Tragiczny wypadek na ekspresówce. Pchali samochód, jednego z mężczyzn potrąciła ciężarówka (zdjęcia)

W poniedziałek wieczorem na drodze ekspresowej S17 doszło do tragicznego wypadku. Nie żyje mężczyzna potrącony przez ciężarówkę.

Do wypadku doszło w poniedziałek około godziny 21:25 w miejscowości Jaworów w gminie Żyrzyn w powiecie puławskim, pomiędzy węzeł Skrudki a węzeł Żyrzyn. Na drodze ekspresowej S17 Lublin – Warszawa pojazd ciężarowy potrącił mężczyznę. Na miejscu interweniowała straż pożarna, zespół ratownictwa medycznego, policja oraz służba drogowa.

Jak wstępnie ustalono, pojazd osobowy poruszał się w kierunku Lublina. W pewnym momencie zabrakło w nim paliwa. Kierowca z pasażerem wysiedli z samochodu i zaczęli go pchać po pasie awaryjnym. Kierowca pchał samochód z lewej strony, przy otwartych drzwiach, nie mając założonej kamizelki odblaskowej. Po chwili nadjechał pojazd ciężarowy kierowany przez 26-latka i potrącił jednego z mężczyzn. Niestety w wyniku odniesionych obrażeń 58-latek poniósł śmierć na miejscu. Przez kilka godzin, w rejonie zdarzenia trwały czynności policji pod nadzorem prokuratora. Droga była częściowo nieprzejezdna. Trwa ustalanie szczegółowych okoliczności wypadku.

To już kolejne tego typu zdarzenie w naszym regionie. W 2016 roku w miejscowości Wierzchowiska na drodze ekspresowej S12/17 Piaski – Lublin w mężczyzn pchających auto dostawcze wjechał kierowca pojazdu osobowego. Jak wtedy ustalili funkcjonariuszy świdnickiej drogówki, dostawczym renaultem, w kierunku Lublina jechało trzech młodych mężczyzn, obywateli Ukrainy. W pewnym momencie pojazd, którym się poruszali, uległ awarii. Mężczyźni wysiedli, dwóch z nich stanęło z tyłu, trzeci otworzył drzwi i w ten sposób usiłowali zepchnąć samochód na skraj jezdni.

Wtedy nadjechał rozpędzony opel omega. Jego kierowca w gęstej mgle nie zauważył w porę przeszkody i wjechał w mężczyznę stojącego przy drzwiach busa. Siłą uderzenia była tak wielka, że w renaulcie wyrwane zostały drzwi, zaś potrącony mężczyzna przeleciał w powietrzu kilkadziesiąt metrów. Opel uderzył zaś w bariery energochłonne. Poszkodowany mężczyzna zginął na miejscu w wyniku ciężkich obrażeń ciała. Dwóm jego kolegom, jak też kierowcy opla nic się nie stało.

(fot. OSP KSRG Żyrzyn, Policja Puławy)

Zobacz również

26 komentarzy

  1. Dlatego PJ powinno być wydawane na pięć lat. Jedni odświeżaliby swoje wiadomości, a inni może by się czegoś nauczyli.

  2. sędzia (nie) sprawiedliwy

    pretendent do nagrody Darwina 2019

  3. And this year’s Darwin award goes to…

  4. No i dobrze, że kierowcy opla nic się nie stało – będzie miał kto być „pociągnięty” do odpowiedzialności.
    A może jakieś odszkodowanko…

  5. 1. Kilka pierwszych wpisów i każdy bardziej kretyński od poprzedniego.
    Samochód uległ awarii, więc kierujący był (w miarę możliwości) usunąć go z jezdni, na pas awaryjny.
    Natomiast to kierujący, który potrącił śmiertelnie osobę jest winien spowodowania wypadku, bo poruszał się z prędkością, która nie pozwoliła mu na najechanie na poprzedzający pojazd lub przeszkodę nieruchomą.
    W ten sposób dochodzi do karamboli.
    Jeżeli nadal nie rozumiecie, kto jest tu winny to zastanówcie się nad dalszym przebiegiem zdarzenia. Nie wiadomo czy pierwszy pojazd udało się usunąć z jedni, nie wiadomo czy drugi pojazd udało się usunąć z jedni, a do kolejnych najechań jednak nie dochodziło.
    Nie twierdzę, że łatwo jest dostrzec i odpowiednio zareagować na pojawiającą się nagle we mgle na jezdni przeszkodę, ale takie warunki sprawiają, ze prędkość bezpieczna jest dużo niższa niż dopuszczalna. Nie powiem ile ona wynosi – to jest decyzja kierującego. W tym przypadku kierujący jechał za szybko (skoro najechał na poprzedzający pojazd, który nie miał dużej prędkości podczas pchania), ale miał prawo tam stać, bo np. uległ awarii, albo stał na końcu zatoru drogowego.

