Inspekcja Transportu Drogowego skontrolowała busa kursującego do Lubartowa. Pojazd dalej nie pojechał

Usterki, jakie inspektorzy wykryli w busie kursującym pomiędzy Lubartowem a Lublinem, zakończyły się wydaniem kategorycznego zakazu dalszej jazdy. Wobec przewoźnika wszczęte zostanie również postępowanie administracyjne.

W poniedziałek 25 maja inspektorzy ITD, na terenie dworca autobusowego w Lublinie skontrolowali busa, którym świadczono regularny przewóz osób pomiędzy Lubartowem a Lublinem. Stan techniczny pojazdu sprawił, że kierowcy wydano kategoryczny zakaz dalszej jazdy. Wszystko dlatego, że wykryte usterki zagrażały bezpieczeństwu ruchu drogowego.

– W trakcie sprawdzania stanu technicznego funkcjonariusze wykryli dwie niebezpieczne usterki. Jedno z mocowań przedniego amortyzatora było uszkodzone, a amortyzator luźno zwisał z górnego mocowania i nie spełniał swojego zadania polegającego na stabilizowaniu nadwozia pojazdu. Oprócz tego autobus miał tak zniszczoną przez korozję ramę nośną, że brakowało jej fragmentów oraz poprzeczek ramy. Elementy te ze względu na stan zniszczenia prawdopodobnie samoistnie odpadły od pojazdu – wyjaśnia Paweł Gruszka, Naczelnik Wydziału Inspekcji Wojewódzkiego Inspektorat Transportu Drogowego w Lublinie.

Kontrola zakończyła się zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego pojazdu. Co więcej, Inspekcja Transportu Drogowego ma wszcząć wobec przewoźnika postępowanie administracyjne. Grozi mu kara w wysokości 2 tys. zł.

(fot. ITD)

Zobacz również

31 komentarzy

  1. haha, ten grat juz lata temu powinien zostać zezłomowany, zeby to stwierdzic wystarczylo sie raz przejechac, zawieszenia już dawno w nim nie było. kupa smiechu to panstwo i służby

    • Czy teraz pasażerowie, którzy jeździli tym czymś mogą żądać odszkodowania za narażenie zdrowia i życia?
      Opłaca się to? może jakiś zbiorowy pozew czy coś…?

      • nieKrytyKrytyk

        tak oczywiście płacisz z 5 zł za busa, nie pasuje to kup sobie rower i pitu pitu na lubartowskie szambo. chcieliście tanie bilety macie tanie bilety, nie każdy sra pieniędzmi jak polski rząd, płacilibyście 2x więcej za bilety były by nowe auta, zrozumiałe jest że od tego pisu już wam wali w dekiel, ale nie każdy jest jak oni, nie każdy może dać2 mld na rydzyka i TVpis i potem płakać żeby ludzie oddawali pieniądze na rzecz lekarzy, nie każdy może lać przedsiębiorców a potem 1200 dać bezrobotnym. macie tanio macie odpowiednie warunki do tego, a poza tym buractwu z lubartowa to żuka z napiętą plandeko nic więcej ***.

        • ..”buractwu z lubartowa”.. – Jaśnie Pan Lubelak?

        • ,,Gratuluję inteligencji” a raczej jej braku. Samochód można doprowadzić do stanu jaki będzie nadawał się do poruszania w ruchu drogowym. A tu jest ewidentne oszczędzanie na tego typu naprawach, niech ITD skontroluje resztę busów tego przewoźnika bo naprawdę nadają się tylko na złom. Lepiej niech podniesie ceny biletu i wozi ludzi sprawnym technicznie pojazdem, a nie takim gruzem który w każdej chwili może doprowadzić do tragedii.

      • Wsiadając do komunikacji ufam, że jestem przewożony w sposób bezpieczny. Jeśli jest inaczej powinienem być o tym informowany przy wejściu!
        Płacić chcę tyle ile jest to konieczne i nie więcej.
        Jeśli przewoźnik nie jest w stanie zapewnić prawidłowego i zgodnego z wymogami pojazdu niech nie wyjeżdża na ulice!

