„To co zrobiono, jest jednym wielkim upokorzeniem fanów żużla”. Kibic w ostrych słowach o klubie

Po tym, jak po raz kolejny lubelscy fani żużla zawiedli się na systemie sprzedaży biletów, który tym razem miał być już niezawodny, wylała się czara goryczy. Kibice nie szczędzą ostrych słów w kierunku osób, które mają być odpowiedzialne za to, co się dzieje.

Rano informowaliśmy o problemach, jakie pojawiły się w środowy wieczór z zakupem karnetów na żużlowe mecze lubelskich koziołków w kolejnym sezonie. Z powodu ogromnego zainteresowania fanów żużla, nie dało się skorzystać z zapowiadanych wcześniej możliwości wyboru miejsca, czy też zakupu karnetów dla osób bliskich. Większość chętnych nie mogła wybrać miejsca na trybunach, gdyż wg komunikatu, jaki pojawiał się na stronie, opcja ta była niedostępna. Dlatego też konkretne miejsca były przydzielane z automatu. Przez to np. każdy z członków czteroosobowej rodziny ma miejsca w innej części stadionu. Kolejna rzecz, która rozzłościła kibiców to brak jakiejkolwiek informacji, ile w ogóle karnetów przeznaczono do sprzedaży.

Otrzymaliśmy od naszych czytelników szereg informacji na ten temat. We wszystkich znajdowały się krytyczne słowa wobec klubu, który po raz kolejny nie podołał organizacji sprzedaży wejściówek. Jeden z listów, jaki otrzymaliśmy od czytelnika Marka, postanowiliśmy opublikować:

– Od ponad 40 lat chodzę na żużel w Lublinie i kibicuję Motorowi. Byłem na stadionie jak brylował Tadeusz Berej, jak karierę zaczynał Marek Kępa, jak Motor miał 2 drużyny ligowe. Stałem w kolejce po bilety na Hansa Nielsena, ale pamiętam też czasy Michaiła Starostina, Kiryła Filinowa czy Sergieja Darkina. Wszyscy podziwiają to, co od trzech lat dzieje się w Lublinie w temacie żużla i traktują to jako coś cudownego i wzór dla innych klubów. To co dzieje się w temacie popularności i kibiców sportu żużlowego należy taktować jako ewenement i wielkie „ŁAŁ”.

Oddzielny temat to klub i jego działalność. Początek i II liga to sprawna organizacja i super marketing, natomiast obecnie to brak pomysłu, stagnacja i obojętność względem kibiców oraz robienie wielkiej kasy. Podobnie sytuacja wyglądała w latach 90 i czym się to skończyło, wszyscy wiemy. Stąd moja przestroga. To co w dniu zakupu karnetów zrobił klub, jest jednym wielkim upokorzeniem kibiców. Według wielu osób, wszystko wynika z niekompetencji niektórych działających w klubie osób oraz braku wyciągania wniosków. Klub, nie tylko żużlowy, żyje dla Kibiców i z Kibiców. To dzięki nim są sponsorzy i pieniądze z Miasta.

Po tym, co wydarzyło się w środę, Pan Jakub Kępa powinien oddać nagrodę, którą odebrał na Gali Speedway Ekstraligi. Powinien trzymać ją prawdziwy kibic, który był na meczach, a najlepiej ktoś ze Speedway Euphorii. Od czasu finału z Rowem Rybnik, kibice cały czas dostają po łapach. Kilkugodzinne kolejki po wejściówki, siedzenie po kilka godzin na e-bilety.pl, czy wszystkie problemy z eventim.pl, to nie romantyczne kibicowanie z lat 90 ubiegłego wieku, jak uważali niektórzy dziennikarze, ale prymitywizm kibicowania końcówki lat 90-tych. Jak można traktować kibiców jak przysłowiowe bydło.

