Piątek, 29 marca 202429/03/2024
690 680 960
690 680 960

Będzie nowy tabor na kolei. Przewozy Regionalne idą na zakupy

Po nowych składach Dart, które od dłuższego czasu kursują po naszym kraju w barwach PKP Intercity, teraz do odnowy taboru szykują się Przewozy Regionalne. Zakupionych i zmodernizowanych zostanie 50 składów.

Choć Przewozy Regionalne są największym polskim przewoźnikiem kolejowym, w barwach którego każdej doby na tory w całej Polsce wyjeżdża blisko 1600 pociągów, to stan wielu ze składów jest w kiepskim stanie. Pasażerowie, nie licząc zakupionych przez samorządy szynobusów, korzystają głównie z wyprodukowanych w ubiegłym wieku elektrycznych zespołów trakcyjnych. W ostatnich latach swój tabor zaczęło modernizować PKP Intercity, dzięki czemu jak wskazują ostatnie dane przedstawione przez spółkę, pasażerowie znowu coraz częściej korzystają z transportu kolejowego. Teraz tym śladem idą Przewozy Regionalne, które także postawiły na zapewnienie lepszego komfortu podróżnym.

W środę podczas uroczystej konferencji na PGE Stadionie Narodowym w Warszawie podpisana została umowa, w wyniku której konto Przewozów Regionalnych zasili kwota 629 mln złotych. Dzięki temu przewoźnik będzie mógł rozpocząć realizację największego w historii firmy programu unowocześnienia parku taboru. Spółka zmodernizuje 36 elektrycznych zespołów trakcyjnych, 4 wagony i jedną lokomotywę oraz zakupi 10 zupełnie nowych pociągów: 7 składów elektrycznych i 3 autobusy szynowe. Środki na ten cel, będą pochodziły z kredytu udzielonego przez konsorcjum trzech banków komercyjnych: Banku Gospodarstwa Krajowego (Grupa PFR), PKO Banku Polskiego i Banku Zachodniego WBK.

Pozyskanie finansowania na inwestycje dla Przewozów Regionalnych wpisuje się w założenia ogłoszonego przez Rząd „Planu na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju”. W dokumencie przedstawionym przez Wiceprezesa Rady Ministrów Mateusza Morawieckiego zaplanowano duży nacisk na inwestycje w polskie przedsiębiorstwa. Jednym z sektorów zajmujących szczególne miejsce w planie jest transport publiczny.

– Polskie przedsiębiorstwa od lat są gotowe na sukces. Potrzebowały tylko impulsu, który pozwoli im nabrać odpowiedniej prędkości. Takim impulsem jest „Plan na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju”, dzięki któremu między innymi Przewozy Regionalne będą miały szansę na szybszy rozwój – powiedział Wicepremier i Minister Rozwoju.

– Bycie częścią tak ważnego dla Polski planu, jest z jednej strony zaszczytem, ale również zobowiązaniem. Jako zarząd największego w kraju pasażerskiego przewoźnika kolejowego, dołożymy wszelkich starań, żeby osiągnąć sukces na miarę tych ambitnych założeń – zaznaczył Prezes Przewozów Regionalnych Krzysztof Mamiński.

(fot. lublin112)
2016-09-29 08:00:35

2 komentarze

  1. czyli estetyczne i wygodne bedą 46 pociągi z 1600, ten sukces i poprawa komfortu poraża…

  2. Czym innym jest pociąg , czym innym skład. Pociąg to np pociąg Lublin – Chełm ale i Chełm – Lublin. A jeden skład może dziennie obsłużyć kilka pociągów, podejrzewam , że w przypadku Regionalnych to 4-8 dziennie jest całkowicie realne. Czyli 1600 pociągów to jakieś 200-300 składów z czego 20% do 30% bedzie wymienionych.
    Zatem, stały pasażerze, chyba jesteś stały ale z małąwiedzą co do zasad organizacji – czego faktycznie pasażer nie ma obowiązku wiedzieć.

Z kraju