Piątek, 19 kwietnia 202419/04/2024
690 680 960
690 680 960

Kierowcy czekają na to od dawna. Jutro otwarte zostaną kolejne trzy odcinki ekspresówki do Rzeszowa

Wielu kierowców od dłuższego czasu wypatruje zakończenia prac związanych z budową trasy S19 Lublin – Rzeszów. Na razie można korzystać z jednego odcinka w naszym regionie. Od jutra będzie ich już cztery.

Od kilku dni kierowcy poruszający się trasą między Lublinem a Rzeszowem z pewnością zauważyli, że trwają przygotowania do otwarcia kolejnych fragmentów trasy. Drogowcy zapowiedzieli bowiem, że cztery odcinki w naszym regionie zostaną oddane do użytku jeszcze w tym roku. Z trzech z nich będzie można korzystać już od jutra.

Mowa o 10 km obwodnicy Kraśnika, 18 km drogi między węzłami Kraśnik Południe a Janów Lubelski Północ, oraz liczącej 7 km obwodnicy Janowa Lubelskiego. Łącznie daje to 35 km trasy szybkiego ruchu. Otwarcie zaplanowano po godz. 13 w rejonie Miejsca Obsługi Podróżnych zlokalizowanego przy obwodnicy Janowa Lubelskiego.

Ostatnie prace porządkowe prowadzone są również na ok. 12 km odcinku między końcem obwodnicy Lublina a Niedrzwicą Dużą. W tym przypadku również lada moment droga zostanie udostępniona kierowcom. Dłużej, gdyż jeszcze ok. pół roku, trzeba będzie poczekać na otwarcie ostatniego odcinka, czyli między Niedrzwicą Dużą a Kraśnikiem. W tym przypadku prace się znacznie wydłużyły w czasie z uwagi na kamieniste podłoże, na jakie natrafił wykonawca. Konieczna była zmiana zakresu wykonywania prac.

(fot. GDDKiA)

31 komentarzy

  1. gdyby terac rzadzili POpaprancy to byla by droga,piniendzy nie ma i nie bedzie,a co by ukradli to ich

  2. Zastanawiam się tylko, gdzie w Niedrzwicy będzie wjazd na ekspresówkę. Na rondzie w Strzeszkowicach?

  3. 160 km trasy i oddanie 35 km. No faktycznie, sukces na miarę naszych czasów. Tylko że zostało jeszcze jakieś 130 do oddania. I z tą informacją już tak dobrze to nie wygląda.

  4. Projekty powstały wcześniej….. w ramach przetargu projektuj i buduj w jednym, ogłoszonego i wybranego w czasie obecnego rządu. Teraz też jest ogłoszony przetarg w tym samym trybie do granicy ze Słowacją. Za po przetargi wygrywały firmy krzak bez zaplecza. Zlecały roboty podwykonawcy, zgarniali kasę a reszta zostawała z długami. Wystarczy przypomnieć trasę kolejowa do Warszawy, czy sprawdzić sobie w internecie i przypomnieć jak to wyglądało.

    • Zły przykład, modernizacja trasy kolejowej została zaprojektowana za po ale przetarg i wykonawstwo to już czasy pisowskiego PKP (jak przyszli w 2015 r. to powymieniali we wszystkich spółkach wszystkich do najmniejszego kierownika na swoich, przeważnie na narodowców). I przetarg nie wygrała firma krzak tylko włoskie Astaldi. A wszystkie wielkie koncerny budowlane dalej większość prac zlecają podwykonawcom. Wystarczy sprawdzić ile firm pracuje przy tej modernizacji S19. Niestety po tylu latach (sześciu) coraz trudniej ludziom inteligentnym wmówić, że wszystko to wina Tuska i peło (vide podwyżki i inflacja). A wpis M. to przykład, że dalej wypowiadają się ci co nic nie wiedzą, nic nie kumają ale na pewno peło nie kochają. Tylko Jarek jest z nich dumny!

  5. Czytam te komentarze i rzygać się chce. Ludzie zobaczcie co oni z Wami robią. Plujecie sami na siebie. PO tamto PiS tamto. Ci zrobili to tamci by ukradli. Otwórzcie oczy i zamiast się cieszyć, że powstaje super inwestycja, która kiedyś połączy kawal świata ze sobą. Ale nie. Lepiej jest ponarzekać. Ciekawe czy komentujący będą jeździć ta drogą czy nie??? Bo po co w tamtą stronę robić drogę? Lepiej w drugą. A jakoś ogrom ludzi jeździ w Bieszczady, Tatry itp. Pozdrawiam wszystkich i cieszmy się z tego co mamy bo jutra może nie być.

Z kraju