Czwartek, 30 maja 202430/05/2024
690 680 960
690 680 960

Inspekcja Transportu Drogowego skontrolowała busa kursującego do Lubartowa. Pojazd dalej nie pojechał

Usterki, jakie inspektorzy wykryli w busie kursującym pomiędzy Lubartowem a Lublinem, zakończyły się wydaniem kategorycznego zakazu dalszej jazdy. Wobec przewoźnika wszczęte zostanie również postępowanie administracyjne.

W poniedziałek 25 maja inspektorzy ITD, na terenie dworca autobusowego w Lublinie skontrolowali busa, którym świadczono regularny przewóz osób pomiędzy Lubartowem a Lublinem. Stan techniczny pojazdu sprawił, że kierowcy wydano kategoryczny zakaz dalszej jazdy. Wszystko dlatego, że wykryte usterki zagrażały bezpieczeństwu ruchu drogowego.

– W trakcie sprawdzania stanu technicznego funkcjonariusze wykryli dwie niebezpieczne usterki. Jedno z mocowań przedniego amortyzatora było uszkodzone, a amortyzator luźno zwisał z górnego mocowania i nie spełniał swojego zadania polegającego na stabilizowaniu nadwozia pojazdu. Oprócz tego autobus miał tak zniszczoną przez korozję ramę nośną, że brakowało jej fragmentów oraz poprzeczek ramy. Elementy te ze względu na stan zniszczenia prawdopodobnie samoistnie odpadły od pojazdu – wyjaśnia Paweł Gruszka, Naczelnik Wydziału Inspekcji Wojewódzkiego Inspektorat Transportu Drogowego w Lublinie.

Kontrola zakończyła się zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego pojazdu. Co więcej, Inspekcja Transportu Drogowego ma wszcząć wobec przewoźnika postępowanie administracyjne. Grozi mu kara w wysokości 2 tys. zł.

(fot. ITD)

31 komentarzy

  1. Aż 2 tysiące kary grozi przewoźnikowi? Po takiej operacji na pewno się nie pozbiera i tym bardziej nie naprawi taboru. Swoją drogą diagnosta też powinien dostać po kieszeni, dopuszczając tej złom do ruchu. Ale jak to w Polsce, Polak mądry po szkodzie, dopiero jak taki busik zabije rodzinę w osobówce się za to wezmą…

  2. I wlansie po takich artykułach śmieszny mnie to że ludzie chcą jeździć za darmo , bo 4 złote za 30 km to.smiech na sali , tanie taksówki , a wymagają autobusów luksusowych. Szczerze na palcach jednej ręki można policzyć a
    busy które nadają się do przewozu osób bo to co jest akutlanie nie można nazwać autobusem Jeździły pks-y to był autobus ale Platforma z PSL wszystko co dobre zlikwidowała i jest wolna amerykanka.

    • Dokładnie, MPK nas tyle doi za 5 kilometrów ale wymagania mamy że hej, najlepiej jakby bilety były po 1,20 zł.

  3. Proponuję żeby ITD wybrała się i skontrolowała wszystkie busy prywatne, a nie tylko te zakapowane. Kraśnik-Lublin też.

  4. Wszystkie busy Pana „Śruby” (tak czasem nazywają tego przedsiębiorcę, w środowisku busiarzy) powinny pójść na złom, a on sam powinien dostać karę co najmniej większą o 2 zera. Naraża życie w końcu tylko jakichś kilkudziesięciu osób. Gość, który mu podbija przeglądy powinien mieć zwinięty majdan, a sam siedzieć w pierdlu.
    Więcej kontroli ITD busów wożących ludzi na trasie Lublin-Lubartów!!!!!!!!

  5. A tak krzyczeli że teraz za dopuszczanie do ruchu takich gratów będą zabierać koncesje na przeglądy techniczne .Słyszał ktoś zeby ukarali jakiegoś diagnostę czy zabrali koncesję ? Nikt nie slyszał bo to tylko teoria .Puki taki grat nie zabije jakiegoś vipa albo jego rodziny ,to nadal bedą puszczać na przeglądzie takie rzęchy

  6. jakie kary ,takie busy .Widocznie się opłaca zapłacić te smieszne kary

  7. Wyścig z czasem

    Panie tu nie ma śmiacia, tu jest wyścig z czasem. Czy zdążę dojechać do Lubartowa, czy wcześniej korozja mi busa opie…oli ???

  8. To auto może i stare ale przeżyje nie jednego nowego sprintera. Sam jeżdżę 2letnim sprinterem z przebiegiem 80 tyś i rudy bierze na potęgę. 2lata i rdza…. Niestety z mercedesa została tylko nazwa. Silniki już nie te że wytrzymywały po 1,5miliona a blacha papier. Ot technologia. Tylko tyle że nowy a problemy gorsze niż w starych

  9. pamiętam jak jeżdziłem 10lat temu busem do szkoły z os.kopernika do centrum, brał tyle osób ile weszło a na zakręcie koło orlenu to koła ocierały o nadkola i po pół roku już była taka dziura że opony było widac to łatali to nie raz żeby woda sie nie lała- takie to było kiedyś białe iveco. albo gdy przerabiali siedzenia żeby rząd więcej był a potem kolana sie nie mieściły