Ludzie stali po 2,5 godziny przed meczem i nie wynikało to z romantyzmu, lecz z braku pomysłu klubu na organizacje imprezy. Tony butelek i puszek przed bramami to obraz wejścia na lubelski stadion w poprzednim sezonie. Kolejnym faktem jest to, że każdym meczem coraz więcej kibiców związanych mentalnie z dyscypliną na dobre i złe, siedziało w domu przed telewizorem, lub jeździło na wyjazdy. Tymczasem na stadionie przy Al. Zygmuntowskich ich miejsce zajmowali coraz częściej osoby, które nawet nie wiedziały w jakich kaskach jedzie Motor i nie bardzo miały ochotę się dowiedzieć, a ich główną atrakcją było piwo, papierosy i festynowa oprawa. Przecież w trakcie imprez masowych na trybunach nie wolno palić. Ilu dzieciom spotkania żużlowe będą kojarzyły się z papierosowym dymem i krzesełkiem zalanym piwem.

Pamiętajmy, że drużyna to co innego niż klub. Dla zawodników , którzy walczyli o jak najlepsze miejsce w lidze należy się szacunek, a dla działaczy czarna polewka na otrząśnięcie się z letargu. Na zmianę firmy sprzedającej bilety w ubiegłym sezonie potrzeba było pół sezonu, na opanowanie tematu papierosów i piwnego potoku sezonu nie wystarczyło już czasu, podobnie jak na zapewnienie normalnego wejścia na stadion i opanowania rezerwacji krzesełek streczem, szalikami oraz tzw. alkoholowymi małpkami.

Obiecywano nam numerowane krzesełka i około 10 tys. karnetów na sezon 2020 w dniu 20.11.2019, a mamy rozgoryczonych kolejnych kibiców, upokorzonych nieudolnie zorganizowaną sprzedażą karnetów. Tymczasem owe karnety są teraz do kupienia na OLX-ie w cenie ponad 600 zł i znowu p. Więckowski, jak w ubiegłym roku powie, że jak ktoś ma wiedzę, to niech zgłosi sprawę do prokuratury?

A może warto zadać pytanie, czy sprawy sprzedaży biletów nie należałoby jako oszustwa przez klub zgłosić do prokuratury? Przecież instrukcje zakupu biletów w tym deklaracje na temat wyboru miejsc z poziomu stadionu były kłamliwe, bo w ogóle to nie funkcjonowało. Tajemnicą poliszynela jest również fakt, iż niektórzy posiadali już karnety, zanim ruszyła ich sprzedaż internetowa, co również było wbrew zapewnieniom klubu. Czy więc faktycznie w sprzedaży internetowej było 10 tys. karnetów?

A spoglądając szerzej na działalność klubu. Gdzie jest firma, która w II i I lidze robiła taki bombowy pijar? Gdzie są zawodnicy, których wychowywał KM Cross i na co dostawał pokaźne pieniądze z budżetu miasta? Gdzie jest pomoc dla młodych chłopaków, którzy zdali licencję w ubiegłym sezonie? Dlaczego po mieście z różnych źródeł słychać informację, iż Panowie Prezesi nie będą przez 2 lata utrzymywali 16-latków, tylko niech łożą na nich rodzice, a przecież kasę z miasta dostają także na to? Rodziców z dochodami typu 4-5 tys. na czteroosobową rodzinę nie stać na zakup osprzętu, motocykla itp. Gdzie są idole dawnych lat, którzy powinni mieć możliwość przekazywania swojej wiedzy i związani z Lublinem jak Jerzy Mordel, Jurek Głogowski, Tomek Piszcz, Sebastian Trumiński itp.?

Teraz podobnie jak duża część kibiców mam dość. Nie chodzi o to, że ktoś nie kupił karnetów, gdyż każdy się z tym liczył, ale chodzi o styl. Drużynie życzę powodzenia, ale nie niekompetentnym działaczom. Po karnety za horrendalne pieniądze się nie wybieram, podobnie ja na kilkugodzinne stanie w kolejce licząc, że uda mi się kupić bilety. Przed telewizorem też raczej nie usiądę. Szkoda tylko, że resztę rodziny nauczyłem kibicować tej dyscyplinie, a teraz muszę ich tego oduczyć.

