W niedzielę na trasę Lublin – Dęblin wracają pociągi. Na razie nie ma co liczyć na znaczne skrócenie czasu przejazdu

Po dwóch latach przerwy na szlaku kolejowym pomiędzy Lublinem a Dęblinem znów zaczną kursować pociągi pasażerskie. Na razie jednym torem, dlatego czas przejazdu do Warszawy będzie zaledwie o kilkanaście minut krótszy, niż objazdem przez Łuków.

Wraz z zakończeniem kolejnego etapu przebudowy linii kolejowej Lublin – Warszawa, w niedzielę 15 grudnia wznowiony zostanie ruch pociągów pasażerskich na odcinku pomiędzy Lublinem a Dęblinem. Chodzi zarówno o składy regionalne, jak też dalekobieżne. Trasę Lublin – Warszawa będzie obsługiwało 7 par pociągów dalekobieżnych PKP Intercity. Najszybszy dojedzie do stolicy w 2 godz. i 16 minut, a więc tylko kilkanaście minut krócej niż obecne składy jadące objazdem przez Łuków i Parczew. Z kolei na trasę Lublin – Dęblin wyjedzie 5 par pociągów Przewozów Regionalnych, najszybszy pokona ten odcinek w 1 godz. i 19 minut.

Niewielka różnica w czasie przejazdu spowodowana jest tym, że wznowienie ruchu, nie oznacza jeszcze zakończenia prac na tym szlaku kolejowym. Pociągi będą się poruszały tylko jednym torem, drugi cały czas jest w budowie i dopiero pod koniec 2020 roku PKP planuje udostępnienie go do ruchu. Z kolei całkowite zakończenie prac zaplanowano w 2022 roku.

Między Dęblinem a Lublinem zmodernizowano już 15 peronów na stacjach: Puławy, Puławy Chemia, Puławy Miasto, Nałęczów, Sadurki, Motycz, Lublin oraz przystankach: Pożóg, Klementowice, Łopatki, Czesławice, Miłocin Lubelski, Motycz Leśny, Stasin Polny, Lublin Zachodni. Zostały one podwyższone, dzięki czemu pasażerowie będą mieli ułatwione wsiadanie i wysiadanie z pociągów, ustawiono nowe ławki i wiaty, zamontowano antypoślizgową nawierzchnię, jasne oświetlenie, czytelną informację pasażerską i wyraźne oznakowanie. Wszystkie obiekty przystosowane zostały też dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się. W Puławach, Nałęczowie i Motyczu powstają też nowe przejścia podziemne. Będą one wyposażone w windy.

Na wysokości os. Poręba zbudowano nowy przystanek Lublin Zachodni. Obecnie przygotowany jest peron wyspowy z ławkami, oznakowaniem i gablotami informacyjnymi oraz przejście podziemne. Trwa też układanie asfaltu na drodze, mającej zapewnić dojazd do przystanku od ul. Węglinek. W styczniu powstanie szeroka, stumetrowa wiata. Na razie na nowym przystanku będą się zatrzymywały tylko pociągi regionalne. Z zapowiedzi PKP Intercity wynika, że przystanek zostanie ujęty w rozkładzie pociągów dalekobieżnych dopiero w marcu.

Prace prowadzone są również na stacji w Lublinie, która od niedzieli zmieni nazwę na Lublin Główny. Pociągi będą zatrzymywać się na nowym peronie wyspowym nr 3. Obecnie przygotowane są ławki, oświetlenie i gabloty informacyjne. Podróżni między dworcem, peronem a skwerem im. Grażyny Chrostowskiej będą mieli wygodne dojście do pociągu nowym tunelem podziemnym. Na peronie dostępna będzie również winda. W planach jest także budowa łącznicy między linią do Warszawy i linią do Stalowej Woli. Pozwoli to odciążyć dworzec od pociągów, które obecnie muszą na niego wjeżdżać, aby zmienić kierunek jazdy.

Po zakończeniu inwestycji czas przejazdu najszybszego pociągu między stolicami Mazowsza i Lubelszczyzny skróci się do około 1 godziny 30 min. Pociągi pojadą z prędkością do 160 km/h. Powstanie 77 nowych peronów i 11 nowych podziemnych przejść dla pieszych, które poprawią komfort obsługi.

(fot. PKP, UW)

Zobacz również

15 komentarzy

  1. wykończony objazdem mieszkaniec

    A czy na nową trasę wrócą takze te towarowe 41 wagonowe sklady z mialem węglowym do elektrowni Kozienice , jezdzące z prędkoscią ślimaka i stojąc z nie gaszonym silnikiem po kilka godzin na stacji w Lubartowie ,zanieczyszczają środowisko i doprowadzają do szału okolicznych mieszkańców ,którym trzesą się szyby w oknach ?

