Czwartek, 28 marca 202428/03/2024
690 680 960
690 680 960

Ponad miliard złotych wydano w ubiegłym roku na drogi krajowe w naszym regionie. GDDKiA podsumowała ostatnie 12 miesięcy

Lubelski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w ubiegłym roku prowadził prace związane z realizacją 150 km dróg ekspresowych w systemie projektuj i buduj. Dodatkowo nowa nawierzchnia pojawiła się na 28 km najbardziej zdegradowanych dróg krajowych. Na budowę i remonty dróg, przygotowanie kolejnych inwestycji i bieżące utrzymanie dróg wydano ok. 1,1 mld zł.

Najważniejsze inwestycje, jakie realizowano w ubiegłym roku, to drogi ekspresowe S12 i S17. O ile mające blisko 12 km długości połączenie od węzła Kurów Zachód do mostu na Wiśle w Puławach to kontynuacja już wcześniej rozpoczętych prac, to w minionym roku zaczęła się budowa wyczekiwanej przez kierowców trasy Lublin – Warszawa. Pomimo, że przyszła droga ekspresowa przebiega przez teren dwóch województw, to za jej realizację, odpowiada lubelski oddział GDDKiA.

Prace trwają na pięciu odcinkach przyszłej S17, od węzła Kurów Zachód do końca planowanej obwodnicy Kołbieli. Całość ma łącznie blisko 72 km długości. Najbardziej zaawansowane prace, gdyż na poziomie ok. 50 proc., są na odcinku od Garwolina do granicy z woj. lubelskim. Ułożono już ponad 7 km gotowej nawierzchni betonowej. Na kolejnych dwóch odcinkach w stronę węzła Kurów Zachód zaawansowanie robót wynosi ok. 40 proc., przy czym w okolicy Żyrzyna również ułożono już część nawierzchni. W tym przypadku ma ona długość ponad 3,6 km. Z kolei zaawansowanie robót na S12 wynosi ponad 90 proc., i trasa zostanie oddana do ruchu w połowie bieżącego roku.

Trwają też prace związane z przyszłą drogą ekspresową S19. Choć są one na razie niezauważalne dla kierowców, to jednak bez nich żadne roboty drogowe w terenie nie będą mogły ruszyć. Podpisano umowy na opracowanie koncepcji programowej dla ponad 81-kilometrowej trasy od granicy z woj. mazowieckim do Lubartowa. Zawarto też umowy z wykonawcami: 33-kilometrowego odcinka od Kraśnika do węzła Lasy Janowskie oraz obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego. Trwają przetargi na realizację 42-kilometrowego fragmentu S19 od końca obwodnicy Lublina do Kraśnika. przy czym wybrano już najkorzystniejsze oferty i niebawem maja zostać podpisane umowy z wykonawcami.

Oprócz dużych inwestycji, realizowano wiele mniejszych, jednak niezwykle ważnych dla kierowców. Nową nawierzchnię uzyskało 18 odcinków dróg krajowych o łącznej długości ponad 28 km. W tym przypadku wartość robót wyniosła blisko 24 mln zł. Nowy asfalt pojawił się m.in na: na DK17 pomiędzy Łopiennikiem a Zakręciem (2,2 km), na DK19 odc. Borki – Tchórzew (1,8 km), Niemce – Ciecierzyn (1,9 km), Pikule – Łążek (7,4 km) i na DK74 pomiędzy Dzwolą i Frampolem (5,2 km). W trakcie przebudowy jest most na rzece Branew w Krzemieniu na DK74. Podpisano również umowę na przebudowę ok. 10-kilometrowego odcinka DK48 od Krępy do Kocka.

Dodatkowo na dziesięciu odcinkach dróg krajowych przeprowadzono inwestycje związane z poprawą bezpieczeństwa. Były to głównie budowy chodników i ciągów pieszo rowerowych, lewoskrętów i kładek dla pieszych,

(fot. GDDKiA)
2018-01-03 18:10:31

5 komentarzy

  1. Kiedy ta banda z lubelskiej GDAKI poprawi nawierzchnię 801 z Puław do Dęblina i kiedy będzie wiadukt nad torami przy wjeździe do Dęblina ile tam trzeba odstać to horror

  2. Książę Czartoryski

    Będą budować jak wyremontują kolej i trzeba będzie ograniczać ruch kolejowy (tak jak budowali dworzec w Puławach) ludzie tłoczyli się w kontenerze a po otwarciu dworca zamknęli tory na dwa lata i dworzec stoi pusty !!
    Banda idiotów

  3. Musze przyznać, że te drogi betonowe to jednak bardzo dobra sprawa. Byłem sceptykiem, ale teraz pilnie śledzę ile się ich buduje w Polsce i zauważam, że coraz więcej. Fajnie się jedzie, jasna nawierzchnia i przede wszystkim solidność.

Z kraju