Kierowca audi nie zauważył pieszej na przejściu. Potrącona kobieta trafiła do szpitala (zdjęcia)
16:04 05-11-2024 | Autor: redakcja
Do wypadku doszło we wtorek około godz. 6:30 na ul. Mełgiewskiej w Lublinie. Na odcinku między ul. Gospodarczą a Frezerów potrącona została kobieta. Na miejscu interweniował zespół ratownictwa medycznego i policja.
Jak wynika ze wstępnych ustaleń, że kierujący audi 19-latek poruszał w kierunku Świdnika. Wjechał w znajdującą się na przejściu dla pieszych i przechodzącą na drugą stronę jezdni 53-latkę. Poszkodowana doznała obrażeń ciała i została przetransportowana do szpitala.
Teraz policjanci ustalają szczegółowe okoliczności wypadku. Sprawdzane jest m.in. to, dlaczego kierowca nie zauważył pieszej. Przez blisko dwie godziny występowały spore utrudnienia w ruchu.
Ślepy kierowca to nie zauważył a może nie nadaje się na kierowcę po prostu.
była kiedyś taka gierka że trzeba było w przerwę między przeszkody wdrapywać się . raczejxby nie dała rady przejść rakiej gry….
taki przepis dały to majo, bum i bum ewrydej
Co ty bredzisz? Nie zauważył znaków, że zbliża się do przejścia? Nie zauważył przejścia? Nie zauważył pieszej! Tam jest ograniczenie do 50km/h!!!
Wysyp ofiar „bezwzględnego” pierwszeństwa. Autorzy I zwolennicy idiotycznych przepisów pewnie dumni…
„Wysyp” ofiar jest taki, że dzięki nowym przepisom liczba zabitych na pasach spadła o 1/3.
Ładnie tak kłamać?
„Już rok 2022 r. był rekordowo dobry pod względem poprawy bezpieczeństwa na polskich drogach – pierwszy raz w historii w wypadkach zginęło mniej niż 1900 osób. Tymczasem pierwszy kwartał tego roku pokazuje, że nastąpiła dalsza poprawa. Bardzo duża w wypadkach z pieszymi na pasach. Zginęło o ponad 50 proc. mniej pieszych niż w tym samym okresie ubiegłego roku – portal brd24 dotarł do danych policji
Wszystko wskazuje na to, że lepsze prawo i urealnione kary nie zadziałały tylko w ubiegłym roku. Ich efekt jest długotrwały i coraz mocniej oddziałuje na kierowców. Wydawało się, że gigantyczna poprawa bezpieczeństwa drogowego, którą odnotowaliśmy w ubiegłym roku (1883 ofiar śmiertelnych wypadków – w porównaniu do ok. 3 tys. rocznie w latach przed pandemią) to historyczny pułap, który trudno będzie już obniżać.
Jednak okazuje się, że redukcja w wypadkach się nie zatrzymała. Wciąż ich ubywa. Świadczą o tym dane o wypadkach Policji za pierwszy kwartał tego roku.
Jeszcze mniej wypadków, zabitych i rannych
Jak wynika ze wstępnych danych Komendy Głównej Policji, w okresie styczeń-marzec 2023 r. doszło w Polsce do 3893 wypadków drogowych. To mniej o 5,1 proc. w porównaniu z pierwszym kwartałem 2022 r. (4104 wypadki). Jeszcze większy spadek widać we wskaźniku, który ma największe znaczenie – liczba ofiar śmiertelnych wypadków drogowych była mniejsza o blisko 14 proc. (366 zabitych w I kwartale tego roku, 424 zabitych w porównywalnym okresie 2022 r.). Mniej o 4 proc. było rannych (4490 w I kwartale tego roku, 4688 w analogicznym okresie 2022 r.).
Skąd ten spadek? Gdy zajrzeć głębiej w dane widać, że liczba śmierci najbardziej została ograniczona tam, gdzie wypadki powodowali kierujący pojazdami. Kierujący zabili o blisko 20 proc. mniej ludzi niż w takim samym okresie poprzedniego roku (286 ofiar śmiertelnych w I kwartale 2023 r.; 353 ofiar śmiertelnych w analogicznym okresie 2022 r.).
Z kolei piesi spowodowali wypadki, w których zginęło 56 osób – to o 5 proc. mniej ofiar niż w takim okresie poprzedniego roku (59 ofiar).
Gigantyczna poprawa na przejściach dla pieszych!
Mimo sączonej wciąż w Polsce w Internecie propagandy o rzekomej szkodliwości nowych przepisów nakazujących kierowcom ustępować pieszym zanim ci wejdą na pasy, widać też dalszą poprawę w wypadkach na przejściach dla pieszych.
W I kwartale tego roku kierujący pojazdami zabili 21 pieszych, którym nie ustąpili pierwszeństwa na przejściu. To mniej zabitych aż o 52,3 proc. w porównaniu z takim samym okresem ubiegłego roku. Wówczas kierujący zabili na przejściach 44 pieszych. Nastąpił przy tym niewielki wzrost liczby rannych pieszych (o 7 proc.), którym kierowcy nie ustąpili pierwszeństwa na przejściach.
