Sobota, 20 kwietnia 202420/04/2024
690 680 960
690 680 960

Jak dobrać słowa kluczowe do pozycjonowania strony w Google?

Każdy, kto posiada własną stronę internetową słyszał o pojęciu takim jak „słowa kluczowe”. Czym jednak one są i dlaczego warto zadbać o ich prawidłowe użycie? Jak może wyglądać dobór słów kluczowych? Komu należy powierzyć to zadanie? Wszystkie z powyższych kwestii omówił w rozmowie z nami Pan Marek Masalski – doświadczony freelancer z Białegostoku i ekspert z branży SEO. Z najwyższą przyjemnością przedstawiamy Państwu zapis wywiadu i serdecznie zapraszamy do lektury!

Czym są słowa kluczowe?

Zanim przejdziemy do głębszej analizy zagadnienia, jakim są słowa kluczowe, ustalmy ich przystępną i zrozumiała definicję.

– Słowami kluczowymi nazywa się frazy zawierane w treści stron internetowych, których celem jest zwiększenie widoczności witryn w wynikach wyszukiwania. Słowa kluczowe są z reguły zgodne z tematyką oraz przeznaczeniem strony i umożliwiają potencjalnemu wizytorowi znalezienie jej poprzez wyszukiwarkę. Jest to niezwykle ważny element każdej dobrze prosperującej witryny.

Dlaczego jednak słowom kluczowym przypisuje się tak decydującą rolę?

– Powodów jest kilka. Krótko mówiąc, słowa kluczowe w sposób bezpośredni łączą się z frazami wyszukiwanymi przez internautów za pomocą wyszukiwarek, takich jak Google lub Bing. Użycie trafnych związków wyrazowych przez autora treści umieszczanych w witrynie ma więc niebagatelne znaczenie. Strony internetowe zawierające odpowiednio dobrane słowa kluczowe we właściwych miejscach osiągają świetne rezultaty.

Rodzaje słów kluczowych

Wiemy, że specjaliści wyróżniają kilka rodzajów słów kluczowych. Ile ich jest i na jakiej podstawie się je wyróżnia?

– Podział słów kluczowych jest rzecz jasna umowny, niemniej jednak świadomość jego istnienia oraz zrozumienie przyjętej klasyfikacji pomaga pozycjonerowi w pracy. Postaram się podać praktyczne przykłady, niemniej najpierw skupmy się przez chwilę na teorii. Z reguły wyróżnia się trzy rodzaje słów kluczowych: ogólne, brandowe oraz typu long tail. Frazy ogólne to po najzwyklejsze, z reguły jednowyrazowe określenia, na przykład „buty”. Brandowe słowa kluczowe odnoszą się do nazw własnych firm. Frazy long tail to z kolei bradzo precyzyjne wyrażenia, typu „buty skórzane kauczukowa podeszwa”.

W jaki sposób podział słów kluczowych pomaga pozycjonerom?

– Znajomość typów fraz kluczowych i różnic między nimi, a także umiejętność wykorzystania tej wiedzy w praktyce jest warunkiem sukcesu w branży SEO. Załóżmy na przykład, że pracujemy nad sklepem z płytkami. Pozycjonowanie strony na frazę „płytki” rzeczywiście może przyczynić się do wzrostu ilości odwiedzin na stronie internetowej, niemniej jednak nie przekłada się w znaczący sposób na realny zarobek. Dlaczego? „Płytki” to fraza bardzo ogólna, dlatego też nie powinna być jedyną z zastosowanych. Z pewnością znajdą się ludzie, którzy będą szukali konkretnego rodzaju płytek, a może nawet koloru lub wymiaru. Dobry pozycjoner musi mieć wszystko to na uwadze i posłużyć się różnymi typami słów kluczowych, by przyciągnąć i zatrzymać osobę odwiedzającą na danej stronie internetowej.

Komu powierzyć pracę nad słowami kluczowymi?

Na rynku istnieje wiele firm oraz freelancerów oferujących usługi z branży SEO. Jak znaleźć specjalistę, komu będziemy mogli w pełni zaufać?

– Przede wszystkim chciałbym zaznaczyć, że strony internetowe i proces pozycjonowania to nie klocki Lego. Nie da się wyodrębnić poszczególnych działań i realizować ich oddzielnie. Do tego typu przedsięwzięć należy podchodzić kompleksowo, pracować nad całokształtem. Jeśli ktokolwiek z Państwa planuje przeprowadzić pozycjonowanie, warto znaleźć specjalistę, który zajmie się zleceniem od A do Z. Zabiegi z branży SEO są złożone i czasochłonne, a na efekty niejednokrotnie trzeba czekać miesiącami. Z powyższych względów pozycjonowanie zleca się konkretnej osobie lub jednorodnemu, zgranemu zespołowi.

Strony internetowe oraz techniki ich pozycjonowania to bardzo rozległe kwestie. Jesteśmy więc bardzo wdzięczni za cierpliwość oraz fachową wiedzę, jakimi obdarzył nas Pan Marek Masalski, by wyjaśnić kilka zawiłych zagadnień. Treść dzisiejszego wywiadu bez wątpienia pomoże niejednej osobie, która planuje zlecić komuś pozycjonowanie własnej strony internetowej. Pięknie dziękujemy Państwu za uwagę i serdecznie zapraszamy do lektury kolejnych wpisów!