Jak napisał jeden z kibiców na Facebooku „Many, Many, Many” – to zasada coraz bardziej widoczna w Lublinie. Co jednak będzie, jeśli upokorzony kibic nie kupi piwa Perła, nie kupi nawozów z Azotów, nie pójdzie do Leroy Merlin, na przegląd pojedzie do innej stacji diagnostycznej niż Speedcar, a podczas wyborów na Prezydenta Lublina, zagłosuje na innego kandydata niż Krzysztof Żuk?

To nie jest tylko moje odczucie.
Kibic – już chyba niewierny.

Jak ustaliliśmy, klub tłumaczy całe zamieszanie tym, że zainteresowanie kibiców karnetami, przerosło oczekiwania. Jeszcze w dniu dzisiejszym ma zostać wydane specjalne oświadczenie w tej sprawie.

(fot. nadesłane)

15 komentarzy

  1. Jak ktoś chciał kupić bilet dla czteroosobowej rodziny to zaznaczał cztery bilety które z automatu były losowane obok siebie, więc pierwszy problem tego artykułu jest irracjonalny.

    Drugi problem artykułu mówi o liczbie biletów dostępnych do sprzedaży. Co daje taka informacja kibicowi chcącemu kupić bilet? Jak dla mnie wystarczającą informacją jest, że całość biletów została przekazania na sprzedaż karnetową.

    Podsumowując, cała sprawa która powstała wokół sprzedaży jest komiczna i niewarta wzbudzania afery. Śmieszna jest to, że ludzie uważają że wcześniej było lepiej. Przypomnijcie sobie wielogodzinne oczekiwanie na wejście i zajmowanie miejsc 2-3 h przed rozpoczęciem meczu. Połowę trybun pozajmowanych przez osoby które mają „czas” i lubią walnąć parę piwek przed rozpoczęciem meczu. Koce, bluzy porozrzucane po siedzeniach i zajmowanie 15 krzesełek przez jedną osobę. Piękne czasy…..

    Mam nadzieję, że teraz będzie bardziej cywilizowanie. Klub oraz zawodnicy w żadnym wypadku nie stracą na wybranej przez siebie formie sprzedaży ponieważ kibiców nie zabraknie, wcześniej też nie wszyscy mieli możliwość dostania się na stadion.

    • Co ty pleciesz? Jaki bilet dla czteroosobowej rodziny można było kupić? Siedziałem już na kompie od 20:00 i ze dwieście razy próbowałem kupić dla mojej rodziny, ale tylko raz udało mi się te bilety dodać do koszyka po czym przeszedłem do płatności i wywaliło mnie na stronę początkową. Nie pisz bzdur bo moi znajomi mieli tak samo. Skorzystali tylko nieliczni i handlarze.

  2. Dobrze niestety napisał – powiązania UM oraz prezesów miejskich spółek są widoczne – Grodzki był w MOSIR – teraz dostał warunki zabudowy na dawną halę szkielet na czubach , Piątek były radny PO – pozwolenie na budowę apartamentowca na al. racławickich, Więckowski widać co się dzieje na żużlu – niestety pieniądz rządzi światem a Lublin jest tego przykładem.

  3. Po co ten cały raban. Stadion nie z gumy. Kupicie bilety na sezon 2021.

  4. Kupować bilety przez internet to ,,trza umić” panie kibicu niewierny.

  5. Dobrze napisane i za to wielki szacunek dla tego kibica. Podobnie jak i on tak i ja od wczoraj straciłem szacunek do Kępy i Więckowskiego, pomimo iż z lubelskim żużlem jestem od lat. To co wczoraj było ciężko nazwać „sprzedażą biletów”, raczej nazwał bym to „biletowy burdel”. Jak żyję nie widziałem u nas takiego lekceważenia i upokorzenia swoich starych kibiców. Ciężko będzie ale co jak co od wczoraj wiem że naszego klubu żużlowego nie należy w żaden sposób wspierać, bo oni myślą tylko o sobie.