    • Tak, do czasu aż w polsce dalej będzie palić się węglem zamiast pozwolić na budowe elektrowni atomowej.

      • Odpowiem dwoma cytatami dwóch nastoletnich zasmarkanych tępych idiotek udających zatrosanie o losy planety: „NIe możemy dopuścić do budowy kolejnych Czarnobyli..”, albo „How dare you…” – ten z ostatnich dni od nowej „gwiazdy” pseudoekologii, która ledwo wypuściła cycek z gęby, a już zabiera głos w sprawach o których nie ma bladego pojęcia

  2. Te 2 lata to chyba z Duuużymm hakiem 😉
    Nasuwa się pytanie kiedy będzie pierwszy wypadek na placu budowy – bo prace tam trwają dalej a dojdą pociągi 🙁

    • Stefanek doczytaj art przynajmniej do połowy to się dowiesz że planowane zakończenie remontu na 2022… planowane….
      6 lat (jak się uda…) remontu 160 km torów… To jeden z dowodów „udolności” rządzących… Ech…

      • Ech znawcy! Cały odcinek czyli biorąc pod uwagę też Otwock, a jak wiadomo , tamtędy pociągi dalekobieżne przejadą najpóźniej więc nadal będzie przez Stojadła/Mińsk Maz. Odcinek mazowiecki od wawy wschodniej przez Otwock został zaczęty najpóźniej więc dlatego też będzie cały nieco później. Podziękujmy też mieszkańcom podwarszawki za sprzeciwy co do tej przebudowy! Kto w temacie ten wie, a kto nie jest ten niech lepiej nie wymądrza się. Pozdrawiam prawdziwych znawców kolei!

  3. A zaraz po wygraniu przetargu ,PKP twierdzilo ze remont potrwa ok 2 lat .Ja rozumiem że jest poślizg bo wlosi olali robotę ,tzn,olali naszych podwykonawców i się zawinęli ,ale zeby z dwoch lat zrobilo się 6 ? bo bite 4 lata to już trwa .4Lata to jeszcze zrozumiem ,ale 6 ? Chciałbym wiedzieć kto oszacował czas tego remontu na ok 2 lata ?

  4. Czyli korki na Diamentowej potrwają jeszcze do 2022 roku? 😀

  5. Jechałem do Warszawy przez Parczew, wcale nie jest tak źle w Łukowie tylko dłużej się stoi. Przynajmniej widoki przyrody są naturalne. Jakby czas na tym szlaku wolniej leciał 🌄🦉🦅🐂🐗🐴🦡🌈🌻🌲😀

  6. Na co komu dziś te pociągi? Ja wyjeżdżając z Czubów po 50 min od uruchomienia silnika wjeżdżam na obwodnicę Garwolina. Gdyby S17 była ukończona w całości to ile by trwał przejazd?
    Niemniej jednak cieszę się, że żyłem wczasach gdy jadąc pociągiem mogłem stanąć sobie w otwartym oknie, podziwiać zarośnięte tory w okolicach stacji, wąchać zapach zaolejonego podkładu kolejowego, że mogłem wypatrywać nieczynnych lokomotyw stojących „na zapleczu” w krzakach, czy też napawać się widokiem ruin nieczynnych parowozowni, że mogłem „na dziko” pokręcić się po lubelskiej lokomotywowni przy której stało kilkanaście jak nie kilkadziesiąt czynnych i nie czynnych lokomotyw, EU07, ET22, SU45. To był klimat kolei który odszedł bezpowrotnie.

    • To jak to jest z tymi samochodami? Jedni (ja Ty) piszą, że super. Inni, że nie da się wyjechać o osiedla, że wszędzie korki, że nie ma gdzie zaparkować, że paliwo za drogie itp.

    • wąskotorówka była jeszcze ciekawsza – można było wyskoczyć podczas jazdy zrobić siku i jeszcze dogonić pociąg

    • @B. Po zakończeniu budowy S17 czas przejazdu się skróci a i owszem, ale tylko do Zakrętu. Dalej będą korki tak jak teraz. Albo i większe, bo wrócą na nią ci, co teraz jeżdżą bokami, w tym przerośnięte dostawczaki . Nawet budowa wschodniej części A 2 tu nie pomoże za bardzo.
      A za 2-3 lata zaczną się remonty i sytuacja wróci do normy: 3 h albo i dłużej w korkach.
      Ja tam wolę jechać 3h pociągiem, gdzie mogę sobie poczytać czy obejrzeć jakiś film, bez stresu na spokojnie, niż jechać samochodem i się męczyć i stresować szukając miejsca na parkingu.

  7. Franiu ,jak kupisz sobie samochód to się dowiesz „jak to jest ” .Siedząc przed komputerem i pisząc non stop komentarze ,na pewno się nie dowiesz

    • Po co mi kolejny samochód? Prędzej nowy rower sobie kupie, bo już stary (starszy nawet niż samochód), więc i przestarzały oraz mocno wyeksploatowany.

