Wtorek, 07 maja 202407/05/2024
690 680 960
690 680 960

Parkowanie w Lublinie będzie droższe. Niektóre opłaty wzrosną dwukrotnie, pojawi się też nowa podstrefa

To już pewne, za pozostawienie pojazdu w Strefie Płatnego Parkowania w Lublinie trzeba będzie zapłacić więcej. Wprowadzonych zostanie również wiele zmian. Z podstrefy B wyodrębniona zostanie podstrefa C a posiadacze aut hybrydowych nie będą już parkować bezpłatnie.

71 komentarzy

  1. Ciekawa jest ta podwyżka abonamentu dla stałych mieszkańców. Jeśli celem podwyżki miało być pozbycie się aut z centrum (może nie kupuję, ale jest przynajmniej próba wyjaśnienia), to podwyżki abonamentu dla mieszkańców strefy tym się nie da obronić. Mają się pozbyć swoich aut, albo parkować daleko poza miejscem zamieszkania? Jest jakaś próba uzasadnienia?
    Dodam tylko tym, co lubią pisać komentarze nie na temat, że nie jestem mieszkańcem centrum, a nawet rzadko kiedy się tam pojawiam. Podwyżka wszystkich tych cen osobiście dotyka mnie w wymiarze może z 5zł/kwartał. Ale lubię jak czyny mają logiczne uzasadnienie.

    • Osobiście mnie też to nie rusza bo jak muszę jechać do ścisłego centrum to i tak mam parkuję za free na prywatnym, zamkniętym parkingu. Ale zgadzam się z Tobą, ta podwyżka ma na celu tylko i wyłącznie wydojenie z kasy kierowców, ruchu w centrum nie zmniejszy to w ogóle. A już obciążanie opłatami za parking ludzi którzy tam mieszkają to czyste sk….syństwo. No ale czego się po prezydencie naszym spodziewać. Gratulacje dla tych co na niego głosowali, żenada.

      • W stolicy Holandii mieszkańcy centrum mogliby sobie pomarzyć o trzymaniu samochodu pod domem. Tam parkowanie dla mieszkańców kosztuje tak duzo, że z zasady tego się nie płaci, można podjechać pod dom wypakować manele, a potem odstawia sie samochód na parking na obrzeżach miasta, a po miescie nie jeździ się samochodem.

        • Ale jest dostępny parking z dojazdem? Bo wtedy można to łyknąć. U nas, póki co, nic o tym nie wiem.

  2. A co na to firma Panek? Oj będzie podwyżka wynajmu aut na godziny.

    Ha ha ha, wszyscy zostali zrobieni w balona. Hybrydy miały być „na zawsze” gratis”. Mieszkańcy strefy parkowania więcej płacić maja też – to w tym wypadku również się im wmawia, że trzeba auta wyprowadzić z centrum.

    Ale jaja, ot wybieracie sobie prezydenta, który nie mieszka nawet w tym mieście, a potem się dziwicie (wszyscy tylko „nie PIS” – to może na złość im, też nie bierzcie 500+, dodatkowej emerytury, itp ).
    Przypomnę niektórym, że w następnej kadencji i tak nie będzie obecny Pan Prezydent startował – bo nie może.

    Ech, rzygać się chce.

  3. Jak wam nie pasuje maruderzy to na piechotę się wybierajcie..wszystko byście chcieli za darmo a jak by dla was była kasa to cena zapewne by była zaporowa..typowi naród gdzie tylko mu marudzenie w genach siedzi..!!

  4. A czy zmieniło się coś w kwestii opłat dla krwiodawców? Już chyba od 2017 rada miasta rozmyśla i zniesieniu opłaty na czas oddawania krwi w rckik, ale jak widać – tylko $$$ w oczach

  5. I tak się opłaca zaparkować. Bilet normalny MPK 3,20. W obie strony 6,40. A samochodem w godzinę za 3,90 w centrum można coś załatwić.

    • Rozumiem, że masz samochód z napędem nożnym, więc cena paliwa i eksploatacji jest pomijalna?

      • Jak masz pod domem przystanek lub dwa z 10 różnymi liniami. Są w Lublinie miejsca, gdzie dojeżdża jedna linia 2 razy na godzinę. I wtedy ten czas wydłuża się znacznie.

      • Paliwo jest prawie darmo. 2 zł za LPG za litr.

    • Dolicz cenę paliwa… nadal się opłaca?
      Jak już piszesz o opłacalności…
      Bilet 30 dniowy na wszystkie linie 92zł czyli 3,07zł dziennie
      Można kupić bilet na 150 dni za 380zł i wtedy koszt jazdy MPK to 2,54zł dziennie.

      Problemem nie jest koszt komunikacji, bo ta jest tania. Problemem jest siatka połączeń. Często lepiej podjechać autem bo jest szybciej.

  6. A ci pokupowali hybrydy i elektryki z myślą o bezpłatnym pakowaniu co teraz mają zrobić…

  7. nawet jak wzrośnie o 1000%, to i tak nic nie zmieni, tylko miasto stanie się złodziejem okradającym ludzi, ja dojezdzam z poza miasta i parkuje 2 razy dziennie, myslicie ze przerzuce sie na autobus???? autem jestem w 10 minut w centrum – autobusem 2 godz.

  8. Problem ilość aut w miastach nie od dziś jest znany, ale kwestia korzystania z komunikacji publicznej to nie jest kwestia cen biletów za parkowanie, tylko jakości tej komunikacji. W mieście gdzie obecnie mieszkam jest taki pociąg pod ziemią i każdy kto się przemieszcza w zasięgu jego sieci, nie używa auta, bo to zwyczajnie jest mniej korzystne. Ale jak ma stać na przystanku i czekać na autobus, który jeździ poza jakimkolwiek rozkładem (bo korki, etc), do tego przesiadka, a potem to już tylko 10 min z buta, to sorry, bierze auto …

  9. Jak zuk taki cwaniak z radnymi, uwaza ze sa za niskie kwoty za parkowanoe bo aut w centrum nie ubywa to nirch on i jego radni jeżdżą do ratusza mpk a nie swoimi autami !!! Banda pasożytów, parking darmowu za ratuszem i pajacują. Wybieracie dalej takich ludzi

  10. *) Rowerzyści/pasażerowie komunikacji miejskiej/kierujący samochodami/użytkownicy UTO są najbardziej roszczeniową grupą.
    Niepotrzebne skreślić.