Jak dobrać słowa kluczowe do pozycjonowania strony w Google?

Każdy, kto posiada własną stronę internetową słyszał o pojęciu takim jak „słowa kluczowe”. Czym jednak one są i dlaczego warto zadbać o ich prawidłowe użycie? Jak może wyglądać dobór słów kluczowych? Komu należy powierzyć to zadanie? Wszystkie z powyższych kwestii omówił w rozmowie z nami Pan Marek Masalski – doświadczony freelancer z Białegostoku i ekspert z branży SEO. Z najwyższą przyjemnością przedstawiamy Państwu zapis wywiadu i serdecznie zapraszamy do lektury!

Czym są słowa kluczowe?

Zanim przejdziemy do głębszej analizy zagadnienia, jakim są słowa kluczowe, ustalmy ich przystępną i zrozumiała definicję.

– Słowami kluczowymi nazywa się frazy zawierane w treści stron internetowych, których celem jest zwiększenie widoczności witryn w wynikach wyszukiwania. Słowa kluczowe są z reguły zgodne z tematyką oraz przeznaczeniem strony i umożliwiają potencjalnemu wizytorowi znalezienie jej poprzez wyszukiwarkę. Jest to niezwykle ważny element każdej dobrze prosperującej witryny.

Dlaczego jednak słowom kluczowym przypisuje się tak decydującą rolę?

– Powodów jest kilka. Krótko mówiąc, słowa kluczowe w sposób bezpośredni łączą się z frazami wyszukiwanymi przez internautów za pomocą wyszukiwarek, takich jak Google lub Bing. Użycie trafnych związków wyrazowych przez autora treści umieszczanych w witrynie ma więc niebagatelne znaczenie. Strony internetowe zawierające odpowiednio dobrane słowa kluczowe we właściwych miejscach osiągają świetne rezultaty.

Rodzaje słów kluczowych

Wiemy, że specjaliści wyróżniają kilka rodzajów słów kluczowych. Ile ich jest i na jakiej podstawie się je wyróżnia?

– Podział słów kluczowych jest rzecz jasna umowny, niemniej jednak świadomość jego istnienia oraz zrozumienie przyjętej klasyfikacji pomaga pozycjonerowi w pracy. Postaram się podać praktyczne przykłady, niemniej najpierw skupmy się przez chwilę na teorii. Z reguły wyróżnia się trzy rodzaje słów kluczowych: ogólne, brandowe oraz typu long tail. Frazy ogólne to po najzwyklejsze, z reguły jednowyrazowe określenia, na przykład „buty”. Brandowe słowa kluczowe odnoszą się do nazw własnych firm. Frazy long tail to z kolei bradzo precyzyjne wyrażenia, typu „buty skórzane kauczukowa podeszwa”.

W jaki sposób podział słów kluczowych pomaga pozycjonerom?

– Znajomość typów fraz kluczowych i różnic między nimi, a także umiejętność wykorzystania tej wiedzy w praktyce jest warunkiem sukcesu w branży SEO. Załóżmy na przykład, że pracujemy nad sklepem z płytkami. Pozycjonowanie strony na frazę „płytki” rzeczywiście może przyczynić się do wzrostu ilości odwiedzin na stronie internetowej, niemniej jednak nie przekłada się w znaczący sposób na realny zarobek. Dlaczego? „Płytki” to fraza bardzo ogólna, dlatego też nie powinna być jedyną z zastosowanych. Z pewnością znajdą się ludzie, którzy będą szukali konkretnego rodzaju płytek, a może nawet koloru lub wymiaru. Dobry pozycjoner musi mieć wszystko to na uwadze i posłużyć się różnymi typami słów kluczowych, by przyciągnąć i zatrzymać osobę odwiedzającą na danej stronie internetowej.

Komu powierzyć pracę nad słowami kluczowymi?

Na rynku istnieje wiele firm oraz freelancerów oferujących usługi z branży SEO. Jak znaleźć specjalistę, komu będziemy mogli w pełni zaufać?

– Przede wszystkim chciałbym zaznaczyć, że strony internetowe i proces pozycjonowania to nie klocki Lego. Nie da się wyodrębnić poszczególnych działań i realizować ich oddzielnie. Do tego typu przedsięwzięć należy podchodzić kompleksowo, pracować nad całokształtem. Jeśli ktokolwiek z Państwa planuje przeprowadzić pozycjonowanie, warto znaleźć specjalistę, który zajmie się zleceniem od A do Z. Zabiegi z branży SEO są złożone i czasochłonne, a na efekty niejednokrotnie trzeba czekać miesiącami. Z powyższych względów pozycjonowanie zleca się konkretnej osobie lub jednorodnemu, zgranemu zespołowi.

Strony internetowe oraz techniki ich pozycjonowania to bardzo rozległe kwestie. Jesteśmy więc bardzo wdzięczni za cierpliwość oraz fachową wiedzę, jakimi obdarzył nas Pan Marek Masalski, by wyjaśnić kilka zawiłych zagadnień. Treść dzisiejszego wywiadu bez wątpienia pomoże niejednej osobie, która planuje zlecić komuś pozycjonowanie własnej strony internetowej. Pięknie dziękujemy Państwu za uwagę i serdecznie zapraszamy do lektury kolejnych wpisów!

