Środa, 24 kwietnia 202424/04/2024
690 680 960
690 680 960

Jest wykonawca, który wybuduje nowy most w Łęcznej. Drogowcy liczą, że tym razem firma nie zrezygnuje

Wiosną 2022 roku miały ruszyć prace związane z budową nowego mostu w Łęcznej. Jednak wykonawca wycofał się z realizacji inwestycji. Właśnie wybrano nową firmę, która ma zbudować przeprawę.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad rozstrzygnęła przetarg na budowę nowego mostu na Wieprzu w ciągu drogi krajowej nr 82 z Lublina przez Łęczną do Włodawy. Realizacją inwestycji zainteresowanych było 10 firm. Najtańsza oferta, złożona przez Primost Południe, opiewała na 49,1 mln zł. Intop Warszawa wyceniła swoje prace na blisko 49,2 mln zł, konsorcjum Swietelsky Rail Polska i Swietelsky AG na 51,1 mln zł, Budimex zażądał 53 mln zł, B4 53,4 mln zł, konsorcjum Roverpol i Rover Infraestructuras 54,9 mln zł, Porr 55,9 mln zł, konsorcjum Mostostal Kielce i Wolmost 56,9 mln zł a Strabag 61,1 mln zł. Najdroższą ofertą okazała się ta, złożona przez Mosty Łódź i opiewająca na 61,3 mln zł.

Drogowcy zarezerwowali na ten cel 73 mln zł, więc wszystkie oferty mieściły się w tej kwocie. Przy wyborze wykonawcy, oprócz ceny, brano pod uwagę również doświadczenie kierownika budowy oraz deklarowany okres udzielonej gwarancji na całość inwestycji. Ostatecznie za najkorzystniejszą wskazano najtańszą, złożoną przez Primost Południe. Jeżeli pozostali oferenci nie zgłoszą sprzeciwów do decyzji GDDKiA, w II kwartale tego roku podpisana zostanie umowa z wykonawcą.

Generalnie prace związane z budową nowego mostu powinny już trwać. Wszystko dlatego, że jest to już kolejne postępowanie dotyczące tej inwestycji. W ogłoszonym pod koniec września 2021 roku przetargu wzięło udział 11 firm. Wtedy to jako najkorzystniejszą wybrano ofertę złożoną przez Budimex, jednak kiedy miało dojść do podpisania umowy, przedstawiciele firmy poinformowali, że wycofują się z realizacji zadania. Dlatego też drogowcy ogłosili nowy przetarg.

Nowa przeprawa nad rzeką Wieprz powstanie obok istniejącego obiektu, zbudowanego w 1966 roku i będącego już w złym stanie technicznym. Most zostanie wybudowany po lewej stronie, jadąc od strony Lublina. Będzie szerszy od dotychczasowego. Jezdnia ma mieć siedem metrów szerokości, a po obu stronach powstaną półmetrowe opaski bezpieczeństwa oraz ciągi pieszo-rowerowe o szerokości 2,9 metra.

Obiekt będzie też miał też lepsze parametry użytkowe. Konstrukcja mostu zostanie przystosowana do obciążeń do 50 ton. Dzięki budowie w nowej lokalizacji, zmniejszy się też liczba kolizji z istniejącymi sieciami kanalizacyjnymi i wodociągowymi w trakcie prowadzenia prac, a oś drogi oddali się od zabudowy mieszkalnej.

Obecny most będzie wykorzystywany do czasu wybudowania nowego. Później zostanie rozebrany.

(fot. GDDKiA)

5 komentarzy

  1. Ja jednak liczę że ta inwestycja nie dojdzie do skutku. Obecna organizacja ruchu jest lepsza.

  2. to ten most co budowali w latach 90 tych?

  3. Ten most wytrzymał by jeszcze 200 lat.

  4. Co jest nie tak z obecnym mostem?

Z kraju