Drogowy horror po zmianie organizacji ruchu w rejonie ul. Fabrycznej
08:42 11-02-2019
– Chciałam ostrzec kierowców jeżdżących ul. Wolską/Męczenników Majdanka/Łęczyńska. Zmieniono tam organizację ruchu po zamknięciu ul. Fabrycznej. Ludzie jeżdżą na pamięć i dwa razy jak tam jechałam dwa razy o mało nie doszło do tragedii. Ludzie z pasa do jazdy w prawo (po zmianie) na ul. Wolskiej jadą na wprost w Łęczyńską prosto. Zrobiło się strasznie niebezpiecznie w tym miejscu – napisała Monika.
– Ludzie jeżdżą na pamięć i z ul. Wolskiej w ul. Łęczyńską jadą ze środkowego pasa. Dzisiaj rano 3 auta przejechały mi przed maską w ten sposób, gdy ja miałem zieloną strzałkę lewoskrętu z Drogi Męczenników Majdanka w ul. Wolską – poinformował nas Krzysztof.
W rejonie skrzyżowania ul. 1 Maja z ul. Kunickiego na Placu Bychawskim po wyłączeniu sygnalizacji w sobotę można było zaobserwować kierowców, nie zważających na znaki, jeżdżących jak im wygodnie. Przypominamy więc raz jeszcze zasady ruchu na skrzyżowaniach w rejonie prac przy ul. Fabrycznej.
I. skrzyżowanie ul. Kunickiego – ul. Wolska – ul. 1 Maja – pl. Bychawski
1. pl. Bychawski
ze środkowego pasa ruchu dopuszczona została relacja na wprost. Oznacza to, że pas służy zarówno do skrętu w prawo w ul. Kunickiego (jak obecnie) jak i do jazdy w ul. Wolską.
2. ul. 1 Maja
otwarty został wlot do ronda Lubelskiego Lipca ’80 (ogólnodostępny) oraz dopuszczony ruch pojazdów komunikacji miejskiej. Natomiast wyjazd na skrzyżowanie z ul. Wolską, ul. Kunickiego, pl. Bychawskim możliwy jest wyłącznie z prawego skrajnego pasa ruchu, który to jest pasem przeznaczonym do jazdy w prawo (w pl. Bychawski) i lewo (ul. Wolską) bez możliwości jazdy na wprost (w ul. Kunickiego). Takie rozwiązanie jest konieczne z uwagi na przestrzeń potrzebną pojazdom komunikacji miejskiej do wykonania manewru skrętu w ul. 1 Maja
3. ul. Wolska
z pasa znajdującego się przy osi jezdni (lewy pas ruchu) dopuszczona jest jazda na wprost. Tak więc można z niego skręcić w lewo w ul. Kunickiego (jak obecnie), a także jechać na wprost w pl. Bychawski
II. skrzyżowanie ul. Fabryczna – ul. Droga Męczenników Majdanka – ul. Wolska – ul. Łęczyńska
1. ul. Wolska
zmieniło się przeznaczenie pasów ruchu. Na czas zamknięcia ul. Fabrycznej wlot ul. Wolskiej posiada: pas do jazdy na wprost w ul. Łęczyńską (lewy skrajny) oraz dwa pasy do skrętu w prawo w ul. Droga Męczenników Majdanka.
2. ul. Łęczyńska
prawy skrajny pas służy wyłącznie do skrętu w prawo i to wyłącznie dla mieszkańców ul. Kościelnej. Na wprost z tego pasa mogą pojechać tylko pojazdy komunikacji miejskiej
3. ul. Droga Męczenników Majdanka
zmieniło się przeznaczenie pasów ruchu w sposób taki, że: prawy skrajny pas jest przeznaczony wyłącznie do skrętu w prawo w ul. Łęczyńską; środkowy pas służy do skrętu w lewo w ul. Wolską, ale jest przeznaczony wyłącznie dla pojazdów komunikacji miejskiej; pas przy osi jezdni jest ogólnodostępnym lewoskrętem
III. ul. Kościelna (odcinek przy parafii pw. św. Michała Archanioła, na przeciwko Parku Bronowice)
obsługa tej ulicy jest zapewniona poprzez tymczasowe ciągi przez plac budowy. Projekt zakłada umożliwienie dojazdu do posesji. Dla dojazdu udostępniony został prawoskręt z ul. Łęczyńskiej. Wyjazd natomiast jest możliwy wyłącznie w prawo, w ul. Wolską.
