Pasażerowie mają podróżować w cywilizowanych warunkach. Zmodernizowane wagony pojawią się na trasach w naszym regionie 19:22 28-07-2020

We wtorek PKP Intercity ogłosiło, że odebrało 83 wagony, które dla przewoźnika zmodernizowała bydgoska PESA. Są to bezprzedziałowe pojazdy klasy 2. Każdy z nich został wyposażony w klimatyzację, wygodne fotele, gniazdka elektryczne oraz bezprzewodowy internet. Modernizacja objęła także instalację monitoringu, wzmacniaczy sygnału GSM/LTE oraz toalet z zamkniętym układem. Pojazdy zostały wyciszone, co zapewnia dodatkowy komfort podróży. Numery foteli czy półek, symbole w toaletach, a także przyciski otwierające drzwi oznaczono alfabetem Braille`a. Wagony mają po 72 miejsca siedzące.
Kontrakt na modernizację wagonów PKP Intercity podpisało z Konsorcjum Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz i Zakładów Napraw Taboru Kolejowego „Mińsk Mazowiecki”” w kwietniu 2018 roku. Jego wartość wyniosła niemal 312 mln zł brutto. W międzyczasie przewoźnik podjął decyzję o odnowieniu kolejnych 42 wagonów. Prace przy nich mają się zakończyć jeszcze w tym roku. Prace te mają na celu unowocześnianie taboru a także zapewnienie pasażerom większego komfortu podróży jak też umocnienie pozycji przewoźnika na rynku.
Z unowocześnionych wagonów korzystają już pierwsi pasażerowie, kursują one po trasach na terenie całego kraju m.in. są one włączane do pociągów IC Bolko Lublin – Szczecin; IC Sztygar Wrocław – Lublin; IC Morcinek Lublin – Wrocław; IC Jagiełło Lublin – Kraków czy też IC Hetman Wrocław – Lublin/Hrubieszów. Od sierpnia będą z nich złożone również pociągi IC Inka relacji Lublin – Warszawa; IC Czartoryski Lublin – Zielona Góra a także IC Starzyński Warszawa – Terespol.
Modernizacja wagonów to element realizowanego największego programu inwestycyjnego w historii PKP Intercity. Warty 7 mld zł program „PKP Intercity – Kolej Dużych Inwestycji” zostanie wdrożony do 2023 roku, a jego celem jest modernizacja i zakup nowego taboru oraz dalsze podnoszenie komfortu podróży. Po zakończeniu programu w 2023 r. tabor przewoźnika ma być w 80 proc. nowy lub zmodernizowany, w 94 proc. pociągów będzie dostępna klimatyzacja, a w co najmniej 77 proc. bezprzewodowy internet.
(fot. PKP Intercity)
Dziekii bardzo 10 12 godzin w takij stodole jechać gdzie czasy kuszetek czy przedziałów chyba nie wrócą
Jak masz takie wielkie wymagania to kup sobie prywatny odrzutowiec.
Mam lepszy pomysł, kupie prywatny wagon. Wtedy będzie wam żal poślady ściskał, że ja jadę w luksusie w ty musicie siedzieć w tej stodole.
Właśnie! Komu przeszkadzały kuszetki!!??
O sypialnym już nie wspomnę…
Standard się obniża bo wagony przedziałowe zmieniają na bezprzedziałowe stodoły.
„Pasażerowie mają podróżować w cywilizowanych warunkach”
rozumiem że już nie będą jeździć komunikacją zastępczą z Ostrowca Świętokrzyskiego w postaci autobusu 😉
Aż do Bydgoszczy trzeba było ciągnąć te wagony… W Lublinie nic nie potrafią wyremontować.
Szkoda, że coraz mniej wagonów z przedziałami wiadomo swoje plusy i minusy to ma, z przedziałami było wygodniej i przytulniej a i cały przedział mógł byc znajomych i nikomu nie przeszkadzały śmiech itp teraz bez przedziałów każdy siedzi jak na szpileczkach no chyba, że właśnie trafi się jakieś.dziecko czy ktoś co ciągle krzyczy itp i tak raz.mialem całą drogę pomiędzy Warszawą a Gdańskiem i to jest minus a na kolejny plus że bezpieczniej bo monitoring nad bezpieczeństwem czuwa. Ale zawsze mi się wydaje, że w wagonach z orzedzialmi było więcej miejsca.
Mam nadzieję, że wejścia do wagonów będą przyjazne i wygodne również dla osób starszych i mniej sprawnych.
O to to to! Z tym jest zawsze problem