    • Młode pokolenie cwaniaków .

    • @bazyl – Jaki szacunek dla tego „kibica”?
      Pomijając to, co napisał.
      Trochę prawdy, trochę bełkotu i plotek i to wszystko okraszone politycznym wątkiem.
      Ale jeśli ktoś od 40 lat (tak napisał) kibicuje Motorowi i kończy list słowami:
      „Kibic – już chyba niewierny”
      To znaczy, że co?
      Teraz będzie kibicował Unii Leszno albo Stali Gorzów?
      Bo co?
      Obraził się na działaczy klubu, radnych i prezydenta?
      Obraził się na „eventim” bo karnetu nie kupił?
      I piszesz @bazyl „szacunek dla tego kibica”?
      Jakiego „kibica”?

  6. Najpierw nauczył kibicować rodzinę teraz musi oduczyć-paranoja .. zachowanie niedojrzalego dzieciaka…
    Pewnie Miesiąc czy Łaguta temu wszystkiemu winni ehh szkoda słów

  7. Jak za komuny karnety są dla pracowników w zakładach pracy i to nie mało , więcej niż w zeszłym roku . Kto pracuje ten ma.

  8. Wiadomo było. Ze dla wszystkich nie wystarczy karnetów. Gdyby wszyscy nie rzucili się w jednej chwili na karnety, nie było by kłopotów. A tak to do kogo pretensja? Do kibiców chyba. Wiadomo było że dla wszystkich nie wystarczy. Każdy kibic jest równy, nieważne czy kibiców Al 5 lat temu czy 15. Ja od 29 lat, ale to bez znaczenia, zawsze walczyłem o wejściówkę jak każdy inny kibic, nawet tzw. Sezonowy jak co nie którzy nazywają. Jedynie tylko numeracja miejsc jest lekkim niewypałem, ponieważ starzy kibice moja swoje ulubione miejsca, a przez losowy wybór miejsc, prawie każdy będzie oglądał z niechcianego miejsca. Ale cóż zrobić. Teraz już za późno.

  9. Popieram Pana Marka, w kwestii palenia i picia na stadionie. Część tam przychodzi aby pogadać i piwska pożłopać bo jak można nazwać ciągłe stannie podczas meczu przed namiotem z piwem i ciągłe kursowanie do toi toia. Palenie gdzie siedzą ludzie z dziećmi to na tym stadionie norma, a ludzie niepalący są niestety lekceważeni. Zakup biletów to była paranoja bo system nie działał tak jak miał działać, a do tego jak wszyscy wiedzą połowa miejsc była przed oficjalną sprzedaż już dawno zajęta.

  10. Już się nie zes*ajcie. Kto ma szybszy net, ten kupił. Jak się wszyscy rzucili na raz miejsca zajmować, to nic dziwnego, że system zwariował. Nie tylko w tym przypadku tak się zadziało.
    A ten cały list to przerost formy nad treścią.

  11. to wina Szydło

Pracapraca.lublin112.pl

    Kursy walut

    • USD 3.8566zł -0.21%
    • GBP 5.0651zł 0.4%
    • EUR 4.2777zł -0.04%
    • CHF 3.8989zł -0.24%

    Polub nas

    Darmowe ogłoszenia lokalne

      Materiały wideo

      99. Rocznica Bitwy pod Komarowem (wideo)
      W Zamościu trwa 18 Międzynarodowy Festiwal Folklorystyczny EUROFOLK (wideo)
      W Zamościu trwa XIII Zamojski Festiwal Kultury (wideo)
      Szturm Twierdzy Zamość 2019
      Jutro premiera nowego pokazu na fontannie multimedialnej. Zobacz zwiastun (wideo)

      Co? Gdzie? Kiedy?

