Wtorek, 27 lutego 202427/02/2024
690 680 960
690 680 960

Nowa Nadzieja chce pozostawienia w Lublinie dwóch dworców. Każdy, ma pełnić inną rolę (zdjęcia)

Przedstawiciele Nowej Nadziei wskazali, że w wielu miastach funkcjonują dwa dworce, więc nie jest żadnym problemem, aby w Lublinie było podobnie. Dla każdego z obu obiektów wskazali inną funkcję, a łączyć je powinna stała szybka linia komunikacji miejskiej.

W czwartek, przed budynkiem dworca autobusowego przy al. Tysiąclecia działacze Nowej Nadziei opowiedzieli się na temat obecnej sytuacji związanej z nowym i starym dworcem oraz przewoźnikami korzystającymi z obu obiektów. Przypomnijmy, rozkład jazdy obejmuje 31 tras i 166 kursów, przy czym okazało się, że obsługują je głównie przewoźnicy, którzy już wcześniej odjeżdżali z tego miejsca a przenieść się miał tylko jeden duży przewoźnik, jakim jest Flixbus. Urzędnicy zapewniają, iż w lutym – marcu z nowego dworca odjeżdżać będzie 60 proc. przewoźników z całego rynku w ok. 70 kierunkach.

Jak wyjaśniał Rafał Kulicki, zamykanie dworca przy al. Tysiąclecia jest bardzo złą decyzją. Urzędnicy nie powinni bowiem decydować, skąd chcą jeździć pasażerowie. Również przewoźnicy mieli zapowiadać, że będą operować z tego dworca tak długo, jak tylko się da. Wskazał również, że dworzec ten ma stosunkowo dobre połączenie, znajduje się przy przelotowej alei, do tego wyraźnie widać, ilu pasażerów z niego korzysta, co oznacza popyt na oferowane w tym miejscu usługi.

– Obecna hala dworca jest zabytkiem, będzie tu stała, jest też wygodna, więc nie ma sensu likwidować tego dworca. Przez lata w tym miejscu powstało wiele sklepów i punktów gastronomicznych a okoliczne szkoły przyjmują wielu uczniów spoza Lublina, którzy przyjeżdżają na ten dworzec, gdyż jest to dla nich bardzo wygodne. Wielką stratą dla miasta byłoby więc jego zlikwidowanie. Dlatego apelujemy do miasta, władz województwa oraz spółki Lubelskie Dworce, aby tego nie robić – mówił Rafał Kulicki.

Pomysł działaczy na „stary” dworzec jest taki, aby z obiektu przy al. Tysiąclecia odjeżdżały busy i autobusy kursujące do miast i miejscowości na terenie województwa lubelskiego, czyli komunikacja regionalna. Z kolei z nowego dworca autobusy do innych miast w kraju i za granicą, a więc dalekobieżna komunikacja międzymiastowa.

– Słabością nowego dworca jest też skomunikowanie z północno-wschodnią częścią naszego województwa. Z tego miejsca bardzo łatwo jest wyjechać do Lubartowa, Parczewa czy Białej Podlaskiej, natomiast tamten dworzec musiałby przejąć ten transport i pytanie którędy miałby przejechać autobusy. Czy przez ul. Głęboką czy przez ul. Jana Pawła II, które cały dzień są zakorkowane. Dlatego my proponujemy dywersyfikację transportową a oba dworce powinna połączyć linia komunikacji miejskiej, aby pasażerowie mogli szybko przemieścić się między obiektami – dodał Michał Wypych.

Przedstawiciele Nowej Nadziei wskazali, że w wielu miastach funkcjonują dwa dworce, więc nie jest żadnym problemem, aby w Lublinie było podobnie.

Nowa Nadzieja chce pozostawienia w Lublinie dwóch dworców. Każdy, ma pełnić inną rolę (zdjęcia)

fot. lublin112.pl

Nowa Nadzieja chce pozostawienia w Lublinie dwóch dworców. Każdy, ma pełnić inną rolę (zdjęcia)

fot. lublin112.pl

79 komentarzy

  1. Może jest łatwy dojazd do Lubartowa ale do Biłgoraja już nie. Kto wymyślą takie argumenty. Zaraz będą dworce na każdej wylotówce z Lublina.