IV. pawilony w ciągu ul. Fabrycznej
Na wlocie ul. Fabrycznej od strony ronda został ustawiony znak zakazu wjazdu z informacją, że nie dotyczy dojazdu do posesji. W ten sposób będą obsługiwane pawilony handlowe.
Ruch pieszy pozostał wyłącznie po południowej stronie ul. Fabrycznej, czyli wzdłuż pawilonów wraz z wykorzystaniem kładki na rzeką dla zachowania ciągłości ruchu pieszego pomiędzy ul. Wolską a ul. 1 Maja.
Ponadto, dopuszczony został skręt w lewo z ul. Kunickiego w ul. Pocztową dla jadących od strony dzielnicy Dziesiąta (zasłonięty znak zakazu skrętu w lewo). Dodatkowo, tryb pracy sygnalizacji świetlnych znajdujących się w otoczeniu zadania jest dostosowywany do panującego natężenia ruchu. Sygnalizacje na skrzyżowaniach: ul. Fabryczna – ul. Droga Męczenników Majdanka – ul. Wolska – ul. Łęczyńska oraz ul. Kunickiego – ul. Wolska – ul. 1 Maja – pl. Bychawski będą wyłączne między godz. 23 a 5 rano.
Natomiast sygnalizacja na skrzyżowaniu al. Piłsudskiego z ul. Lubelskiego Lipca ’80 będzie działała w trybie całodobowym. Na skrzyżowaniu ul. Fabryczna – ul. Droga Męczenników Majdanka – ul. Wolska – ul. Łęczyńska podczas przerwy w pracy sygnalizacji obowiązuje tzw. łamane pierwszeństwo. Oznacza to, że drogą z pierwszeństwem przejazdu jest relacja ul. Droga Męczenników Majdana – ul. Wolska oraz w przeciwnym kierunku.
(fot. lublin112.pl)
Sprzedam Opla
Czy dzisiaj dowiemy się o pierwszym dzwonie?
Czy będzie dzisiaj tylko trąbienie na baranów?
Oglądajcie TV Lublin 112.
Naprawdę warto!
Tak czytając te wasze wypociny ,to nie bardzo rozumiem o co tak naprawdę wam chodzi .Jest remont ,jest zmieniona organizacja ruchu czy to jest takie trudne do ogarnięcia .Albo stosujecie się do wyznaczonych tras bądź znaków ,albo jeździjcie komunikacja miejską i po problemie . Aż strach pomyśleć co by było gdyby nagle wyłączyli sygnalizację świetlną w całym mieście .
Byłoby to samo, co podczas kończenia masztu niepodległości. Jak wyłączyli światła jednego dnia, to od razu kilka dzwonów było.
Czemu lubelaki cebulaki jezdza po swoim miescie na swoich blachach LU na nawigacji badz smartfonie? Czyzby nie znali swego miamiasta? Co to za lubelaki.
Czemu te wszystkie remonty robione są w jednym czasie i czemu prace nie prowadzone są też w nocy?
Dokładnie,przebudowa dzień i noc,ale w kto wystartowałby w przetargu?może Włosi ?
Tułajew był przeciw!
Droga Redakcjo!
Super, że o tym napisaliście i gratulacje dla Pani Moniki, że napisała do was. Sama tam wczoraj jechałam i się przeraziłam jak widziałam „pamięciowców”. Żadnej reakcji – zwolnienia, ostrego hamowania. Lota na wprost z Wolskiej w Łęczyńską. Nie tylko ze środkowego pasa ale i z prawego! A oba służą teraz do jazdy w prawo.
Mam też pytanie – proszę o konsuktacje z władzami, bo być może czasem nie potrzebne blokuje się tam ruch.
Plac Bychawski – stoję w miejscu gdzie w prawo jest Kunickiego, prosto Wolska, lewo 1-go Maja.
Prawy pas i środkowy służą m.in do skrętu w prawo, ale zielona strzałeczka zapala się okazjonalnie i wisi tylko nad prawym pasem. W świetle logiki skoro może jechać prawy pas w prawo to i środkowy w prawo. A jak to wygląda w świetle prawa?
Jeśli tylko prawy w prawo to będzie się tam korkowało.