Piątek, 26 kwietnia 202426/04/2024
690 680 960
690 680 960

PZL-Świdnik bez rządowego zamówienia. Poseł z Lublina pyta ministra obrony narodowej, dlaczego MON nie wspiera polskich koncernów

Poseł z Lublina Michał Krawczyk wystosował interpelację do ministra obrony narodowej z pytaniem, dlaczego MON nie wspiera polskich koncernów mogących wytwarzać śmigłowce odpowiadające wymogom polskiej armii.

52 komentarze

  1. jeśli karetka ma słuzyć jako pojazd bojowy to ja sie pytam czy wazniejsze jest życie żołnierzy czy żeby w świdniku mieli prace ?

    • Chodzi o to że PiS brata się z Ameryką i kupuje Sikorskiego. A z włochami wiadomo jak jest chcą wcisnąć plastikowy bubel który ładnie wygląda ładnie lata ale tylko jako statek cywilny bo ja bym się bał latać takim na wojnie. Niech Sokoły modernizują, to jest sprzęt nie do zdarcia. Lepiej 5 porządnie zmodernizować niż 1 nowy kupować i do tego całą nową infrastrukturę techniczną za grubą kasę. Do sokoła armia ma dużo części i wyszkolony personel techniczny itp.

      • Dokładnie, W PZL non stop po Majewskim zmienia się prezes, dlaczego ?? Włosi myślą że jak wezmą kogoś z ministerstwa jak Beatę S. i Krystowskiego, a teraz Libuchę z wojska to coś załatwi. Ato g.. załatwią każdy z nich to tylko kasę bierze i nic nie załatwia nawet załodze.

      • mieli kupić od francji coś co spełniało zadania bojowe ale uwalili kontrakt żeby tylko wesprzeć świdnik
        jak jak idą tym mysleniem to taniej wyjdzie te setki miliardow przelać na konto pzl świdnik żeby mieli za co żyć i nic nie kupowac zamiast kupować bezuzyteczny sprzet

  2. Panie Krawczyk:
    1. PZL Świdnik nie jest koncernem polskim. Partia do której pan należy sprzedała go Wochom.
    2. Black Hawk S-70i jest wytwarzany w PZL Mielec.
    3. PZL Mielec także nie jest koncernem polskim, należy do Amerykanów.

    ps. Niech się towarzysz Soboń wypowie. Tak ładnie mówił o zamówieniach dla Świdnika przed wyborami. Czyżby kłamał?

  3. Ten dyżurny michał dobrze się pyta tylko dlaczego kiedyś tych pytań nie zadawał jaka zamawiano carakany. Amerykańskie konstrukcje które mają zakłady np w Mielcu są bardziej nasze niż francuskie nieloty zamawiane przez naszego popychacza. Konstrukcje ze Świdnika muszą same wykazać swoją przewagę i mam nadzieję że nie potrzebują wsparcia takich autorytetów jak ten michał co się wyrwał z konopi i bez pracy oczekuje na oklaski. Przemysł zbrojeniowy jest rzeczywiście zdominowany przez USA i trudno z nimi konkurować jeśli chce się być skutecznym i nowoczesnym. Jeżeli AW będzie lepsza i tańsza to o zamówienia nie musi się martwić, jeżeli będzie inaczej to lamenty opozycji nic nie pomogą. Zarówno Świdnik jak i Mielec są montowniami i niech wygrywa lepszy.

    • ano Agusta zaoferowała sprzęt, który nie spełniał założeń przetargu.
      A mogła zaoferować inny model, który taki wymogi spełniał (zdaje się NH90).
      Tyle że w tamtym okresie nie Agusta nie była w stanie zrealizować takiego zamówienia.
      Zaoferowali to, co mogli, a nie to co było w zamówieniu

  4. Gondol Jerzy z Nadwisły

    Przyznam, że tego co montuje „koncern” PZL-Świdnik, nie chciałbym u siebie nawet widzieć, a co dopiero za to płacić i mieć.

  5. Janina Łatka - Zdziurkom

    Panie Soboń, nazwać PZL-Świdnik, koncernem to mniej więcej tak jakby zapatrzonemu w żydowskiego króla Polski i jego matkę Afropolkę, prezydentowi Dudzie kazać śpiewać Międzynarodówkę zamiast Bogurodzicy…

  6. Bo polskie koncerny nie dają takich łapuwkuf jak zagramaniczne.

  7. Banustan amerykański to amerykańskie koncerny mają zarabiać. Zmieni się na partię pełnoetatowego niemca, to niemiecki banustan będzie i niemieckie będą zarabiać.

  8. Chodzi o to że pod stołem było za malo

Z kraju