  2. Za często tam kontrolę. Ktoś chce się pozbyć za wszelką cenę konkurencję. A ogólnie mi to Lotto bo nie korzystam ze 20 lat . Jak by były wyższe ceny to i tabor był by lepszy to chyba oczywiste bo chyba nie sensu pchać kasy w stare graty a na nowe nie stać. Dopóki się ktoś nie wychyli z cenami wyższymi to tak będzie.

    • byle jaka naprawa w tak starym samochodzie, na częściach ze szrotu, to powyżej tysiąca za samą robociznę. policz, że za coś trzeba to było kupić, pali jak smok, naprawy na bank regularne – kredyt czy leasing nowego sprintera wyszedłby sumarycznie taniej

      • nieKrytyKrytyk

        dokładnie, nowy bus( nie przystosowany do przewozu ludzi) około 100 tys zł. za to samo auto po 4 latach 35tys. aż dziwne że nikt nie kupuje nowych tańszych aut. gdzie w leasingu jedyny plus że rate od dochodu odliczasz. ale na koniec aby auto wykupić kilka % musisz zapłacić. więc no fakt leasing wychodzi lepiej, dla tych co się leasingiem zajmują masz racje

  3. A nie możecie podać imienia i nazwiska diagnosty który dopuścił ten pojazd do ruchu ?? W końcu przez noc to on nie pognił…

  4. dzisiaj już jeździł

  5. Czy to przewoźnik ten o, którym myślę? Jeśli tak to jestem w szoku ze dopiero teraz się tym ktoś zajął. Wystarczy popatrzyc na te złomy jak jadą po prostej drodze. Koła prosto a buda przekrzywiona tak że wystarczy popchnac żeby przewrócić. Poza tym jak ludzie mogą jeździć autobusami widząc jak one wyglądają w dodatku najlepsze jest to że podczas jazdy z tych zlomow nawet koła odpadają sam to przeżyłem i do tej pory wolę chodzić piechota niż jechać z tym przewoźnikiem

    • chodzisz piechotą na trasie Lublin-Lubartów 2 razy dziennie? do olimpiady trenujesz?

  6. a w papierach na wydanie jakichkolwiek licencji na transport zbiorowy nie ma roku produkcji aut? przecież widać, że to już ze 4 dychy ma na karku. powinien odpowiedzieć i kierowca, i przewoźnik, i urzędnik wydający licencję!

    • Troszkę poleciałes 40 dychy to on będzie miał za 20 lat 😄 zobacz na olx czy innym allegro

      • nieKrytyKrytyk

        qwerty to po co piszesz głupie komentarze, kup sobie osobówke i się uniezależnij, a nie czekaj tak to zapłacisz 5 zł a tak 20 za paliwo. bez sensu lepiej pisać głupie komentarze. tka płacicie za bilety takie auta macie. proste. jakby ci przewoźnik podniósł bilet 2x ale nowy bus podjechał i tak byś poszedł to starego grata, bo 5 zł zaoszczędzisz. więc co ty gadasz o jakiejś odpowiedzialności?? jesteś sknera jak większość polaków to jeździcie gratami bo taniej. proste

  7. Inrzynier transportu

    Z technicznego punktu widzenia Jeżeli odpadły mocowania ramy i autobus dalej jeździ to znaczy że nie były tam potrzebne i nie pełniły żadnej funkcji.

    • Tam chodziło oo.to że nie ma haku i wygląda to tak jakby nie miał zderzaka , tak.mi się wydaje

  8. Qfa, jeden z lepszych wycofali z ruchu. Jak żyć..?

  9. moment-to diagnosta nie odpowie za dopuszczenie złomu do ruchu? rdza nie zjada ramy w miesiąc.

  10. Jeszcze do przewoźnika *** z *** i *** niech ITD wpadnie , i moze coś ruszy tych prywaciarzy . Podwyżka biletów i inwestycja w nowsze samochody , tylko tyle im zostało.

