Sobota, 27 kwietnia 202427/04/2024
690 680 960
690 680 960

1 czerwca wchodzą ważne zmiany w przepisach dotyczących pieszych

Ustawa podpisana wczoraj przez prezydenta Andrzeja Dudę przewiduje rozwiązania mające na celu poprawę bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego, w tym przede wszystkim pieszych przechodzących przez jezdnię drogi po przejściu dla pieszych.

75 komentarzy

  1. A może tak przepis zabraniający żywopłotów tuż przy przejściach oraz parkingów równoległych do jezdni? Jak kierowca ma zauważyć pieszego zbliżającego się do przejścia jak mu go krzaki zasłaniają?

    • Ma zwolnic jeszcze bardziej nawet do 20-u wtedy z pewnoscia jak ujrzy pieszego to albo zahamuje bo przy 20tu to zaden problem albo po prostu nie zrobi mu duzej krzywdy . Krzaczory owszem lepiej żeby ich niebyło przy przejściu i żadko kiedy są co innego jeśli chodzi o zaparkowane samochody te zdecydowanie SĄ i to nagminnie. Za niemoznośc obserwowania pdp przez nieprawidłowo zaparkowane samochody (min 10 przed pdp) powinna odpowiadać straż miejska i policja bo nie potrafili do tej pory się z tą patologia parkowania rozprawić.

  2. Tearaz to na pewno bedzie bezpieczniej …wystarczy wprowadzić przepis i od razu banda bezmózgow której wiecznie się spieszy ,nagle zmieni sposob myślenia i zacznie uważać na przejsciach …Można szybko poprawić bezpieczeństwo ? można ,cyk przepisik i poprawione

    • Kierowca ma uważać przez cały czas, nie tylko na przejściach i niezależnie od tego, czy mu się spieszy, czy nie.

  3. Chociaż do wejścia w życie nowelizacji przepisów pozostało jeszcze kilka miesięcy już dostrzega się wzrost liczby przypadków wchodzenia na jezdnię bez zachowania minimum ostrożności. Ludzie, zwłaszcza młodzi często wchodzą na jezdnię bez odrywania wzroku od smartfona. Tylko ostrożność kierowców może zapobiec tragedii.

    • Dostrzega się również znacznie więcej kierowców zauważających pieszych i zatrzymujacych się aby spokojnie przeszli, problem mają ci którzy chcieliby jeżdzić tak jak do tej pory nie zważając na pieszych jadąc zbyt szybko i wręcz scigając się z pieszym , albo udając że nie ma pieszego przy pdp .

  4. Kierowcy mają zwrócić szczególną ostrożność a piesi mogą chodzić jak święte krowy w Indiach, przecież to oni wchodzą na jezdnię a nie kierowcy wjeżdżają na chodnik ostrożność powinna być obustronna.

    • To sobie nie zwracaj uwagi, najwyżej będziesz płacił, o ile cię stać, w co wątpię

  5. Bardzo dobrze, w koncu przestaniecie jeździć jak histerycy

  6. Nie ma co czekać do 1 czerwca. Należy już teraz zacząć przepuszczać pieszych. Raz, że warto wyrobić sobie nowy nawyk, a dwa można sobie oszczędzić kłopotów. Na pewno znajdzie się spora grupa pieszych co już teraz będą wchodzić na pewniaka przed rozpędzone auta. Bo usłyszeli, że mają pierwszeństwo, ale już nie dosłyszeli, że od 1 czerwca…

    • No właśnie a auto w żadnym razie nie może być rozpędzone zblizając się do pdp .
      TO musi sie zmienić -PRĘDKOŚC !!!!! jest nadmiernie przekraczana i MUSI BYĆ DUUUZO MNIEJSZA

  7. mama frania (nie mylić z pralką)

    Stało się, ta ważna wiadomość przekroczyła pewną masę krytyczną w niewielkim mózgu Frania i popadł w stupor. Próbował coś pisać, ale za bardzo drżały mu ręce, mowa też nieskładna. Wypił ziółka i śpi. Obiecał, że od czerca to już nie zsiądzie z hulajnogi – przecież też jest pieszym.

  8. Byłoby OK, gdyby ten przepis był taki jak w UK. Pierwszeństwo na zebrze, a na przejściach bez zebry pierwszeństwo ma kierowca. Przejścia z zebrą występują rzadziej niż u nas.

    • tak przy okazji

      Ciekawa interpretacja przepisów o wyższości braku znaków poziomych nad istniejącymi znakami pionowymi 🙂

  9. tych co fałszywa pandemia covidowa nie zabiła to kierowcy zabiją na przejściach!

  10. Ja poprawę bezpieczeństwa na pdp proponuję zacząć najpierw od uporządkowania infrastruktury.
    1. Zlikwidować (zakazać tworzenia nowych) PDP na drogach wielopasmowych bo to proszenie się o tragedię. Wymalowanie przejść takich jak chociażby to koło Carrefoura na Witosa woła o pomstę do nieba. Tak samo jak i na Jana Pawła II.
    2. Jeśli jest potrzeba ruchu pieszego przez takie ulice proponuje zbudowanie kładek, lub przejść podziemnych.
    3. Każde, PDP niech będzie oświetlone aby dać szansę kierowcom dostrzec pieszego.
    4. Obowiązek noszenia odblasków przez pieszych nawet w obszarze zabudowanym, powód ten sam jak w pkt 3
    5. Rozłożyć symetrycznie odpowiedzialność za własne bezpieczeństwo między pieszych i kierowców a nie dokładanie kolejnych restrykcji kierowcom. Niebawem samo kierowanie pojazdem stanie się przestępstwem.
    Tak już na marginesie: chcemy chronić pieszych? Ok, ale jeśli oni nie będą przestrzegać chociażby minimum zdrowego rozsądku i zasad bezpieczeństwa to żaden przepis ich nie uchroni. PIERWSZEŃSTWO TO NIE TO SAMO CO NIEŚMIERTELNOŚĆ – i tego się trzymajmy.

Z kraju