Czwartek, 18 kwietnia 202418/04/2024
690 680 960
690 680 960

Na ulicy Zuchów będzie więcej miejsc do parkowania (zdjęcia)

Trwają prace związane z budową parkingu przy ul. Zuchów. Jest to realizacja projektu zgłoszonego w VII edycji Budżetu Obywatelskiego. Termin zakończenia prac planowany jest na wrzesień.

– Już wkrótce nowe miejsca parkingowe ułatwią mieszkańcom poruszanie się w okolicy ulic Zuchów i Puławskiej. To ważna inwestycja z punktu widzenia komfortu życia i bezpieczeństwa ruchu drogowego. Cieszę się, że projekt jest w zaawansowanej fazie realizacji – mówi Beata Stepaniuk-Kuśmierzak, Zastępca Prezydenta Miasta Lublin ds. Kultury, Sportu i Partycypacji.

Zadanie obejmuje wykonanie około 40 miejsc parkingowych w rejonie ulic Zuchów i Puławskiej. Umożliwi to pozostawianie pojazdów w miejscach dozwolonych, bez wpływu na płynność ruchu pieszego i samochodowego na pobliskich ulicach. Budowany parking będzie ogólnodostępny dla wszystkich, zarówno dla mieszkańców dzielnicy Wieniawa z pobliskich budynków, jak również rodziców dowożących i odbierających dzieci z placówek oświatowych znajdujących się bezpośrednio przy skrzyżowaniu ul. Zuchów oraz Puławskiej, takich jak Szkoła Podstawowa nr 21 im. Królowej Jadwigi, Przedszkole nr 10 w Lublinie czy Żłobek nr 4 oraz Centrum Brytyjskie UMCS. Dodatkowo, roboty drogowe obejmują również wykonanie remontu odcinka jezdni (około 40 m) ul. Zuchów oraz budowę nowych chodników na terenie całej inwestycji.

– Mieszkańcy cieszą się z długo oczekiwanej inwestycji w dzielnicy Wieniawa i obserwują postępy prac związanych z budową parkingu – mówi Tomasz Makarczuk, współautor projektu.

Koszt projektu „D-14 – Budowa parkingu przy skrzyżowaniu ul. Puławskiej i Zuchów w Lublinie” to blisko 342 tys. zł. W zeszłorocznym głosowaniu oddano na niego 768 głosów.

Na ulicy Zuchów będzie więcej miejsc do parkowania (zdjęcia)

Na ulicy Zuchów będzie więcej miejsc do parkowania (zdjęcia)

(fot. UM Lublin)

11 komentarzy

  1. Błędem jest robienie miejsc do parkowania prostopadłego bezpośrednio przy chodniku. Większość parkujących samochodów będą dojeżdżać kolami do krawężnika, tak, że w przypadku najbardziej wystających pojazdów (dostawczaki, kombi) będą one „zabierać” połowę szerokości chodnika.
    Co z tymi kierowcami jest, że jak nie przyklei się taki kołami do chodnika, to nie wie czy zaparkował prawidłowo?

    • Jak wspomniałeś jest długie auto i nie dotknie kołami do krawężnika, to może się okazać, że pół auta będzie wystawało poza parking.

      • Jeżeli auto nie mieści się na miejscu do parkowanie prostopadłego, to znaczy, że powinno być zaparkowane w innym miejscu.
        Ale bardzo rzadko dostrzegam problem tego, że auto się nie mieści – to są marginalne przykałdy i dotyczą raczej tylko dostawczaków.
        Za to w 9 przypadkach na 10 widzę auto z bagażnikiem (czasem bagażnik + hak) na chodniku, podczas, gdy od przodu auta do jezdni pozostaje 1,0-1,5 wolnego miejsca.
        To mnie wkurza, czyli bezmyślne blokowani chodnika.

        • To nic w porównaniu do aut blokujących inne auta, zaparkowane często na skos, w nieodpowiednich miejscach. LSW LUB LLB LPA LOP LKR LZA. Ważne, że disco polo na full i śmieci na gnojowniku (czyt. niesegregowane wrzucone byle gdzie).

  2. co tam zieleń, ważne że janusz i grażyna będą mieli miejsce do zaparkowania złomu z Niemiec (bmw, wv, ałdi i merole). 😛

    • Miejsc parkingowych w Lublinie jest mało. Szczególnie na nowych osiedlach. Zieleń da się odpowiednio wkomponować. Jak nie ma parkingu to auta stoją jak popadnie, często też na użytkach zielonych.

      • Miejsc parkingowych zawsze będzie za mało.

      • Na nowych osiedlach, 95% terenu jest zakostkowane pod parkingi.

      • Na nowych osiedlach nie ma nic poza parkingami. W pozostałych 5% terenu, tam gdzie nie dało by się dojechać samochodem, upycha się śmietnik, albo plac zabaw (o powierzchni 5m^2).

      • W Lublinie za mało jest buspasów (dlatego nie ma sprawnej komunikacji miejskiej) i dróg rowerowych (sensownych i spójnych). Dlatego właśnie miejsc parkingowych jest za mało. Bo każdy potrzebuje 1 samochodu, i co za tym idzie, 1 miejsca postojowego.

        Mało tego. 1 miejsca postojowego pod domem, 1 miejsca postojowego pod pracą, 0,05 miejsca postojowego pod szkołą/sklepem/przychodnią/itd.

      • Tam, gdzie parkowanie jest płatne – problemu z zaparkowaniem nie ma. Albo jest znacznie mniejszy. W tym problem.
        Wniosek z tego taki, że jeżeli więcej miejsc postojowych będzie płatnych, tym problem ze znalezieniem miejsca parkingowego będzie mniejszy.

Z kraju