Niedziela, 19 maja 202419/05/2024
690 680 960
690 680 960

Operator Lubelskiego Roweru Miejskiego złożył wniosek o ogłoszenie upadłości

Obowiązujący do 1 kwietnia do 5 maja br. zakaz korzystania z rowerów miejskich ma być jednym z głównych powodów problemów finansowych operatora systemu roweru miejskiego, który funkcjonuje w Lublinie i Świdniku. Jak zapewnia spółka, na chwilę obecną system ma normalnie funkcjonować.

We wtorek zarząd firmy Nextbike Polska poinformował o podjęciu decyzji o złożeniu wniosku o otwarcie przyspieszonego postępowania układowego oraz wniosku o ogłoszenie upadłości. Jak informuje spółka, celem jest umożliwienie dalszego funkcjonowania roweru miejskiego w 39 systemach w Polsce. Operator ma bowiem spore problemy finansowe, które zagrażają już niewypłacalnością. Ma to być spowodowane pandemią wirusa SARS-CoV-2, co miało przynieść nagłe i niemożliwe do przewidzenia negatywne skutki finansowe dla spółki.

W ocenie zarządu, przeprowadzenie postępowania restrukturyzacyjnego daje realne szanse na dojście do porozumienia z wierzycielami, w tym z bankami finansującymi spółkę, jak też pozwoli na ustalenie nowych zasad spłat zobowiązań. Zawarcie układu z wierzycielami pozwoli na odsunięcie w czasie płatności aż do momentu powrotu do normalnego funkcjonowania systemów rowerowych po pandemii wirusa SARS-CoV-2. Zarząd zapewnia, że Nextbike Polska zachowuje zdolność do realizowania bieżących zobowiązań, co pozwala na dalsze wykonywanie umów na obsługę systemów rowerowych. Przeprowadzenie postępowania restrukturyzacyjnego i zawarcie układu z wierzycielami ma na celu zapobieżenie pogorszeniu sytuacji finansowej, jej niewypłacalności oraz ogłoszenia jej upadłości.

Jeżeli chodzi o Lubelski Rower Miejski, to Nextbike twierdzi, że na chwilę obecną nic się nie zmieni. System ma normalnie funkcjonować. Jak tłumaczy Paulina Wójcicka z biura prasowego Nextbike Polska, spółka ma również nadzieję, że uzyska wsparcie i współpracę władz miasta, aby rower miejski nie stał się pierwszą biznesową ofiarą pandemii w transporcie publicznym w Polsce.

(fot. lublin112)

45 komentarzy

  1. Jakoś nie martwi mnie to ze pada ten system. Rower każdy kto chce nim jeżdzić lepszy gorszy jest w stanie kupić, a nikt własnego nie wyrzuci do rzeki . Natomiast rowerzysci nie są w stanie nic zrobić w temacie budowy systemu DDR i to JEST ROLA DLA MIASTA. Prawdziwi rowerzysci z własnymi rowerami oczekują od miasta szybszychdziałań i inwestycji aby po Lublinie dało sie wygodnie jezdzić rowerem . To jeszcze daleka droga , na te działania sa potrzebne pieniądze tzn na budowę , naprawe i dobudowanie brakujacych odcinków DDR.