Pracapraca.lublin112.pl

    Kursy walut

    • USD 3.7966zł 0.05%
    • GBP 5.0024zł 0.65%
    • EUR 4.2978zł 0.2%
    • CHF 3.8184zł 0.28%

    Polub nas

    Materiały wideo

    „Grzesiu czego ty nie śpisz”. Spotkanie leśniczego z niedźwiedziem (wideo)
    Fotograficzne podsumowanie roku 2018 w Porcie Lotniczym Lublin (wideo)
    Spadł z motoroweru przed nieoznakowanym radiowozem (wideo)
    Wjechała rowerem na przejście. Po chwili doszło do potrącenia (wideo)
    Tragiczny wypadek na przejeździe kolejowym w Rzeszowie. Nagranie z monitoringu (wideo)

    Co? Gdzie? Kiedy?

    Do meczu MKS Perła Lublin – SPR Pogoń Szczecin coraz bliżej! Mamy dla Was bilety!
    Zaproszenie na koncert zespołu Hunter. Weź udział w konkursie, wygraj płytę z autografem!
    W Lublinie odbędzie się spektakl Sztukmistrze – program SPEKTRUM. Mamy dla Was bilety!
    Zadbaj o swój rozwój – przyjdź na Dni Kariery®!
    Podczas meczu Motoru Lublin z Avią Świdnik odbędzie się zbiórka dla Stowarzyszenia Opieki nad Zwierzętami „Lubelski Animals”
    x

    Szanowny Czytelniku!

    Pragniemy Cię poinformować, że nasza strona może dostosowywać treści do Twoich potrzeb. Aby to robić, potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie danych w celach personalizacji treści marketingowych, dzięki czemu otrzymujesz:

    Lepszą jakość strony. Możemy dostosowywać treści pasujące do poszczególnych grup odbiorców.

    Reklam jest mniej i są bardziej dopasowane do Twoich potrzeb. Dzięki reklamom finansujemy nasz rozwój, dzięki czemu nasz serwis nie wymaga opłat

    Twoje dane są u nas bezpieczne.Zgodę na przetwarzanie danych możesz wycofać w każdej chwili na stronie Polityka Prywatności.

    Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na przetwarzanie, w tym profilowanie* przez ITLU sp z o.o. oraz naszych Partnerów, Twoich danych danych osobowych zapisanych w plikach cookies i im podobnych technologiach stosowanych w Serwisach przez ITLU sp. z o.o. i Partnerów w celu marketingowym, obejmującym analitykę w celach marketingowych oraz wyświetlanie spersonalizowanych ofert, reklam i innych usług.

    Pamiętaj, możesz w każdej chwili nie wyrazić zgody lub cofnąć zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.

    Informujemy także, że poprzez korzystanie z tego Serwisu bez zmiany ustawień Twojego oprogramowania/przeglądarki wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych w celach dopasowania treści i reklam. Więcej przeczytasz w naszej Polityce Prywatności.

    Kto jest administratorem danych osobowych?

    Administratorem Twoich danych osobowych będziemy my, tj. spółka ITLU Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie oraz nasi Partnerzy (reklamodawcy).

    Szczegółowe informacje na temat celów przetwarzania

    Twoje dane uzyskane w naszych Serwisach za pomocą plików cookies i im podobnych technologii będziemy przetwarzać, w tym profilować:

    • w naszych celach marketingowych polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie, w celach badań analitycznych w celach marketingowych, w celach dokonywania analiz i badania ruchu na stronach, w celu zapewnienia bezpieczeństwa naszych usług, w celu dochodzenia praw i roszczeń (podstawa: nasz prawnie uzasadniony interes),
    • w celach marketingowych naszych partnerów-reklamodawców, polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie, w celach badań analitycznych w celach marketingowych (podstawa: Twoja zgoda).

    Jeśli wyrazisz na to zgodę nasi Partnerzy będą przetwarzali, w tym też profilowali Twoje dane osobowe uzyskane w naszych Serwisach za pomocą plików cookies i im podobnych technologii w celach marketingowych polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie a także badań analitycznych w tych celach.

    Więcej przeczytasz w Polityce Prywatności.

    Twoje prawa

    Jeśli wyraziłeś zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych możesz ją zawsze cofnąć.

    Przysługuje Ci też prawo dostępu do Twoich danych, prawo do ich sprostowania, usuwania, prawo do przenoszenia danych, wyrażenia sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania. Przysługuje Ci także prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym będzie Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Więcej na temat Twoich uprawnień przeczytasz tutaj.

    * Do przetwarzania wykorzystywane będą następujące dane: Twój adres IP, adres URL żądania, nazwa domeny, identyfikator urządzenia, typ przeglądarki, język przeglądarki, liczba kliknięć, ilość czasu spędzonego na poszczególnych stronach, data i godzina korzystania z Serwisu, typ i wersja systemu operacyjnego, rozdzielczość ekranu, dane zbierane w dziennikach serwera a także inne podobne informacje.