Nowe przejście podziemne ułatwi dostęp do pociągów (zdjęcia)
14:46 14-10-2022
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na stacji Biała Podlaska otworzyły nowe przejście podziemne, którym podróżni od strony budynku dworca mogą dostać się na zmodernizowany już wcześniej peron. Dla osób z trudnościami w poruszaniu się i ciężkim bagażem są windy. W przejściu jest oznakowanie i oświetlenie. Zaplanowano także informacje w języku Braille’a oraz ścieżki naprowadzające.
Wykonawca kontynuuje przebudowę peronu przy budynku dworca. Układana jest nowa nawierzchnia, będą montowane wiaty, ławki, oświetlenie, nagłośnienie i gabloty informacyjne. Od połowy grudnia planowane jest udostępnienie nowego peronu podróżnym.
Na stacji Biała Podlaska od połowy grudnia 2021 roku podróżni korzystają z nowego wyspowego peronu z wiatą. PLK wspólnie z miastem wybudowały także bezkolizyjne skrzyżowanie w rejonie ul. Lubelskiej. Wyremontowano przejazdy kolejowo-drogowe, m.in. na ul. Łomaskiej.
W ramach tej samej umowy, podróżni korzystają z nowych wyższych peronów z dojściami przyjaznymi dla osób niepełnosprawnych w Małaszewiczach i Terespolu. Pasażerowie zyskali nowe wiaty peronowe, wygodne ławki, oznakowanie i tablice informacyjne. Zamontowany został też nowoczesny system nagłośnienia, a nad bezpieczeństwem czuwają kamery monitoringu.
„Prace na linii kolejowej E 20 na odcinku Siedlce – Terespol, etap III – LCS Terespol” współfinansowany przez Unię Europejską w ramach instrumentu finansowego „Łącząc Europę” (CEF). Łączna wartość projektów to 736,7 mln zł.
(fot. PKP PLK\mat. prasowe)
W Lublinie, na Dworcu Głównym, pracownicy PKP (jak podejrzewam) ustawili sobie bloczki betonowe, po których skracają sobie drogę przechodząc przez tory.
I nic mi do tego, gdyby nie to, że 2 km dalej na północ (przy Starym Gaju), za takie przejście przez tory, SOK wystawia mandaty.
Ale wiadomo. Pod latarnią najciemniej.
Chyba kasy na statystòw zabrakło