Sami piesi też zachowują się w tym roku jeszcze ostrożniej na drogach. Spowodowali o ok. 20 proc. mniej wypadków przez “nieostrożne wejście na jezdnię przed jadącym pojazdem” (114 w I kwartale tego roku, 142 w analogicznym okresie 2022 r.), a także o ok. 40 proc. mniej wypadków przez “nieostrożne wejście na jezdnię zza przeszkody” (17 w I kwartale tego roku, 28 w analogicznym okresie 2022 r.).
To przełożyło się też na spadek liczby zabitych i rannych. W wypadkach spowodowanych przez nieostrożne wejście na jezdnię przed jadący pojazd życie straciło mniej o 7 proc. pieszych (26 zabitych w I kw. 2023 r.). Redukcja w wypadkach śmiertelnych spowodowanych wejściem zza przeszkody sięgnęła blisko 70 proc. (1 ofiara śmiertelna w I kw. 2023 r.).”
Źródło: brd24
Podawanie danych z czasów Kowida to najgłupsza manipulacja. Z takiej manipulacji słynie portal brd24
To ty kłamiesz i manipulujesz. Liczba wypadków w Polsce i ofiar cały czas maleje.
Ze strony Ministerstwa Infrastruktury :
„W stosunku do 2022 r. widoczny jest wzrost zdarzeń z udziałem pieszych i motocyklistów, przy jednoczesnym spadku zdarzeń spowodowanych nadmierną prędkością, z udziałem młodych kierowców i nietrzeźwych — powiedział wiceminister S. Bukowiec.”
2010 r. w Polsce doszło do 38 832 wypadków drogowych, w których zginęło 3 907 osób, a 48 952 zostały ranne. Do Policji zgłoszono 416 075 kolizji drogowych.
W 2023 roku na polskich drogach doszło do 20 936 wypadków drogowych, w których śmierć poniosło 1 893 osób, a 24 125 zostało rannych, w tym 7 545 odniosło poważne obrażenia (tabela 1).
I kto tu kłamie i manipuluje?
Sam sobie odpowiedz kto nie podaje statystyk r/r tylko dobiera jak popadnie w celu manipulowania nimi. O nie podawaniu źródła już nie wspominam.
To ty manipulujesz i piszesz durnowate komentarze. Myślisz, że ludzie tego nie widzą? Od lat liczba wypadków zmniejsza się. Przejrzyj sobie statystki policyjne z ostatnich co najmniej 10 lat, a nie podajesz jakiś wycinek z jednego roku. To kierowcy są winni większości wypadków z udziałem pieszych. Takie są fakty.
Przedstaw badanie z wiarygodnego źródła.
Wypadki rok: 2021 – 22800
Wypadki rok: 2022 – 21300
Wypadki rok: 2023 – 20900
Zgony rok: 2021 – 2250
Zgony rok: 2022 – 1900
Zgony rok: 2023 – 1900
Ranni rok: 2021 – 26400
Ranni rok: 2022 – 24700
Ranni rok: 2023 – 24100
źródło: Wypadki drogowe – raporty roczne ze strony policji
Doskonały sposób by odsiać kierowców od „kierowców”. Na pradę nie każdy musi mieć prawo jazdy.
naprawdę, każdy obecnie musi mieć prawo jazdy
Bzdury. Znam wiele osób, które nie mają prawa jazdy i sobie radzą.
Nie ma żadnego bezwzględnego pierwszeństwa pieszych. Przepisy mówią tak:
1.
Pieszy wchodzący na jezdnię, drogę dla rowerów lub torowisko albo przechodzący przez te części drogi jest obowiązany zachować szczególną ostrożność oraz korzystać z przejścia dla pieszych.
1a.
Pieszy znajdujący się na przejściu dla pieszych ma pierwszeństwo przed pojazdem. Pieszy wchodzący na przejście dla pieszych ma pierwszeństwo przed pojazdem, z wyłączeniem tramwaju.
Nie znasz kodeksu drogowego i się wypowiadasz.
Nie „nie zauważył”, ale „nie zadał sobie najmniejszego trudu, by zauważyć”.
Nie zauważył znaków, że zbliża się do przejścia. Nie zauważył przejścia. Nie zauważył pieszej! To nie kierowca. To morderca.
19 latek w audi to i nie dziwne że nie zauważył
On jej nie zauważył ale najwyraźniej ona z kolei nie zauważyła ani jego ani nawet całego samochodu.
no i co, był blady świt a na status pieszego nie trzeba mieć badań wzroku
Jak zasuwał pewnie ze 100km/h albo więcej to mogła nie zauważyć, bo był jeszcze daleko jak wchodziła na przejście.
Statystyki zakłamane spostrzegawczy człowiek wie że codziennie są potrącenia na pasach tylko nie zawsze smiertelne
Dzień dobry ,Czy ktoś był świadkiem tego zdarzenia.Proszę o kontakt.