczeniem banerów reklamowych czy filmów video. Porównanie darmowych i płatnych wpisów pozwala określić, czego potrzebujemy i ile będzie nas to kosztować. Możliwe, że nie zapłacimy nic, jeśli zdecydujemy się jedynie na darmowe katalogi firm. Warto jednak przemyśleć kwestię zainwestowania w płatne wizytówki, ponieważ mogą one kosztować niewiele w porównaniu do korzyści, jakie mogą nam przynieść.

Katalogi firm oferują nam dzisiaj sporo możliwości. Nie jest to jedynie numer telefonu oraz adres naszej firmy. Oferty stron prezentujących bazy firm oraz umożliwiających ich łatwe wyszukiwanie to coś więcej niż książka telefoniczna przeniesiona do Internetu. Mamy możliwość dopasowania zawartości wpisu do naszych potrzeb, umieszczając w nim opis oferty, zdjęcia czy filmy. Ponadto istnieje opcja otrzymywania raportów efektywności, co pozwala nam ocenić, jak skuteczna jest reklama w katalogu firm. Na pkt.pl możemy określić zasięg naszego wpisu i ulokować firmę wśród pozycji z całego województwa lub jedynie z określonego regionu. Panorama Firm może umieścić nasz wpis w jednej z sześciu grup wyników wyszukiwania. Pozycja firmy zależy od tego, jaki rodzaj pakietu wybierzemy. Im bardziej obszerny pakiet, tym więcej możemy zawrzeć we wpisie i uzyskać skuteczniejszą reklamę.

 

Baza dla twojej firmy

 

W sieci znajdziemy mnóstwo katalogów firm. Jedne z nich to popularne i rozpoznawalne marki, do których zaliczymy chociażby Panoramę Firm, Firmy.net czy pkt.pl. Ponadto funkcjonuje rosnąca ilość stron, na których znajdziemy bazę firm, wyszukiwarkę oraz rankingi najlepiej ocenianych przedsiębiorstw. Warto umieścić wpis zarówno w tych największych i najczęściej odwiedzanych bazach, jak też w lokalnych katalogach, z których będą korzystać przede wszystkim mieszkańcy naszego miasta czy województwa. Jeśli zależy nam na dotarciu z ofertą do lokalnych konsumentów, wybór regionalnego katalogu może okazać się strzałem w dziesiątkę. Nawet, jeśli w bazie nie widnieje wiele firm, katalog może być często użytkowany przez osoby poszukujące godnych polecenia usług. Uwagę przykuwają oceny innych użytkowników.

Jeśli nasza firma działa w konkretnej dziedzinie, warto przyjrzeć się specjalistycznym katalogom. Umieszczenie firmy w popularnej bazie, co daje chociażby skorzystanie z oferty Google, nie jest wszystkim, co możemy zrobić, aby dać się znaleźć potencjalnym odbiorcom. Przykładowo, jeśli prowadzimy hotel, szukajmy też katalogów firm działających w branży turystycznej. Jeżeli działamy w branży kosmetycznej, postarajmy się o wpis w katalogu obejmującym firmy z tej dziedziny. Korzystając z ogólnych i popularnych baz dobrze określmy obszar działalności naszej firmy. Jeśli trafi ona do złej kategorii, klienci mogą mieć kłopot z jej odnalezieniem.

 

Bezcenne oceny

 

Możliwość wystawienia oceny przez klienta czy kontrahenta wydaje się nieodłącznym elementem jakiegokolwiek katalogu firm. Na tych opiniach często opiera się wybór konkretnej oferty. Na wielu stronach możemy spotkać się tez ze specjalnymi certyfikatami, które przyznawane są najlepiej ocenianym firmom. Na stronie http://opiniafirm.pl/badanie-opinii-publicznej-i-rynku,k nasze przedsiębiorstwo może uzyskać certyfikat „Zweryfikowana Firma” czy „Polecana Firma”. Tego typu oznaczenia również mogą mieć wpływ na decyzję osoby szukającej produktu lub usługi. Na wielu stronach umieszczana jest średnia ocen przyznanych naszej firmie. Dzięki temu osoby potrzebujące konkretnej oferty mogą zwrócić uwagę na te pozycje, które uzyskały najlepszy wynik.

Obecność naszej firmy w wielu katalogach może ułatwić uzyskanie większej ilości opinii od klientów. Konsumenci często zwracają uwagę na komentarze pozostawione w różnych miejscach, a firmy posiadające recenzje wzbudzają większe zaufanie niż te, które nie uzyskały żadnych opinii. Wybierając katalog, dzięki któremu chcemy uzyskać opinie, zwróćmy uwagę na daty ostatnich wpisów. Jeśli są dość odległe, strona może być rzadko odwiedzana. Duży wybór katalogów umożliwia porównanie ofert i wybranie tych, które przyniosą nam pożądane efekty i wzrost zainteresowania.