      MotoPasterka 2019 Lublin. Przyjedź samochodem przyozdobionym w świątecznym klimacie
      Zbiórka świąteczna studentów: “Mikołajkowy zawrót głowy”
      Jarmark Świąteczny w Firleju
      Mikołajki Folkowe 2019
      Studenci UMCS organizują SWAP i Spartakiadę
      x

      Szanowny Czytelniku!

      Pragniemy Cię poinformować, że nasza strona może dostosowywać treści do Twoich potrzeb. Aby to robić, potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie danych w celach personalizacji treści marketingowych, dzięki czemu otrzymujesz:

      Lepszą jakość strony. Możemy dostosowywać treści pasujące do poszczególnych grup odbiorców.

      Reklam jest mniej i są bardziej dopasowane do Twoich potrzeb. Dzięki reklamom finansujemy nasz rozwój, dzięki czemu nasz serwis nie wymaga opłat

      Twoje dane są u nas bezpieczne.Zgodę na przetwarzanie danych możesz wycofać w każdej chwili na stronie Polityka Prywatności.

      Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na przetwarzanie, w tym profilowanie* przez ITLU sp z o.o. oraz naszych Partnerów, Twoich danych danych osobowych zapisanych w plikach cookies i im podobnych technologiach stosowanych w Serwisach przez ITLU sp. z o.o. i Partnerów w celu marketingowym, obejmującym analitykę w celach marketingowych oraz wyświetlanie spersonalizowanych ofert, reklam i innych usług.

      Pamiętaj, możesz w każdej chwili nie wyrazić zgody lub cofnąć zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.

      Informujemy także, że poprzez korzystanie z tego Serwisu bez zmiany ustawień Twojego oprogramowania/przeglądarki wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych w celach dopasowania treści i reklam. Więcej przeczytasz w naszej Polityce Prywatności.

      Kto jest administratorem danych osobowych?

      Administratorem Twoich danych osobowych będziemy my, tj. spółka ITLU Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie oraz nasi Partnerzy (reklamodawcy).

      Szczegółowe informacje na temat celów przetwarzania

      Twoje dane uzyskane w naszych Serwisach za pomocą plików cookies i im podobnych technologii będziemy przetwarzać, w tym profilować:

      • w naszych celach marketingowych polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie, w celach badań analitycznych w celach marketingowych, w celach dokonywania analiz i badania ruchu na stronach, w celu zapewnienia bezpieczeństwa naszych usług, w celu dochodzenia praw i roszczeń (podstawa: nasz prawnie uzasadniony interes),
      • w celach marketingowych naszych partnerów-reklamodawców, polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie, w celach badań analitycznych w celach marketingowych (podstawa: Twoja zgoda).

      Jeśli wyrazisz na to zgodę nasi Partnerzy będą przetwarzali, w tym też profilowali Twoje dane osobowe uzyskane w naszych Serwisach za pomocą plików cookies i im podobnych technologii w celach marketingowych polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie a także badań analitycznych w tych celach.

      Więcej przeczytasz w Polityce Prywatności.

      Twoje prawa

      Jeśli wyraziłeś zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych możesz ją zawsze cofnąć.

      Przysługuje Ci też prawo dostępu do Twoich danych, prawo do ich sprostowania, usuwania, prawo do przenoszenia danych, wyrażenia sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania. Przysługuje Ci także prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym będzie Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Więcej na temat Twoich uprawnień przeczytasz tutaj.

      * Do przetwarzania wykorzystywane będą następujące dane: Twój adres IP, adres URL żądania, nazwa domeny, identyfikator urządzenia, typ przeglądarki, język przeglądarki, liczba kliknięć, ilość czasu spędzonego na poszczególnych stronach, data i godzina korzystania z Serwisu, typ i wersja systemu operacyjnego, rozdzielczość ekranu, dane zbierane w dziennikach serwera a także inne podobne informacje.