Piątek, 19 kwietnia 202419/04/2024
690 680 960
690 680 960

Zobacz gdzie będą nowe stacje systemu Lubelskiego Roweru Miejskiego

Już wkrótce system Lubelskiego Roweru Miejskiego zwiększy liczbę stacji. Nowe lokalizacje zostały wskazane przez mieszkańców.

Za kilka dni zostanie ogłoszony przetarg na rozbudowę systemu Lubelskiego Roweru Miejskiego. Zarząd Dróg i Mostów uzgodnił już lokalizacje stacji wskazane przez mieszkańców.

Firma, która wygra przetarg będzie miała 90 dni na zrealizowanie zadania od momentu podpisania umowy.

Oto lokalizacje nowych stacji, gdzie będzie można wypożyczyć rower:

Lokalizacje nowych stacji:

I. Budżet Obywatelski:

1. ul.Krakowskie Przedmieście (przy przejściu dla pieszych z pl. Czechowicza na pl. Litewski)
2. ul. Spokojna (przy MSWiA)
3. ul. Kiepury (przed DDK)
4. ul. Zakopiańska (koniec parkingu, przy chodniku w kierunku ul. Króla Rogera)
5. Al. Racławickie (KUL, róg ul. Łopacińskiego)

II. Pozostałe:

6. ul. Hempla/ul. Peowiaków (na przeciwko CK)
7. ul. Nadbystrzycka (przy ścieżce rowerowej do wąwozu; za ul. Pozytywistów)
8. ul. Gębali/ul. Fijałkowskiego (przed zjazdem do DSK)
9. ul. Godebskiego (przy ogrodzeniu I LO im S. Staszica)
10. ul. Niepodległości (przed przystankiem końcowym linii nr 6)
11. ul. Różana 10/ul. Dziewanny 21 (przy ścieżce rowerowej do wąwozu)
12. ul. Wojciechowska (przy chodniku do kompleksu sportowego ZS Elektrycznych)
13. ul. Elsnera (rondo W. Pola)
14. ul. Walecznych/ul. Węglarza (w okolicy pętli autobusowej)
15. ul. Cukrownicza (Arena Lublin/ZDM)
16. ul. Głęboka (Uniwersytet Przyrodniczy)
17. ul. Jana Pawła II/ul. Jantarowa (przy ścieżce rowerowej)
18. ul. Hutnicza (WORD)
19. ul. Unicka/ul. Walecznych (za SP 23)
20. ul. Nałkowskich (os. Słoneczny Dom)

19 września 2014 r. w Lublinie ruszył system wypożyczalni rowerów. Do użytku oddano wtedy 400 rowerów w 40 stacjach na terenie całego miasta. Infrastruktura dla rowerów powstawała w porozumieniu z partnerami ze środowisk rowerowych. Oprócz tego konsultacje projektu przeprowadzano z policją.

2015-06-19 19:24:56
(fot. lublin112.pl)

18 komentarzy

  1. Ja mam negatywne doświadczenia odnośnie roweru miejskiego ale mam nadzieję, że tylko w moim przypadku tak się działo. Cztery wypożyczenia i za każdym razem coś nie tak jak potrzeba i cztery razy kontakt z operatorem Nextbike. Stan techniczny rowerów też potrafi pozostawiać wiele do życzenia. Ogólnie rzecz biorąc inicjatywa fajna ale trzeba popracować nad całością jeszcze trochę.

    • Niestety, ale mam podobne odczucia. Ja jeżdżę swoim rowerem, ale 4 razy chciałem wypożyczyć rower i 3 razy był problem. Co do rowerów to słyszałem, że te w tym roku są używane z Warszawy. I chyba coś w tym jest patrząc na stan niektórych.
      Pomysł jest fajny, ale realizacja pozostawia sporo do życzenia.

      • zauwązyłem, że w wielu rowerach nie świecą lampy, przednia i tylna. One chyba sa załączane automatycznie? O tragedie nie trudno, bo niestety na świadomość i odpowiedzialnośc rowerzystów nie ma co liczyć, wczoraj widziałem dwójkę cykliwstów na LRM, jadacych po zmroku racławickimi bez oświetlenia, ciemne stroje… będą tragedie.

  2. Jak dla mnie to te rowery są strasznie ciężkie i toporne, wypożyczałam 3 razy i za każdym było coś nie tak, az 2 razy były to przeskakujące przerzutki…

  3. a gdzie stacje przy Tesco? Olimp? Plaza? Czyżby ZTM bał się o utratę pasażerów?

  4. „2. ul. Spokojna (przy MSWiA)” To w Lublinie siedzibę ma MSWiA? No, no, no…

  5. A o Czechowie i Koncertowej (przy Lidlu), Braci Wieniawskich i Kosmowskiej pozapominali – czarny punkt…

  6. System jest bardzo niewygodny, Na dodatek te rowery sa strasznie toporne i zdaja sie być rozklekotane. Pamiętam używałem juz w pierwszym miesiacu działania systemu i juz wtedy jeździło sie tym fatalnie. Po pierwsze, powinini zmienić system wypozyczeń. Jest strasznie uciążliwy. Pamietam jak byłem w Londynie, wystarczyło miec karte kredytową kilka sekund i po sprawie. A tu sie człowieku loguj, zakładaj konto, doładowuj, stój w kolejce pod tym terminalem. Dwa, stacje nie sa uzupełniane. rano wszsycy dojeżdzaja do centrum i przez pół dnia stacje na obrzeżach sa puste… starszanie to mało funkcjonalne.

    • 90% osób posiada smartphona, wystarczy aplikacja oficjalna Nextbike i po krzyku. Podchodzisz do roweru skanujesz QR kod i masz rower. Dodatkowo jest wykaz wypożyczeń oraz ile złotówek zjadło z naszego konta 🙂

      Wypożyczenie trwa 2-3s.

  7. Jak publiczne, tzn. niczyje i nikt o nie nie dba wiec są rozklekotane, co tu dziwnego ?
    Raz jechalem tym rowerem i faktycznie komfort jazdy pozostawia wiele do zyczenia.
    Powinny byc tez meskie, a nie damki same.

    • Ale to nie jest żaden argument, po drugie, to majatek prywatny firmy nextbike. Po trzecie, to efekt słabej jakości wykonania i braku odpowiedniego serwisowania. (zapewne ze względu na to, iż to rowery do publicznego użytku, zastosowano najtańsze elementy – co za tym idzie najmniej wytrzymałe, a powienno być odwrotnie.) Najbardziej śmieszy mnie ten koszyk… jak wiezie się coś co z niego wystaje to będzie nam przeszkadzała ta rzecz w skręcaniu.

  8. To są rowery miejskie wiec nikt nie będzie inwestował w nie wiadomo ile przerzutek dobrej firmy. Musza byc tez toporne żeby idioci nie jeździli nimi po lasach, tylko po ścieżkach, a są rozklekotane bo niestety takich idiotów nie brakuje. Uważam, ze inicjatywa jest super, szczególnie dla tych co nie maja funduszy na kupno swojego roweru. A żeby sie do nich przekonać to trzeba korzystać. A nie „wypożyczałem juz 3 razy”, wow ilośc nie do pobicia…

Z kraju