    • Do Biłgoraja zdaje się jeżdżą z Dworca Metropolitalnego, czyli d. Dworca Południowego. Z dworca na Tysiąclecia busy do Biłgoraja nie odjeżdżają i nie odjeżdżaly. Podobnie jak do Żołkiewki itp.

  2. Tak się zastanawiam. Może ja słabo znam Lublin, ale do Lubartowa i dalej z dworca PKP (wiem, wiem, teraz to także Dworzec Lublin, ale nie to jest istotą) jechałbym Lubelskiego Lipca, Unii Lubelskiej i dalej na północ do Spółdzielczości Pracy. Przez Głęboką albo Jana Pawła do Lubartowa, to chyba tylko taksiarz spod Zamku jedzie, żeby nabić sobie kabzę.

  3. Nowy dworzec to nowy!
    Tam powinien być normalnie PRZYSTANEK DO WSIADNIA I WYSIADANIA. Zresztą tak miało być. I koniec tematu. Kto chce jedzie dalej kto chce wysiada wcześniej w mieście bądź tu albo na nowym.

  4. Nowa Nadzieja????? Tutaj już na mądrosc nadziei nie ma, dwa dworce? Mało!!!! 4 dworce a może i 5. Jeden dla autobusów a pozostałe dla idiotow megalomanów żeby mieli gdzie posiedzieć. Lublin jest taką aglomeracja, że co 5 minut powinien odjeżdżać autobus do Chełma, Krasnika i Bychawy miast satelitów dających najmądr,ejszych urzędników

  5. Nowa nadzieja na polityczne zaistnienie chyba, albo zmartwychwstanie z niebytu:)

    • Bardzo trafna ocena. W Lublinie co jakis czas objawiaja sie megalomanskie oszolomy i nierozgarniete madrale. Juz mielismy inicjatywy przywrocenia przedwojennego Podzamcza (=tamtego slumsa okreslonej proweniencji), juz byla inicjatywa postawienia pomnika Kaczora Pierwszego, teraz bedzie walka o utrzymanie bajzlu Podzamcza. A przeciez w Lublinie jest najwyzszy stopien scholaryzacji w Polsce – praktycznie co trzeci mieszkaniec to albo uczen, albo student, plus sporo nauczycieli wszystkich stopni. a mimo to klerykalne zadupie jakich malo. Cuda, cuda nad cudami!

  6. Co za poroniony pomysł. Miasto i tak ma mega problemy z kasą. Po co utrzymywać dwa dworce?
    Jeden „kompleks” PKP PKS jest dobrym rozwiazaniem. Takie inwestycje jak dworzec mają swoją „bezwładność” ludzie muszą się przyzwyczaić, przewoźnicy przenieść linie. Ale prędzej czy później nowy dworzec przejme wszystkie połączenia starego. A wtedy stary można zamknąć i ten betonowy plac w centrum jakoś zagospodarować. Mam tylko nadzieję że nie jakimś betonowym klocem, ani nie oddadzą tego deweloperowi za śmieszne pieniądze.

  7. Co to za lewicowe cudaki na zdjęciu?

  8. A dlaczego busy do Lubartowa, Białej Podlaskiej czy Parczewa miałyby jeździć przez ul. Głęboką czy przez ul. Jana Pawła II? Przecież nowy dworzec od starego dzieli tylko prosty odcinek ulic Unii Lubelskiej i Lubelskiego Lipca 80. Poza tym skoro powstał nowy (metropolitalny) dworzec, to należy zorganizować wszystko tak, aby był on centralnym dworcem miejskim, a nie jednym z kilku i na którym będzie więcej gołębi niż pasażerów.

Dodaj komentarz

Z kraju

Polityka i społeczeństwo