Wróciły pociągi z Lublina przez Kraśnik do Zaklikowa. Rusza remont odcinka do Stalowej Woli

Zakończyła się przebudowa kolejnego odcinka linii kolejowej z Lublina do Stalowej Woli. Pociągi od dzisiaj kursują już do Zaklikowa.

Od piątku wznowione zostało kursowanie pociągów na odcinku Kraśnik – Zaklików. Tym samym pociągi z Lublina do Stalowej Woli nie będą już kończyły kursu w Kraśniku, lecz dojeżdżają do Zaklikowa. Po nowych torach i bez komunikacji zastępczej, czas podróży na trasie Lublin – Zaklików z dotychczasowych 2h 12 min został skrócony do 1h 27 min.

Pasażerowie mają też do dyspozycji zmodernizowane przystanki w Kraśniku, Szastarce, Polichnie Kraśnickiej, Rzeczycy Kolonii, Rzeczycy i Potoku Kraśnickim. Nowe perony są dobrze oświetlone i wyposażone w ławki i wiaty. Przygotowano oznakowanie oraz informację pasażerską. Wszystkie obiekty są wyższe, ułatwiają wsiadanie i wysiadanie z pociągu oraz dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

W ramach inwestycji zmodernizowano 35 km odcinek szlaku kolejowego, zamontowano również 16 nowych rozjazdów, czyli elementów odpowiadających za bezpieczny i przewidywalny przejazd pociągów z toru na tor. Dla planowanej elektryfikacji, posadowiono już ponad 600 konstrukcji sieci trakcyjnej.

Wraz z początkiem kwietnia rozpocznie się ostatni etap przebudowy linii miedzy Lublinem a Stalową Wolą. Wykonawca zajmie się odcinkiem Zaklików – Stalowa Wola Rozwadów. W planach jest budowa 4 nowych peronów w Zaklikowie, Lipie, Kępie i Pilchowie oraz dwóch dodatkowych przystanków: Zaklików Miasto i Charzewice. Na peronach będą wygodne ławki, wiaty oraz udogodnienia dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

Prace między Zaklikowem a Stalową Wolą Rozwadów obejmą m.in. 22 km toru, 14 rozjazdów. Wyremontowany będzie 300-metrowy trójprzęsłowy most kolejowy na Sanie. Odnowiona konstrukcja pozwoli na podniesienie prędkości pociągów z 30 km/h do 120 km/h.

(fot. lublin112 – zdjęcie ilustracyjne)

Zobacz również

4 komentarze

  1. Jeszcze tylko przypomnieć maszynistom, że nie mają pierwszeństwa gdy znajdują się przed przejazdem (a dopiero wtedy, gdy się na nim znajdują) a rozpędzony samochód czy jeszcze bardziej rozpędzony rowerzysta (jak to niektórzy twierdzą) nie zatrzyma się w miejscu przed przejazdem.

  2. To w końcu zmodernizowany odcinek do Zaklikowa jest zelektryfikowany, czy nie?. Podróż z Lublina do Zaklikowa ma trwać 1 godz. 27 min. przy prędkości do 120 km\ godz., Coś się tu w obliczeniach nie zgadza bo to nie całe 80 km odległości. Szkoda bezpowrotna bo to był pociąg grzybiarzy. Na trasie w okolicy Leśniczówki należało wysiadać z 1 wagonu, nazbierać grzybów i ponownie siadać do ostatniego wagonu. Po przejściu całego składu czynności należało powtarzać. Teraz Adios Rydzyki i Prawdziwki.

  3. nowa teoria przypomniec moze kierowcą a nie maszynistą jak bedzie przebiegla zajac to Franiu krzycz stój zajac pociąg jedzie hehe 🙂

Pracapraca.lublin112.pl

    Kursy walut

    • USD 3.9505zł 0.49%
    • GBP 5.1404zł 0.8%
    • EUR 4.633zł 0.31%
    • CHF 4.3329zł 0.5%

    Polub nas

    Materiały wideo

    Lubelscy policjanci wzięli udział w akcji #GaszynChallenge (wideo)
    Nowe iluminacje świąteczne na Rynku Wielkim w Zamościu (wideo)
    99. Rocznica Bitwy pod Komarowem (wideo)
    W Zamościu trwa 18 Międzynarodowy Festiwal Folklorystyczny EUROFOLK (wideo)
    W Zamościu trwa XIII Zamojski Festiwal Kultury (wideo)

    Co? Gdzie? Kiedy?

    Spektakl słowno – muzyczny „Nasz papież” w Katolickim Uniwersytecie Lubelskim
    Targi marki Festool w Lublinie. Przedstawią rozwiązania dla branży stolarskiej i budowlanej
    Nabór do drużyny cheerleaderek – Perełki Tytanów
    „Obieraczki kapuściane” w Muzeum Wsi Lubelskiej
    Uroczyste obchody 81 rocznicy masowego mordu w Szczuczkach