Zobacz również

Komentarze wyłączone

Pracapraca.lublin112.pl

    Kursy walut

    • USD 3.8503zł -0.35%
    • GBP 4.9671zł 0.43%
    • EUR 4.2844zł -0.01%
    • CHF 3.8969zł 0.17%

    Polub nas

    Darmowe ogłoszenia lokalne

      Materiały wideo

      99. Rocznica Bitwy pod Komarowem (wideo)
      W Zamościu trwa 18 Międzynarodowy Festiwal Folklorystyczny EUROFOLK (wideo)
      W Zamościu trwa XIII Zamojski Festiwal Kultury (wideo)
      Szturm Twierdzy Zamość 2019
      Jutro premiera nowego pokazu na fontannie multimedialnej. Zobacz zwiastun (wideo)

      Co? Gdzie? Kiedy?

      Na terenie Bike Parku odbędzie się piknik „Na Sygnale”
      Miasteczko Zmysłów w Centrum Spotkania Kultur
      Dzieje dzielnicy Dziesiąta widziane z perspektywy kobiet. Rozpoczęły się spacery i spotkania tematyczne
      Weekend w Kazimierzu Dolnym: Wystawa, wycieczki i koncerty
      Dzień Kariery na Uniwersytecie Przyrodniczym w Lublinie
      x

      Szanowny Czytelniku!

      Pragniemy Cię poinformować, że nasza strona może dostosowywać treści do Twoich potrzeb. Aby to robić, potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie danych w celach personalizacji treści marketingowych, dzięki czemu otrzymujesz:

      Lepszą jakość strony. Możemy dostosowywać treści pasujące do poszczególnych grup odbiorców.

      Reklam jest mniej i są bardziej dopasowane do Twoich potrzeb. Dzięki reklamom finansujemy nasz rozwój, dzięki czemu nasz serwis nie wymaga opłat

      Twoje dane są u nas bezpieczne.Zgodę na przetwarzanie danych możesz wycofać w każdej chwili na stronie Polityka Prywatności.

      Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na przetwarzanie, w tym profilowanie* przez ITLU sp z o.o. oraz naszych Partnerów, Twoich danych danych osobowych zapisanych w plikach cookies i im podobnych technologiach stosowanych w Serwisach przez ITLU sp. z o.o. i Partnerów w celu marketingowym, obejmującym analitykę w celach marketingowych oraz wyświetlanie spersonalizowanych ofert, reklam i innych usług.

      Pamiętaj, możesz w każdej chwili nie wyrazić zgody lub cofnąć zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.

      Informujemy także, że poprzez korzystanie z tego Serwisu bez zmiany ustawień Twojego oprogramowania/przeglądarki wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych w celach dopasowania treści i reklam. Więcej przeczytasz w naszej Polityce Prywatności.

      Kto jest administratorem danych osobowych?

      Administratorem Twoich danych osobowych będziemy my, tj. spółka ITLU Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie oraz nasi Partnerzy (reklamodawcy).

      Szczegółowe informacje na temat celów przetwarzania

      Twoje dane uzyskane w naszych Serwisach za pomocą plików cookies i im podobnych technologii będziemy przetwarzać, w tym profilować:

      • w naszych celach marketingowych polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie, w celach badań analitycznych w celach marketingowych, w celach dokonywania analiz i badania ruchu na stronach, w celu zapewnienia bezpieczeństwa naszych usług, w celu dochodzenia praw i roszczeń (podstawa: nasz prawnie uzasadniony interes),
      • w celach marketingowych naszych partnerów-reklamodawców, polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie, w celach badań analitycznych w celach marketingowych (podstawa: Twoja zgoda).

      Jeśli wyrazisz na to zgodę nasi Partnerzy będą przetwarzali, w tym też profilowali Twoje dane osobowe uzyskane w naszych Serwisach za pomocą plików cookies i im podobnych technologii w celach marketingowych polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie a także badań analitycznych w tych celach.

      Więcej przeczytasz w Polityce Prywatności.

      Twoje prawa

      Jeśli wyraziłeś zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych możesz ją zawsze cofnąć.

      Przysługuje Ci też prawo dostępu do Twoich danych, prawo do ich sprostowania, usuwania, prawo do przenoszenia danych, wyrażenia sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania. Przysługuje Ci także prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym będzie Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Więcej na temat Twoich uprawnień przeczytasz tutaj.

      * Do przetwarzania wykorzystywane będą następujące dane: Twój adres IP, adres URL żądania, nazwa domeny, identyfikator urządzenia, typ przeglądarki, język przeglądarki, liczba kliknięć, ilość czasu spędzonego na poszczególnych stronach, data i godzina korzystania z Serwisu, typ i wersja systemu operacyjnego, rozdzielczość ekranu, dane zbierane w dziennikach serwera a także inne podobne informacje.