Na ulice Lublina wyjechały nowe, przegubowe trolejbusy
08:49 05-05-2021 | Autor: redakcja

Na początku kwietnia do Lublina dotarło 10 fabrycznie nowych, 18-metrowych, niskopodłogowych i klimatyzowanych pojazdów. Są to kolejne przegubowe trolejbusy Solaris z nadwoziem IV generacji po modyfikacji designu.
Trolejbusy są wyposażone w baterie trakcyjne, które pozwolą im pokonywać odcinki tras niewyposażone w trakcję trolejbusową. Ponadto pojazdy posiadają monitoring oraz automaty do sprzedaży biletów, akceptujące wyłącznie płatności zbliżeniowe. Przystosowane są także do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Pojazdy posiadają również system do zliczania pasażerów.
Lublin był pierwszym polskim miastem, który postawił na fabrycznie nowe i niskopodłogowe trolejbusy przegubowe. W 2014 roku miasto kupiło dwanaście Solarisów Trollino 18. W 2018 roku natomiast pojawiło się 15 sztuk Ursusów CS18LFT. W taborze lubelskiej komunikacji miejskiej są już łącznie 42 przegubowe trolejbusy.
Zakup taboru jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014-2020 z projektu „Niskoemisyjna sieć komunikacji zbiorowej dla północnej części LOF wraz z budową systemu biletu elektronicznego komunikacji aglomeracyjnej.
(fot. ZTM Lublin)
Jeden taki autobus ma wartość taką jak 100 przeciętnych osobówek. I mniej więcej tyle samo osób więcej przewozi.
Ale ile spalin produkuje elektrownia węglowa aby go zasilić…
Przynajmniej węgiel mamy u siebie, ropy czy gazu nie.
Najważniejszy w tym jest monitoring – lubujący się w pisaniu donosów na kierowców nie mogą już pisać nieprawdy o słowach i czynach kierowców jak to drzewiej bywało.
O czym się już wielu przekonało podczas rozpraw sądowych, które mieli w wyniku swoich nieprawdziwych donosów „komu trzeba”… 😆
Bardziej od nowych przegubowych trolejbusów podobają mi się rozkłady jazdy, raz na 40 minut, mistrzostwo świata.
Pewnie jakbyś była właścicielem takiego MPK, to nie bacząc na to czy ci się to opłaca czynie, wysyłalabyś autobusy co 5 minut (jak to bywało za czasów PRL) 😆
Rozkłady są takie a nie inne, bo busy do krasnika jeżdżą częściej.
Kiedy wszystkie miasta przerzucają się na autobusy elektryczne… lublin tkwi w „trolejbusowym” marazmie, słupy, druty, kable… ekologia, wyciąć drzewa, gałęzie obciąć! JEDZIE EKOLOGICZNY TRANSPORT…