  11. Aż 2 tysiące kary grozi przewoźnikowi? Po takiej operacji na pewno się nie pozbiera i tym bardziej nie naprawi taboru. Swoją drogą diagnosta też powinien dostać po kieszeni, dopuszczając tej złom do ruchu. Ale jak to w Polsce, Polak mądry po szkodzie, dopiero jak taki busik zabije rodzinę w osobówce się za to wezmą…

  12. I wlansie po takich artykułach śmieszny mnie to że ludzie chcą jeździć za darmo , bo 4 złote za 30 km to.smiech na sali , tanie taksówki , a wymagają autobusów luksusowych. Szczerze na palcach jednej ręki można policzyć a
    busy które nadają się do przewozu osób bo to co jest akutlanie nie można nazwać autobusem Jeździły pks-y to był autobus ale Platforma z PSL wszystko co dobre zlikwidowała i jest wolna amerykanka.

    • Dokładnie, MPK nas tyle doi za 5 kilometrów ale wymagania mamy że hej, najlepiej jakby bilety były po 1,20 zł.

  13. Proponuję żeby ITD wybrała się i skontrolowała wszystkie busy prywatne, a nie tylko te zakapowane. Kraśnik-Lublin też.

  14. Wszystkie busy Pana „Śruby” (tak czasem nazywają tego przedsiębiorcę, w środowisku busiarzy) powinny pójść na złom, a on sam powinien dostać karę co najmniej większą o 2 zera. Naraża życie w końcu tylko jakichś kilkudziesięciu osób. Gość, który mu podbija przeglądy powinien mieć zwinięty majdan, a sam siedzieć w pierdlu.
    Więcej kontroli ITD busów wożących ludzi na trasie Lublin-Lubartów!!!!!!!!

  15. A tak krzyczeli że teraz za dopuszczanie do ruchu takich gratów będą zabierać koncesje na przeglądy techniczne .Słyszał ktoś zeby ukarali jakiegoś diagnostę czy zabrali koncesję ? Nikt nie slyszał bo to tylko teoria .Puki taki grat nie zabije jakiegoś vipa albo jego rodziny ,to nadal bedą puszczać na przeglądzie takie rzęchy

  16. jakie kary ,takie busy .Widocznie się opłaca zapłacić te smieszne kary

  17. Wyścig z czasem

    Panie tu nie ma śmiacia, tu jest wyścig z czasem. Czy zdążę dojechać do Lubartowa, czy wcześniej korozja mi busa opie…oli ???

  18. To auto może i stare ale przeżyje nie jednego nowego sprintera. Sam jeżdżę 2letnim sprinterem z przebiegiem 80 tyś i rudy bierze na potęgę. 2lata i rdza…. Niestety z mercedesa została tylko nazwa. Silniki już nie te że wytrzymywały po 1,5miliona a blacha papier. Ot technologia. Tylko tyle że nowy a problemy gorsze niż w starych

  19. pamiętam jak jeżdziłem 10lat temu busem do szkoły z os.kopernika do centrum, brał tyle osób ile weszło a na zakręcie koło orlenu to koła ocierały o nadkola i po pół roku już była taka dziura że opony było widac to łatali to nie raz żeby woda sie nie lała- takie to było kiedyś białe iveco. albo gdy przerabiali siedzenia żeby rząd więcej był a potem kolana sie nie mieściły

Pracapraca.lublin112.pl

    Kursy walut

    • USD 3.9764zł 0.6%
    • GBP 4.956zł 0.12%
    • EUR 4.4671zł 0.03%
    • CHF 4.2018zł 0.23%

    Polub nas

    Darmowe ogłoszenia lokalne

      Materiały wideo

      Lubelscy policjanci wzięli udział w akcji #GaszynChallenge (wideo)
      Nowe iluminacje świąteczne na Rynku Wielkim w Zamościu (wideo)
      99. Rocznica Bitwy pod Komarowem (wideo)
      W Zamościu trwa 18 Międzynarodowy Festiwal Folklorystyczny EUROFOLK (wideo)
      W Zamościu trwa XIII Zamojski Festiwal Kultury (wideo)

      Co? Gdzie? Kiedy?

      Potrzebna krew dla 8-letniego Tomka
      W Wojciechowie znów będzie wielkie kucie. Niebawem ruszają Ogólnopolskie Warsztaty Kowalskie
      Kiermasz Produktów Lokalnych w Kazimierzu Dolnym
      W niedzielę odbędzie się „Festiwal Młody Ziemniak”
      Pierwszy w sezonie zlot food trucków w Lublinie