    2. Ciekawe jak z kamizelkami.

    • 3. Jeżeli któregoś razu, znajdziecie się we mgle na końcu korka na ekspresówce – to szybko zrozumiecie kto jest w takiej sytuacji (najechania na coś/kogoś na jedni) winny.

    • 4. Polscy użytkownicy dróg po raz kolejny udowodnili, że nie potrafią nic poza bezmyślnym pędzeniem na pałę we mgle.
      5. Jedne z najnowocześniejszych dróg w Europie, a najbardziej niebezpieczne.

      • Gdzie „mondrołku” tam jest napisane że wjechał w tył samochodu!? Po drugie Mgła była w zdarzeniu z przed kilku lat!

    • Misiu – pieszym nie wolno przebywać na drodze ekspresowej.
      Jak masz awarię, to zanim się zatrzymasz, masz zas_any obowiązek zjechać na pas awaryjny. Jak już stoisz na awaryjnym to masz spier_alać za bariery, a nie kombinować, jak by tu na pomocy drogowej przyoszczędzić.
      Jeżeli masz problemy ze zrozumieniem, to wyjaśnię tobie jak ja rozumiem treść artykułu:
      1. Ukraińcy jechali niesprawnym busem, który w pewnym momencie „zdechł” zupełnie.
      2. Zamiast siłą rozpędu zjechać na pas awaryjny, wejść za bariery, zadzwonić po pomoc, jechali ile się dało pasem ruchu.
      3. Jak już stanęli na pasie ruchu, to w końcu postanowili auto zepchnąć na awaryjny.
      4. Kierowca zamiast siedzieć w kabinie i pozwolić narażać życie otworzył drzwi i też pchał samochód, pewnie częściowo „zahaczając” przy tym o lewy pas ruchu.
      5. Kierowca Opla pewnie widział przeszkodę i postanowił ją ominąć od lewej (nie wpierniczył się przecież w tył dostawczaka, jak to często w takich przypadkach bywa). Nie spodziewał się tylko otwartych drzwi i stojącego w nich samobójcy.

  6. No tak , była mgła więc nie mógł zauważyć przeszkody ale jechać szybko już się nie bał , mgła nie przeszkadzała .Szkoda młodego człowieka.

  7. Haha dwa wątki w jednym artykule dla polaczków zbyt skomplikowane😂🤣

  8. Instrukcja postępowania w razie awarii auta na drodze (nie tylko szybkiego ruchu): włączyć awaryjne; nałożyć kamizelkę odblaskową, którą mamy przecież pod ręką; opuścić pojazd; umieścić trójkąt ostrzegawczy min 50m przed autem (od tyłu); wyp**** poza pas drogowy łącznie z pasażerami. Pojęli?!

  9. Zawsze powtarzam.. trojkat postawić i biegiem spierda..lac za barierki..i dzwonic pomoc ..

    • nie takie proste

      Tylko że postawić trójkąt to też trzeba zdążyć zanim cię ktoś przejedzie.

  10. jakim trzeba być rozgarniętym,żeby jechać aż skończy się paliwo???

  11. „Jedne z najniebezpieczniejszych dróg” jak widać pełną są myślących inaczej „Franiów”. Nie spotkałem się z tak bezmyślnym zachowaniem na drogach szybkiego ruchu w krajach, w których „Franie” nie występują. Jeśli wóz uległ awarii – należy bezwzględnie usunąć go z pasu ruchu, oznakować w odpowiedni sposób, wezwać stosowne służby i niezwłocznie ewakuować się z drogi. Kto postępuje jak „Franio”, obarcza innych kierowców traumą do końca życia….

  12. trzeba być idiotą żeby nie widzieć ile jest paliwa w zbiorniku, jechał na rezerwie i po życiu

  13. Zawsze zadziwia mnie takie myślenie ludzi o dziwnych horyzontach myślowych: zamiast zrobić jak instrukcja przewiduje to „łoj po co”, a po co kamizelka, bo się śmiesznie wygląda, a po co trójkąt, a po co awaryjne, „łoj po co”. Może jakby chociaż ten co pchał od strony kierowcy włączył awaryjne, założył kamizelkę, wysiadł, idąc po pasie awaryjnym 100 kroków za samochodem rozstawił trójkąt, to miałby większe szanse na przeżycie, nawet jakby spychał ten samochód na awaryjny. A tak rodzinie kłopotu narobił i kierowcy innego pojazdu.

  14. Bez świateł awaryjnych, bez paliwa, bez kamizelki, bez trjkąta, bez zamkniętych dzwi, bez oglądania się, bezmyślnie. I piszą bo ciężarówka uderzyła i ktoś zginął no szkoda chłopa, ale przez takie nieprzepisowe zachowanie kierowcy cytroena mogło też spotkać kierowce tej ciężarówki, bo wystarczył tylko jakiś manewr lekki i hamowanie to by wszyscy zginęli bo naczepa by zmiotła całego tego dostawczaka, a prędkość na ekspresówce, po to są ekspresówki, tak że komętarze są potrzebne tylko niektórzy myślą w ten sam sposób jak ten co zginął uważają że kierowca ciężarowego źle zrobił, taka przeszkoda na drodze nieoświetlona zauważalna jest w ostatniej chwili a pan był z Rzeszowa to na oparach by nie dojechał powinien być zatankowany.