Pracapraca.lublin112.pl

    Kursy walut

    • USD 3.9189zł 0.23%
    • GBP 5.1109zł 0.28%
    • EUR 4.2502zł 0.24%
    • CHF 3.9921zł 0.17%

    Polub nas

    Darmowe ogłoszenia lokalne

      Materiały wideo

      Nowe iluminacje świąteczne na Rynku Wielkim w Zamościu (wideo)
      99. Rocznica Bitwy pod Komarowem (wideo)
      W Zamościu trwa 18 Międzynarodowy Festiwal Folklorystyczny EUROFOLK (wideo)
      W Zamościu trwa XIII Zamojski Festiwal Kultury (wideo)
      Szturm Twierdzy Zamość 2019

      Co? Gdzie? Kiedy?

      Wyprzedaż garażowa stała się już lokalną tradycją
      XI Dzień Historyka na UMCS
      Botaniczna Piątka Lublin – edycja wiosenna
      Zaproszenie do udziału w terenowych akcjach poboru krwi
      Bezpłatne Warsztaty Cheerleadingu! Przyjdź, spróbuj!
      x

      Szanowny Czytelniku!

      Pragniemy Cię poinformować, że nasza strona może dostosowywać treści do Twoich potrzeb. Aby to robić, potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie danych w celach personalizacji treści marketingowych, dzięki czemu otrzymujesz:

      Lepszą jakość strony. Możemy dostosowywać treści pasujące do poszczególnych grup odbiorców.

      Reklam jest mniej i są bardziej dopasowane do Twoich potrzeb. Dzięki reklamom finansujemy nasz rozwój, dzięki czemu nasz serwis nie wymaga opłat

      Twoje dane są u nas bezpieczne.Zgodę na przetwarzanie danych możesz wycofać w każdej chwili na stronie Polityka Prywatności.

      Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na przetwarzanie, w tym profilowanie* przez ITLU sp z o.o. oraz naszych Partnerów, Twoich danych danych osobowych zapisanych w plikach cookies i im podobnych technologiach stosowanych w Serwisach przez ITLU sp. z o.o. i Partnerów w celu marketingowym, obejmującym analitykę w celach marketingowych oraz wyświetlanie spersonalizowanych ofert, reklam i innych usług.

      Pamiętaj, możesz w każdej chwili nie wyrazić zgody lub cofnąć zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.

      Informujemy także, że poprzez korzystanie z tego Serwisu bez zmiany ustawień Twojego oprogramowania/przeglądarki wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych w celach dopasowania treści i reklam. Więcej przeczytasz w naszej Polityce Prywatności.

      Kto jest administratorem danych osobowych?

      Administratorem Twoich danych osobowych będziemy my, tj. spółka ITLU Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie oraz nasi Partnerzy (reklamodawcy).

      Szczegółowe informacje na temat celów przetwarzania

      Twoje dane uzyskane w naszych Serwisach za pomocą plików cookies i im podobnych technologii będziemy przetwarzać, w tym profilować:

      • w naszych celach marketingowych polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie, w celach badań analitycznych w celach marketingowych, w celach dokonywania analiz i badania ruchu na stronach, w celu zapewnienia bezpieczeństwa naszych usług, w celu dochodzenia praw i roszczeń (podstawa: nasz prawnie uzasadniony interes),
      • w celach marketingowych naszych partnerów-reklamodawców, polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie, w celach badań analitycznych w celach marketingowych (podstawa: Twoja zgoda).

      Jeśli wyrazisz na to zgodę nasi Partnerzy będą przetwarzali, w tym też profilowali Twoje dane osobowe uzyskane w naszych Serwisach za pomocą plików cookies i im podobnych technologii w celach marketingowych polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie a także badań analitycznych w tych celach.

      Więcej przeczytasz w Polityce Prywatności.

      Twoje prawa

      Jeśli wyraziłeś zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych możesz ją zawsze cofnąć.

      Przysługuje Ci też prawo dostępu do Twoich danych, prawo do ich sprostowania, usuwania, prawo do przenoszenia danych, wyrażenia sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania. Przysługuje Ci także prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym będzie Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Więcej na temat Twoich uprawnień przeczytasz tutaj.

      * Do przetwarzania wykorzystywane będą następujące dane: Twój adres IP, adres URL żądania, nazwa domeny, identyfikator urządzenia, typ przeglądarki, język przeglądarki, liczba kliknięć, ilość czasu spędzonego na poszczególnych stronach, data i godzina korzystania z Serwisu, typ i wersja systemu operacyjnego, rozdzielczość ekranu, dane zbierane w dziennikach serwera a także inne podobne informacje.