Piątek, 26 kwietnia 202426/04/2024
690 680 960
690 680 960

Nowy taryfikator mandatów obowiązuje już ponad tydzień. Jak prezentują się policyjne statystyki?

Postanowiliśmy sprawdzić, jak prezentują się policyjne statystyki dotyczące kontroli trzeźwości i zdarzeń drogowych w kraju w pierwszym tygodniu stycznia. Czy wizja wysokiego mandatu zrobiła na kierowcach wrażenie? Czy jest mniej wypadków i kolizji niż rok temu w tym samym okresie? Ile zginęło osób na drogach w kraju w ciągu pierwszego tygodnia 2022 roku?

77 komentarzy

  1. Podpis elektroniczny

    Pewnie za kwartał wyjdzie lepiej no korzyść nowego kodeksu bo nie wszyscy będą już jeździć z powodu braku kasy.

    • Pewnie… jak zapłaci jeden, a duży mandat to i na paliwo niewielu będzie stać i na michę…
      Przewiduję spore kolejki do michodajni Brata Alberta

      • Komornik może się długo bujać z zajęciem na poczet mandatu. Średni czas to około roku jak ktoś zdolny jest.

        • Co to mówi, że nie każdy powinien mieć prawojazdy, uczą się na siłę aby zdać tylko prawko. Szkoły nauki jazdy powinny odpowiadać za kursanta min 2 lata po zdaniu egzaminu, jeżeli kursant narobi wypadków itp. Prawojazdy od 21 roku życia.

    • jakby jeszcze dołożyć maksymalny wiek aut na 20 lat, to i z miejscami parkingowymi nie byłoby problemu

  2. Szacunek. Skojarzyłem ze strzechami. Być może mój bląd ?

  3. BRAWO dla Icos,ja o tym samym pomyslalem w pierwszej chwili,mogly byc np warunki na drogach gorsze i ludzie sila rzeczy wolniej jezdzili,po 3 miesiacach beda te stattstyki na korzysc nowego prawa

  4. Wystarcza dobre buty i zaprawione nogi, żadnych mandatów nie będzie.
    Trzeba myśleć, umieć myśleć.

  5. Totalitarne represje nigdy nie przyniosły niczego dobrego.

  6. Cieszcie się niewolnicy, władza się bawi za wasze pieniądze, a na was nowy lepszy bat na wasz grzbiet, cieszcie się, zobaczymy dokąd nas to zaprowadzi…

    • Ciebie jak będziesz szalał na jezdni doprowadzimy na cmentarz. A władza dalej będzie nam pomagać.

  7. Analogiczny okres zeszłego roku był siedzeniem w domu ze strachu przed wirusem. Nie ma co porównywać.

    • Jest i bławat brakuje tylko Frania. Byłby komplet.

      • bławat ,franio i kuba nie zapominaj …trzej forumowi mędrcy – prawdopodobnie z tego samego oddziału na Abramowickiej

        • Oczywiście, pomagamy przy zaburzeniach funkcjonowania mózgu. Osoby inteligentne są wdzięczne przy najmniejszej poprawie, na część medycyna nie znalazła rozwiązania. Zapraszamy na kolejną wizytę 😉

  8. Nie wydaje mi się żeby się coś poprawiło jeśli chodzi o mniej brawury i wypadków ,bo jeśli chodzi o budżet to jak najbardziej s przecież o to chodziło .20 paro letnie łebki za kierownicą ,a to oni są sprawcami zdecydowanej większości tragedii na drogach ,nie myślą o mandatach ani o ich wysokości ,bo mózgu używają do zupełnie innych rzeczy niż myślenie o bezpieczeństwie czy konsekwencjach niebezpiecznej jazdy

  9. Najprosciej nie ruszać infrastruktury (przejscia dla pieszych, znaki drogowe), tylko dowalić wysokie mandaty. Może od razu po milionie powinny być a nie marne tysiące

    • „zxc” – ale o co ci chodzi z infrastrukturą dotyczącą przejść dla pieszych?
      Są dla ciebie za słabo oznakowane?

      • A czy Ciebie słabo oświetlone przejście dla pieszych nie prowokuje do np. przekraczania prędkości?

        • a po co nam te przejścia? Franiu pojeździj przez google street view po Berlinie i zobacz czy uda ci się znaleźć przejście dla pieszych nie będące na skrzyżowaniu ze światłami. Powodzenia!

  10. A ja sądzę że zwiększy się liczba zdarzeń z udziałem pieszych. Obostrzenia dotyczące kierowców już przyczyniły się do zachowania pieszych. Upojeni prawem pierwszeństwa cała masa pieszych włazi na przejście nie patrząc w ogóle czy nie nadjeżdża samochód. A po zmroku pewni że wszyscy ich widzą także nieraz z premedytacją włażą. No bo mają pierwszeństwo. Zero wyobraźni. Już w ogóle nie ważne że żaden samochód w miejscu się nie zatrzyma. I wiele przejść dla pieszych np w Lublinie przysłonięty u jest żywopłotem, i innymi obiektami. My kierowcy musimy mieć w oczach rtg

    • Jeżeli kierowanie samochodem przerasta twoje możliwości, to poruszaj się pieszo.

    • Rtg zbędne ale juz prosta i nietrudna obserwacja pdp plus jego okolicy jest po stronie obowiązku kierowcy. Tak wiem to uciązliwośc to respektowanie czyjegoś pierwszenstwa, tak ale możesz zawsze zamienic się z pieszym i bedzie pierwszeństwo . Piesi byli przed 1 czerwca 2021 przez kierowców zmuszeni do czekania , ale to już koniec , zaczeli egzekwować swoje prawa. Dalej widzę jak pieszy stoi przy pdp a kilka samochodów przejeżdza jakby go tam nie było i na to mam nadzieję pomogą mandaty

      • skoro pieszy z racji tego że jest mniej chroniony ma mieć pierwszeństwo przed autem, to idąc tym tropem samochód powinien mieć pierwszeństwo na przejeździe przed pociągiem! Naprawdę nic nie stoi na przeszkodzie wymusić hamowanie pociągu przed każdym przejazdem – hamulce ma? Ma! Tak samo może odpowiednio wcześniej zwolnić, jak trzeba to się zatrzymać i przepuścić delikatniejsze auta. W terenie zabudowanym taki pociąg by nie generować uciążliwego hałasu powinien nie przekraczać 10 kmh.

Z kraju