Pracapraca.lublin112.pl

    Kursy walut

    • USD 3.9556zł 0.27%
    • GBP 5.145zł 0.35%
    • EUR 4.2732zł 0.04%
    • CHF 4.0213zł -0.01%

    Polub nas

    Darmowe ogłoszenia lokalne

      Materiały wideo

      Nowe iluminacje świąteczne na Rynku Wielkim w Zamościu (wideo)
      99. Rocznica Bitwy pod Komarowem (wideo)
      W Zamościu trwa 18 Międzynarodowy Festiwal Folklorystyczny EUROFOLK (wideo)
      W Zamościu trwa XIII Zamojski Festiwal Kultury (wideo)
      Szturm Twierdzy Zamość 2019

      Co? Gdzie? Kiedy?

      Maraton Teatralny w Ośrodku Praktyk Teatralnych „Gardzienice” w Gardzienicach
      Dwie wystawy Stanisława Baja zaplanowano w Galerii Gardzienice
      Zgromadzenie Noworoczne w Ośrodku Praktyk Teatralnych „Gardzienice”
      Wyprzedaż garażowa stała się już lokalną tradycją
      XI Dzień Historyka na UMCS
      x

      Szanowny Czytelniku!

      Pragniemy Cię poinformować, że nasza strona może dostosowywać treści do Twoich potrzeb. Aby to robić, potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie danych w celach personalizacji treści marketingowych, dzięki czemu otrzymujesz:

      Lepszą jakość strony. Możemy dostosowywać treści pasujące do poszczególnych grup odbiorców.

      Reklam jest mniej i są bardziej dopasowane do Twoich potrzeb. Dzięki reklamom finansujemy nasz rozwój, dzięki czemu nasz serwis nie wymaga opłat

      Twoje dane są u nas bezpieczne.Zgodę na przetwarzanie danych możesz wycofać w każdej chwili na stronie Polityka Prywatności.

      Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na przetwarzanie, w tym profilowanie* przez ITLU sp z o.o. oraz naszych Partnerów, Twoich danych danych osobowych zapisanych w plikach cookies i im podobnych technologiach stosowanych w Serwisach przez ITLU sp. z o.o. i Partnerów w celu marketingowym, obejmującym analitykę w celach marketingowych oraz wyświetlanie spersonalizowanych ofert, reklam i innych usług.

      Pamiętaj, możesz w każdej chwili nie wyrazić zgody lub cofnąć zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.

      Informujemy także, że poprzez korzystanie z tego Serwisu bez zmiany ustawień Twojego oprogramowania/przeglądarki wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych w celach dopasowania treści i reklam. Więcej przeczytasz w naszej Polityce Prywatności.

      Kto jest administratorem danych osobowych?

      Administratorem Twoich danych osobowych będziemy my, tj. spółka ITLU Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie oraz nasi Partnerzy (reklamodawcy).

      Szczegółowe informacje na temat celów przetwarzania

      Twoje dane uzyskane w naszych Serwisach za pomocą plików cookies i im podobnych technologii będziemy przetwarzać, w tym profilować:

      • w naszych celach marketingowych polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie, w celach badań analitycznych w celach marketingowych, w celach dokonywania analiz i badania ruchu na stronach, w celu zapewnienia bezpieczeństwa naszych usług, w celu dochodzenia praw i roszczeń (podstawa: nasz prawnie uzasadniony interes),
      • w celach marketingowych naszych partnerów-reklamodawców, polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie, w celach badań analitycznych w celach marketingowych (podstawa: Twoja zgoda).

      Jeśli wyrazisz na to zgodę nasi Partnerzy będą przetwarzali, w tym też profilowali Twoje dane osobowe uzyskane w naszych Serwisach za pomocą plików cookies i im podobnych technologii w celach marketingowych polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie a także badań analitycznych w tych celach.

      Więcej przeczytasz w Polityce Prywatności.

      Twoje prawa

      Jeśli wyraziłeś zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych możesz ją zawsze cofnąć.

      Przysługuje Ci też prawo dostępu do Twoich danych, prawo do ich sprostowania, usuwania, prawo do przenoszenia danych, wyrażenia sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania. Przysługuje Ci także prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym będzie Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Więcej na temat Twoich uprawnień przeczytasz tutaj.

      * Do przetwarzania wykorzystywane będą następujące dane: Twój adres IP, adres URL żądania, nazwa domeny, identyfikator urządzenia, typ przeglądarki, język przeglądarki, liczba kliknięć, ilość czasu spędzonego na poszczególnych stronach, data i godzina korzystania z Serwisu, typ i wersja systemu operacyjnego, rozdzielczość ekranu, dane zbierane w dziennikach serwera a także inne podobne informacje.