Integracja roweru miejskiego i komunikacji miejskiej w Lublinie
06:22 17-06-2022
– Rower miejski stanowi uzupełnienie systemu publicznego transportu zbiorowego oraz ekologiczną alternatywę dla samochodu. Lublin od zawsze stawia na ekologię i elektromobilność, a nasze działania mają na celu zachęcenie mieszkańców do zmiany niekorzystnych dla zdrowia przyzwyczajeń i wybrania alternatywnych, ekologicznych środków podróżowania. Proponowana zmiana zintegruje, śladem innych miast w Polsce, podsystem roweru miejskiego z komunikacją miejską. Możliwe będzie także rozważenie wprowadzenia bonusów dla pasażerów komunikacji miejskiej, którzy będą chcieli skorzystać także z Lubelskiego Roweru Miejskiego – mówi Grzegorz Malec, Dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Lublinie.
Nadmienić należy, że nowopowstałe obiekty typu węzły przesiadkowe czy zespoły przystanków przesiadkowych, zarządzane przez ZTM, integrujące różnego rodzaju formy transportu zbiorowego, w tym komunikację miejską, posiadają w swym zakresie infrastrukturę rowerową. Zarówno na węzłach przesiadkowych jak i zespołach przystanków przesiadkowych zamontowane są stojaki rowerowe i zadaszone wiaty. Na węzłach przesiadkowych, które powstały w 7 różnych lokalizacjach w mieście, zamontowano 50 stojaków rowerowych.
W ramach przebudowy zespołów przystanków przesiadkowych posadowiono, aż 138 stojaków rowerowych oraz 5 stacji naprawy rowerów. Z uwagi na to, również w aspekcie infrastrukturalnym, pozwoli to na lepszą koordynację obu elementów systemu, tj. komunikacji miejskiej i roweru miejskiego.
(fot. lublin112.pl)
ZTM już się wszystkiego czepia aby tylko stołki utrzymać !! Pogonić to dziadowskie ZTM !! Nie było ich to było lepiej !
taaaa, zrobili węzeł przesiadkowy na Zbożowej,nie zrobili ekranów dźwiękochłonnych,bo twierdzili, że w przyszłości będą tylko autobusy elektryczne zajeżdżały,no i zajeżdżają autobusy elektryczne,podczas ładowania jest włączony silnik,tylko nie wiadomo dlaczego autobus wtedy pracuje dwa razy głośniej,praktycznie tak jak zwykły autobus,a ładowanie trwa przynajmniej 30 minut,ładowarki stoją jakieś 10-15 metrów od naszych domów
W innych miejscach na ziemi jest integracja kolei podmiejskiej z metrem i tramwajami. U nas integracja roweru z autobusem.
ZTM JEST POTRZEBNY…BO GDZIE MAJĄ ZATRUDNIĆ SWOICH ZIOMKÓW ?!
jeszcze trochę a będzie integracja rowerka miejskiego z hulajnogą miejską i później nowość miasta inspiracja integracja hulajnogi z buciorami.
przynajmniej nie zmieniają rozkładów co miesiąc
Auta już powoli eliminują. Mało kogo będzie stać na nowego elektryka. Pozostałym zostanie rower. Oczywiście państwowy bo prywatnych zakażą w trosce o wpływy do budżetu.
Tylko czekać na Dzień Pieszego Pasażera.